Kender til en der begår socialtbedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2016

AnoMom

Carina:-) skriver:

Hvornår vil du så lege politibetjent?

Når der er indbrud ved naboen? Men så husk at  den stakkels tyv jo så ikke får penge for sine hælervarer og herregud  de har vel en forsikring og de har jo penge nok . Eller også sætter selskabet priserne op så vi alle kan være med til at betale.  .  

Eller når stjæler i butikkerne? Nej vel for butiksejere har da penge nok og har de ikke sætter de vel bare priserne op for så kan vi alle jo betale.  .  

Gætter på du ikke har børn . For det er helt sikkert vores børn der kommer til at bøde for at ydelserne til mindre bemidlede bliver skåret/forsvinder  .

Men pyt med det for så betaler vi jo bare selv og dem der ikke kan det er det bare ærgerligt for det vigtigste er at JEG ikke er stikker/politibetjent/hellig Osv Osv og så glemmer vi lige at vi støtter op at få får meget på bekostning af mange.

Kan så på ingen måde sammenlignes og det har jeg aldrig sagt de påstande du kommer med der og jo jeg har børn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

Carina:-)

AnoMom skriver:

Kan så på ingen måde sammenlignes og det har jeg aldrig sagt de påstande du kommer med der og jo jeg har børn 

Detkan der da. Det er eksempler der kun gavner få og ødelægger det for mange 

Akkurat som socialt snyd.

Anmeld Citér

24. august 2016

AnoMom

Detkan der da. Det er eksempler der kun gavner få og ødelægger det for mange 

Akkurat som socialt snyd.

Så hvis du aå en putte en smide en pose slik i en taske så ville du gå over til personen og prikke på skulderen med løftet pegefinger og sige hov hov det må man vidst ikke? 

Anmeld Citér

24. august 2016

Carina:-)

AnoMom skriver:

Så hvis du aå en putte en smide en pose slik i en taske så ville du gå over til personen og prikke på skulderen med løftet pegefinger og sige hov hov det må man vidst ikke? 

Ja for hvorfor skulle jeg vende ryggen til. Så ender det jo med at den pose slik der nu koster 10 kr koster 12 kr i morgen fordi tabet skal hentes ind.

Nogen skal betale for tyveri og de nogen er dig og mig .

Anmeld Citér

24. august 2016

AnoMom

Ja for hvorfor skulle jeg vende ryggen til. Så ender det jo med at den pose slik der nu koster 10 kr koster 12 kr i morgen fordi tabet skal hentes ind.

Nogen skal betale for tyveri og de nogen er dig og mig .

Vi er bare ikke enige på det punkt. Men fred være med det. Jeg ville ikke gøre det.

hvis jeg derimod så den samme person stjæle dagligt igennem 6 mdr så ville jeg tage kontakt til personalet i pågældende butik og gøre dem opmærksom. Præcis som jeg ville i ts' tilfælde. Hvis de ikke selv indberetter efter 6 mdr så ville jeg melde dem. Men ikke før 

Anmeld Citér

24. august 2016

Muhmi

AnoMom skriver:

Vi er bare ikke enige på det punkt. Men fred være med det. Jeg ville ikke gøre det.

hvis jeg derimod så den samme person stjæle dagligt igennem 6 mdr så ville jeg tage kontakt til personalet i pågældende butik og gøre dem opmærksom. Præcis som jeg ville i ts' tilfælde. Hvis de ikke selv indberetter efter 6 mdr så ville jeg melde dem. Men ikke før 

Jeg ved ikke hvor mange penge der er tale om når man snyder på den måde som det her par gør, men gætter på omkring 4000,- om måneden, lad os gange det med 6, det er 24000,- der så bliver snydt for af bare denne ene person.. Lad os sige der nok er 5000 i Danmark der nok lever på samme måde (Måske mindre, måske mere) det bliver altså 120.000.000,- bare disse 5000 mennesker snyder for, på et halvt år... Vil du virkelig gerne betale det?

Anmeld Citér

24. august 2016

AnoMom

Muhmi skriver:

Jeg ved ikke hvor mange penge der er tale om når man snyder på den måde som det her par gør, men gætter på omkring 4000,- om måneden, lad os gange det med 6, det er 24000,- der så bliver snydt for af bare denne ene person.. Lad os sige der nok er 5000 i Danmark der nok lever på samme måde (Måske mindre, måske mere) det bliver altså 120.000.000,- bare disse 5000 mennesker snyder for, på et halvt år... Vil du virkelig gerne betale det?

Ja. For i dagens Danmark så ændre det ikke på min indkomst. Lad os sige at alle snydere i hele Danmark blev stoppet i morgen. Aå bliver vores skat ikke ændret af den grund for Skat skal nok have en anden grund til vi skal betale hvad vi gør så. 

Jeg kan ikke have ondt i røven over det

Anmeld Citér

25. august 2016

Muhmi

AnoMom skriver:

Ja. For i dagens Danmark så ændre det ikke på min indkomst. Lad os sige at alle snydere i hele Danmark blev stoppet i morgen. Aå bliver vores skat ikke ændret af den grund for Skat skal nok have en anden grund til vi skal betale hvad vi gør så. 

Jeg kan ikke have ondt i røven over det

Nåårh, så det ændrer ikke på din indkomst, så kan jeg jo godt se det... Hvad så med dem der skal førtidspensioneres eller dem der er på kontanthjælp? De bliver for det første mistænkeliggjort, fordi der er så mange der hele tiden vil snyde sig til flere penge, de bliver trukket i ydelser, fordi der altså er noget der skal dække det hul der kommer, når folk snyder... Og 120.000.000,- på bare et halvt år, det er altså et ret stort hul at skulle dække til... Nå, jamen så tager vi ydelsen fra den ene gifte part som er på kontanthjælp.. Det hjalp ikke? Jamen så skærer vi i ydelsen for endnu flere uskyldige danskere som egentlig blot prøver, at få til dagen og vejen.. Stadig ikke nok? Jamen, så fjerner vi kontanthjælpen fuldstændig, kan folk så snart lade være med at snyde?... Det er jo heldigvis ikke så drastisk endnu, men på et eller andet tidspunkt, kan det jo godt ske og skal dem der snyder, så ikke stoppes før de sørger for kollektiv afstraffelse, af hele det danske folk?

Anmeld Citér

25. august 2016

AnoMom

Muhmi skriver:

Nåårh, så det ændrer ikke på din indkomst, så kan jeg jo godt se det... Hvad så med dem der skal førtidspensioneres eller dem der er på kontanthjælp? De bliver for det første mistænkeliggjort, fordi der er så mange der hele tiden vil snyde sig til flere penge, de bliver trukket i ydelser, fordi der altså er noget der skal dække det hul der kommer, når folk snyder... Og 120.000.000,- på bare et halvt år, det er altså et ret stort hul at skulle dække til... Nå, jamen så tager vi ydelsen fra den ene gifte part som er på kontanthjælp.. Det hjalp ikke? Jamen så skærer vi i ydelsen for endnu flere uskyldige danskere som egentlig blot prøver, at få til dagen og vejen.. Stadig ikke nok? Jamen, så fjerner vi kontanthjælpen fuldstændig, kan folk så snart lade være med at snyde?... Det er jo heldigvis ikke så drastisk endnu, men på et eller andet tidspunkt, kan det jo godt ske og skal dem der snyder, så ikke stoppes før de sørger for kollektiv afstraffelse, af hele det danske folk?

Hvorfor skal du skrive på den måde som om at det er MIG der snyder systemet bare fordi jeg ikke har ondt i røven over at en episode som den ts snakker om ikke kan bringe mit pis i kog? 

Anmeld Citér

25. august 2016

Sprit25

AnoMom skriver:

Men du helt alvorligt det? Så hvis du så en bankede sin kone ville du vente 6 mdr inden du meldte det?

Hvis du så en stjæle et maleri til 6000 kr, ville du vente til personen havde gjort det igen og igen?

Butikstyveri, går udover de ansatte!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.