Skouboe skriver:
Uden i øvrigt at tage stilling til tråden, så har SKAT mistet ca. 12 mia ved ved uberettiget udbetalt udbytteskat, dertil kommer de 6+ mia de måtte opgive at opkræve pga. et dårligt IT system - og de ansvarlige direktører får bonusser og gyldne håndtryk.
IC4 togene har sammenlagt kostet mindst 5 mia, og bliver nu skrottet. Og nu har regeringen har lige gentaget "successen" ved at bruge anslået 56,4 mia på at købe 27 kampfly, der ikke er færdigudviklede, og hvor man ikke kender den endelige regning, fra et projekt, der har været ved at blive lukket ned af Pentagon adskillige gange for ikke at være i stand til at overholde tidsplaner, budgetter eller levere i den forventede kvalitet.
... for slet ikke at snakke om at op mod 60% af alle offentlige IT projekter fejler, og at vi spilder milliarder på disse projekter hvert år...
Jeg er enig i at man ikke skal snyde, men jeg synes måske at man skulle stramme op andre steder...
Jeg er helt enig om, at der skal strammes op disse steder også, men jeg mener, at det gælder alle områder, hvor der snydes... De fine herrer er da ikke mere fritaget, de skal da også stå til ansvar. Men den enlige mor skal heller ikke fritages, for at snyde.. Ingen skal fritages, hvilket samfund udvikler vi så, hvis alle uanset farve, status og økonomi bare kan snyde samfundet..
Hvis vi afvikler vores økonomiske netværk, som vi har i dk, så kommer folk med mindre midler virkelig på røven inkl den mor, som snyder samfundet for goder, som hun slet ikke har krav på.... Tankevækkende og det er måske fremtiden, hvis vi ikke vågner lidt op og gør noget ved problemet...