Kender til en der begår socialtbedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2016

Kløver

quindelist skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke præmissen om at man lige skal "prøve om det nu holder" inden man gør det officielt og dermed mister div tilskud.

hvis man får den ide at flytte sammen så må man da på forhånd have gjort sig nogle tanker om fremtiden. 

hvis forholdet så mod forventning ikke holder så står det jo altså en frit for at søge alle de der enlige tilskud igen -men det er da fuldstændigt urimeligt at vi er mange der betaler store beløb i (top)skat for at der er nogle fjolser der både skal være samlevende og hive div enlige tilskud ind på samme tid.

Jeg havde meldt det -og med glæde sat mit navn på.

Der er måske mere i det end det. At uden tilskud kan man måske ikke fortsætte med at sidde i sin bolig og betale sine regninger, og hvis man så efter 1 måned sammen skulle ud pg finde nyt indskud osv fordi det gik for stærkt ? Det har de fleste langt fra råd til tænker jeg :-) 

jeg synes så heller ikke folk skal presses sammen på den måde, især ikke hvis der er børn. De ender med at blive taberne i det hele 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2016

migxher

mor:) skriver:

Hov for ti år siden - ikke to år 

Det er sikkert helt normalt sådan "må" man bare ikke når man modtager sociale ydelser som enlig. Så hedder det 2-3 overnatninger om ugen og partneren må under ingen omstændigheder bidrage økonomisk til husholdningen, altså handle ind osv. Sådan er det i hvertfald i min kommune

Anmeld Citér

17. august 2016

Kay

Måske lidt en kontroversiel ide... jeg er selv imod at folk snyder systemet og der med alle os andre! Men jeg kan også godt forstå du ønsker at beholde det gode venskab.... hvad med at smide en helt anonym seddel i deres postkasse om at det jo er oplysnings pligt og at de kan blive meldt til kommunen.... 

Så kan de selv vælge at Gøre det... og du sidder ikke i klemme... hvis de så stadig vælger at lade være... så ville jeg melde dem

Anmeld Citér

17. august 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

De snyder jo bevidst.. Selvom man er forelsket, så kan man godt tænke... Hun ved han er der 24/7, og bidrager til husholdningen og kvinden udtaler at hun ikke har råd/lyst til at miste penge, så må de jo indrette sig anderledes og følge de regler, som der nu engang er... At han ikke sover der hver dag og bidrager til,husholdningen, har sin tandbørste der osv..  Så må de være nyforelsket indenfor lovgivningen og følge den... Der kan de sagtens finde ud af, om det skal være dem på sigt... Og så flytte ordentlig sammen uden at snyde og bedrage, når de har fundet ud af om 6 mdr, at det skal være dem...

Men ikke om jeg vil være med til, at mit barn bare skal opbevares i børnehaven uden ordentlig opsyn, fordi der skal sidde to knaldperler og være nyforelsket og finde ud af om de skal være kærester... Hvad fanden er det for en tankegang... Betyder vores omsorg for andre så lidt, så folk sagtens kan begå kriminalitet og bedrage vores samfund, så der er mindre i statskassen til at passe vores børn og ældre...?

Anmeld Citér

17. august 2016

Odense 1978

Jeg ville blande mig udenom . Og købe et par større sko.

han skal jo stadig betale hans egen husleje . Og ja , de spiser sammen . Men hvad med tøj , fornøjelser , børnehave osv. Det betaler en ny kæreste ikke til . 

Med dig som ven behøver man ikke fjender ! 

Anmeld Citér

17. august 2016

klmf

Mine sko er rigeligt store, men kan simpelthen ikke fordrage tanken om at voksne mennesker vil rage uberettiget til sig af fælleskassen - alt imens der spares på børnepasning, ældreomsorg, skoler. Hvis man er voksen, kan man vel for søren også få et forhold op at køre uden at man skal flytte sammen fra dag 1 og vælger man at flytte sammen, har det altså nogle konsekvenser økonomisk. Så er de jo også 2 til at betale udgifterne. Jeg ville ingen skrupler have over at melde dem. 

Anmeld Citér

17. august 2016

Neptun

Til alle dem som synes at TS (og andre) går i for små sko.

Her er en vejledning fra Udbetaling Danmark til enlige som får tilskud som enlig forsørger. På side 3 er der et eksempel på en som ikke er enlig, som er i nogenlunde samme situation som den person TS beskriver.

Jeg synes ikke at det har noget med for små sko at gøre, men mere at den her person faktisk overtræder loven i en sådan grad at det går udover fx. børn, ældre osv. som også er nævnt.

Når der så nævnes at der jo også er folk som går overfor rødt og at dem melder vi heller ikke, så handler det jo om at det er deres ansvar og deres eget liv der står på spil. Dem om det. Men her snakker vi om rigtig rigtig rigtig mange penge, som kunne bruges mere fornuftigt og komme alle os som betaler skat til gavn.

http://star.dk/~/media/STAR/Files/Ydelser-og-ferie/Enlig-eller-samlevende-enlige-forsoergere%20pdf.ashx

Anmeld Citér

17. august 2016

Camellia

Jeg har mere ondt i numsen over politikere der modtager en masse penge, selv snyder systemet og får ministerpension for kort tid på posten, end to alm borgere som prøver at få hjulet til at køre rundt og vurdere om de har en fremtid sammen.. :-) 

Anmeld Citér

17. august 2016

Neptun

Camellia skriver:

Jeg har mere ondt i numsen over politikere der modtager en masse penge, selv snyder systemet og får ministerpension for kort tid på posten, end to alm borgere som prøver at få hjulet til at køre rundt og vurdere om de har en fremtid sammen.. :-) 

De skal selvfølgelig også opføre sig ordentligt og man kan jo have hver sin holdning til hvor meget de skal have i pension osv.

Men det giver ikke os andre mere lov til at bryde loven. Et eller andet sted skal man starte og man kan jo starte med sig selv og kan man ikke finde ud af det, så er det helt rimelig at påpeger det og melder det til fx det offentlige.

Vi snakker altså formentlig både tilskud som enlig forsørger og boligstøtte som den her familie modtager uberettiget, fordi de var brug for en prøveperiode som par der bor sammen.

Anmeld Citér

17. august 2016

Aristocats

Camellia skriver:

HØRT! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.