Kender til en der begår socialtbedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2016

Aristocats

Rauw skriver:

Ej okay de har kendt hinanden tre minutter og skal nu straffes for at være forelskede? Shit en verden. Køb nogle større sko. Jeg vil gerne betale skat for at de kan date ihvertfald 6 mdr før de flytter sammen. Fremfor at de flytter sammen ASAP og alligevel begge to skal ha indskud af kommunen når det går galt efter en uge, fordi de aldrig fik datet og hygget og tilbragt tid sammen og egentlig ikke vidste at de ikke kunne sammen når forelskelsen var ovre. Ingen dør da af at han kommer med vin og pizza et par gange om ugen og dusker hende hele natten. Hun har sikkert os ekstra udgifter til p-piller og ladyshavere, og han betaler stadig sin egen husleje så det går vel lige op anyway. Hvis de snyder efter et år- så meld dem. Og ellers, lad dem nyde deres forelskelse uden en tung sky om bedrageri over hovederne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

Xolia

Det er socialt bedrageri hvis man bor sammen og bidrager økonomisk og praktisk i hjemmet uanset at man har kendt hinanden i 1 måned eller 1 år.

Mange ting spiller ind når vi vurderer om folk er enlige. Denne situation er ikke entydig, da der kan være en krølle på historien.

Mit råd er at tale med f.eks. Udbetaling Danmark og lade være med at indtaste cirka. Nr - så du er anonym når du ringer.

Anmeld Citér

16. august 2016

Aristocats

Det er socialt bedrageri hvis man bor sammen og bidrager økonomisk og praktisk i hjemmet uanset at man har kendt hinanden i 1 måned eller 1 år.

Mange ting spiller ind når vi vurderer om folk er enlige. Denne situation er ikke entydig, da der kan være en krølle på historien.

Mit råd er at tale med f.eks. Udbetaling Danmark og lade være med at indtaste cirka. Nr - så du er anonym når du ringer.

Det kan godt være at det som fact er socialt bedrageri, men spørgsmålet er om det er anmeldelsen værd, når det har stået på i kort tid? Havde du meldt nogen, hvis det havde stået på i 2 uger? Det er også en lovovertrædelse at gå overfor rødt og hente gratis musik og film, melder du også folk der gør det? Nogle gange man gøre op med sig selv om det er besværet værd eller om man bare går i lidt for små sko og mangler en hobby. Lad da folk leve bare lidt, værre er det da heller ikke. 

Anmeld Citér

16. august 2016

Aristocats

Og helt ærligt, 3 MÅNEDER (!!), for hulan hvor er folk hurtige på aftrækkeren nu om dage  Det er sjovt at det er blevet en trend at gå og lege politiet overfor hinanden i absolut helt menneskelige situationer, hvor et nyforelsket par er meget sammen. Jeg bliver faktisk harm. Og så vil jeg ærligt talt blæse på, at det teknisk set er socialt bedrageri. De 3 måneder skulle de ikke høre noget til fra mig af i hvert fald. 

Anmeld Citér

17. august 2016

Kløver

Når det ikke er mere end 3 mdr ville jeg vente, ville give dem 1/2 år og se hvad deres plan så var. Da jeg fandt min mand var han hos mig 14 dage så rykkede jeg ned til ham "på prøve" efter vi havde været sammen 1/2 år var lejligheden sagt op og adressen blev flyttet osv. 

Man skal jo lige være sikker på man kan sammen når forelskelsen lægger sig, og så længe de har adskilt boligforhold der skal betales i start perioden ville jeg lige give dem en chance  

Anmeld Citér

17. august 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Aristocats skriver:

Og helt ærligt, 3 MÅNEDER (!!), for hulan hvor er folk hurtige på aftrækkeren nu om dage  Det er sjovt at det er blevet en trend at gå og lege politiet overfor hinanden i absolut helt menneskelige situationer, hvor et nyforelsket par er meget sammen. Jeg bliver faktisk harm. Og så vil jeg ærligt talt blæse på, at det teknisk set er socialt bedrageri. De 3 måneder skulle de ikke høre noget til fra mig af i hvert fald. 

Men det er de jo også eftersom han allerede overnatter op til flere gange ugentligt.

Aldrig om mine skattekroner, skulle dække deres levevis. Og da de åbenbart er voksne nok til at flytte uofficielt sammen, må de da også tage deres del af ansvaret.

Anmeld Citér

17. august 2016

quindelist

Jeg forstår simpelthen ikke præmissen om at man lige skal "prøve om det nu holder" inden man gør det officielt og dermed mister div tilskud.

hvis man får den ide at flytte sammen så må man da på forhånd have gjort sig nogle tanker om fremtiden. 

hvis forholdet så mod forventning ikke holder så står det jo altså en frit for at søge alle de der enlige tilskud igen -men det er da fuldstændigt urimeligt at vi er mange der betaler store beløb i (top)skat for at der er nogle fjolser der både skal være samlevende og hive div enlige tilskud ind på samme tid.

Jeg havde meldt det -og med glæde sat mit navn på.

Anmeld Citér

17. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er sådan lidt splittet med sådan noget, for jeg kan sagtens forstå, at man har behov for at finde ud af om man kan sammen eller er forelsket men på samme tid, synes jeg ikke, at det er i orden, fordi man VED der er de her regler. 

Desuden kan man sagtens finde ud af om man kan sammen uden at sove sammen hver  dag osv. Det har min mand og jeg i hvert fald gjort. Men selvf. Er folk forskellige...

derfor ville jeg se tiden an, og lade dem være evt. Spørge hende om de ikke er bange for at blive meldt? 

Anmeld Citér

17. august 2016

CC79

Personligt har jeg aldrig forstået folk tør eller magter at snyde for hvilket liv er det at sku gå og kigge sig over skulderen konstant. Men jeg har fx selv en del forskellige familiemedlemmer der praktiserer og har praktiseret socialt bedrageri i lange baner. Jeg konfronterer dem gerne med det men melder ik da det jo er familiemedlemmer men synes det er forkasteligt det de gør. Tror at man som menneske ska ha gjort op med sig selv om man er typen der melder eller ej og ja tager hatten af for dem der melder for socialt bedrageri er så umoralsk men jeg ka ik få mig selv til at melde andre og ja det er også forkert. Det ved jeg godt men har det bare ik i mig så håber altid mine familiemedlemmer undlader at give for mange detaljer om deres adfærd. For ændre den vil de ik ved jeg jo efter at have talt med dem om det. De ka alle sammen retfærdigøre lige præcis deres ret til at udøve socialt bedrageri og gider ik deres dobbeltmoral. Men ja hvis du ønsker at melde det og har modet på det syns jeg du ska følge dit hjerte men det er i hvert fald vigtigt at man er helt sikker på der er noget at komme efter.

Anmeld Citér

17. august 2016

Sprit25

Jeg er splittet. 

Normalt har jeg holdningen at vi ville have et mindre skattetryk, hvis alle nu bare fucking betalte deres lort og folk ikke snød. Alligevel synes jeg de her regler med kontanthjælp og enlighed er ved at være ret suspekt og et brud på menneskerettigheder. At man ikke engang kan spise ude med en god ven, hvor han giver uden at man bliver anset som værende i parforhold. Jeg magter det ikke og det gør mig ked af det. Jeg kan godt forstå behovet for at lærer hinanden at kende, specielt hvis der er børn med i legen. 

Men regler er regler og hvis han er der hele tiden og du er stensikker, ville jeg nok overveje at melde det ja.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.