Kender til en der begår socialtbedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Ej okay de har kendt hinanden tre minutter og skal nu straffes for at være forelskede? Shit en verden. Køb nogle større sko. Jeg vil gerne betale skat for at de kan date ihvertfald 6 mdr før de flytter sammen. Fremfor at de flytter sammen ASAP og alligevel begge to skal ha indskud af kommunen når det går galt efter en uge, fordi de aldrig fik datet og hygget og tilbragt tid sammen og egentlig ikke vidste at de ikke kunne sammen når forelskelsen var ovre. Ingen dør da af at han kommer med vin og pizza et par gange om ugen og dusker hende hele natten. Hun har sikkert os ekstra udgifter til p-piller og ladyshavere, og han betaler stadig sin egen husleje så det går vel lige op anyway. Hvis de snyder efter et år- så meld dem. Og ellers, lad dem nyde deres forelskelse uden en tung sky om bedrageri over hovederne. 

Han kommer ikke et par gange om ugen, han er der 24/7. Er lige så meget princippet I at hun kender reglerne og at hun i forvejen (i min optik) får alt for meget tilskud, fordi hun er enlig....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

Kun1somMIG

Anonym skriver:

Kære baby.dk brugere.

Har brug for hjælp
Jeg har kendskab til en, som begår socialt bedrageri, men jeg ved ikke hvordan jeg lige skal håndtere det, da hendes kæreste er ven med min mand.
Hun ved udemærket godt, at hun har oplysningspligt og skal indberrette at hun f.eks. har fået en kæreste, men hun har ikke indberrettet noget som helst. Hverken at hun har fået kæreste eller at han bor ved hende (selvom hans adresse ikke er flyttet endnu) og at han betaler i hvert fald 50% af mad og andre udgifter.

Jeg har det mega svært med, at hun gør det og jeg har overvejet at konfrontere hende, på en pæn måde. Jeg er bare bange for, hvordan hun tager det og om det vil skade min mands og kammeratens forhold.
Har også overvejet, at ringe anonymt til kommunen og melde det, synes bare ikke, at det er sådan rigtig fair.

Hjælp, hvad ville du gøre, hvis du var i mine sko?

Ærligt så ville jeg aldrig melde ting der ikke er farlige er andre... Jo hun får uberettiget nogle tilskud men måske er hun usikker på om forholdet vil holde eller noget andet vi ikke ved.  

Der er så mange gråzoner og jeg hader den der stikker mentalitet. Men jeg ville heller ikke bare sidde på sidelinien og sige ingenting. Jeg ville nok spørge om hun ikke er bange for at det blir opdaget og lignende for på en pæn måde at indikere at det hun gør er forkert... 

Jeg kender godt folk der har snydt og blevet taget og jeg har ærligt talt ikke ondt af dem. Man ligger jo som man har redt men jeg ville aldrig selv indberette. 

Anmeld Citér

16. august 2016

Rauw

Anonym skriver:

Han kommer ikke et par gange om ugen, han er der 24/7. Er lige så meget princippet I at hun kender reglerne og at hun i forvejen (i min optik) får alt for meget tilskud, fordi hun er enlig....

Sidder du på vagt med en kikkert 24/7 eller TROR du bare at du ved det?  

Anmeld Citér

16. august 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg ville gå til hende først og spørge hende stille og roligt om hun nu også passer på, at kommunen ikke pludselig kræver en masse penge retur.

Da jeg var på kontanthjælp fik jeg at vide, at bare det at min kæreste (der kun var en god ven dengang) kom én gang om ugen for at overnatte på vores sofa (da han ikke kunne komme hjem fra arbejde), og nogle gange f.eks. købte en liter mælk til morgenmaden - det var nok til at jeg kunne have mistet en masse penge - og skulle have betalt tilbage for de to måneder det havde været sådan. De valgte heldigvis at give os en måneds tid til at finde en løsning.

Anmeld Citér

16. august 2016

loop

Anonym skriver:

Du lyder misundelig.

Jeg ville ikke melde det.

Anmeld Citér

16. august 2016

migxher

Jeg havde meldt det. Uden tvivl. Jeg har intet til overs for socialt bedrageri. 

Anmeld Citér

16. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor:) skriver:

Da jeg mødte min kæreste for snart to år siden sås vi da også næsten hver dag og sov oftest hos ham - nu havde vi ikke børn dengang, men er det ikke ret normalt adfærd når man er nyforelsket? 

Hov for ti år siden - ikke to år 

Anmeld Citér

16. august 2016

Xolia

Anonym skriver:

Kære baby.dk brugere.

Har brug for hjælp
Jeg har kendskab til en, som begår socialt bedrageri, men jeg ved ikke hvordan jeg lige skal håndtere det, da hendes kæreste er ven med min mand.
Hun ved udemærket godt, at hun har oplysningspligt og skal indberrette at hun f.eks. har fået en kæreste, men hun har ikke indberrettet noget som helst. Hverken at hun har fået kæreste eller at han bor ved hende (selvom hans adresse ikke er flyttet endnu) og at han betaler i hvert fald 50% af mad og andre udgifter.

Jeg har det mega svært med, at hun gør det og jeg har overvejet at konfrontere hende, på en pæn måde. Jeg er bare bange for, hvordan hun tager det og om det vil skade min mands og kammeratens forhold.
Har også overvejet, at ringe anonymt til kommunen og melde det, synes bare ikke, at det er sådan rigtig fair.

Hjælp, hvad ville du gøre, hvis du var i mine sko?

Skriv gerne privat besked.

Jeg arbejder i Udbetaling Danmark familieydelser så vil kunne hjælpe dig.

Anmeld Citér

16. august 2016

Aristocats

Jeg havde syntes at mine sko  måske var en tand for små, hvis jeg var i dine sko.  Jeg havde ikke meldt det. Man kan knapt nok slå en skid nu om dage inden folk kaster rundt omkring sig med diverse anmeldelser og beskyldninger. Lad lige folk se hvordan det er at bo først sammen og så tag den derfra. Hvis det fortsætter i lang tid, så ville jeg eventuelt overveje at reagere. Men lige nu ville jeg ikke bekymre mig om det. Undskyld mig, men synes altså at det er lidt en småting, som det ser ud lige nu. 

Anmeld Citér

16. august 2016

Xolia

Anonym skriver:

Jeg melder kun noget til kommunen, hvis jeg er 110% sikker i min sag, andet er spild af deres tid.

Der er intet der er spild af tid for kontrolgruppen i Udbetaling Danmark 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.