Kender til en der begår socialtbedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2016

Anonym trådstarter

bette94 skriver:

Var jeg dig, så havde jeg ventet og set tiden an.  
Måske er hans adresseskift ved at gå i orden, det vides ikke. Men personligt havde jeg ikke "meldt" det. Hvis det havde stået på i flere måneder, så ville jeg måske begynde at undre mig, men jeg synes godt lige, at man kan give folk en chance. Det hele behøver ikke at ske lige nu og her. 
Håber du finder ud af, hvad du føler er bedst! 

Den er ikke ved at blive flyttet, så det er ikke ved at gå i orden og de har boet sammen i omkring 2,5 mdr. nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2016

bette94

Anonym skriver:

Den er ikke ved at blive flyttet, så det er ikke ved at gå i orden og de har boet sammen i omkring 2,5 mdr. nu.

Har du evt hørt dem ad, hvorfor han ikke har adresse ved hende? 

Anmeld Citér

16. august 2016

Anonym trådstarter

bette94 skriver:

Har du evt hørt dem ad, hvorfor han ikke har adresse ved hende? 

Fordi så mister hun penge, kender svaret...

Anmeld Citér

16. august 2016

Rauw

Ej okay de har kendt hinanden tre minutter og skal nu straffes for at være forelskede? Shit en verden. Køb nogle større sko. Jeg vil gerne betale skat for at de kan date ihvertfald 6 mdr før de flytter sammen. Fremfor at de flytter sammen ASAP og alligevel begge to skal ha indskud af kommunen når det går galt efter en uge, fordi de aldrig fik datet og hygget og tilbragt tid sammen og egentlig ikke vidste at de ikke kunne sammen når forelskelsen var ovre. Ingen dør da af at han kommer med vin og pizza et par gange om ugen og dusker hende hele natten. Hun har sikkert os ekstra udgifter til p-piller og ladyshavere, og han betaler stadig sin egen husleje så det går vel lige op anyway. Hvis de snyder efter et år- så meld dem. Og ellers, lad dem nyde deres forelskelse uden en tung sky om bedrageri over hovederne. 

Anmeld Citér

16. august 2016

Camellia

Rauw skriver:

Ej okay de har kendt hinanden tre minutter og skal nu straffes for at være forelskede? Shit en verden. Køb nogle større sko. Jeg vil gerne betale skat for at de kan date ihvertfald 6 mdr før de flytter sammen. Fremfor at de flytter sammen ASAP og alligevel begge to skal ha indskud af kommunen når det går galt efter en uge, fordi de aldrig fik datet og hygget og tilbragt tid sammen og egentlig ikke vidste at de ikke kunne sammen når forelskelsen var ovre. Ingen dør da af at han kommer med vin og pizza et par gange om ugen og dusker hende hele natten. Hun har sikkert os ekstra udgifter til p-piller og ladyshavere, og han betaler stadig sin egen husleje så det går vel lige op anyway. Hvis de snyder efter et år- så meld dem. Og ellers, lad dem nyde deres forelskelse uden en tung sky om bedrageri over hovederne. 

Præcis det samme jeg tænker.  

Ro på folkens!

Anmeld Citér

16. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kære baby.dk brugere.

Har brug for hjælp
Jeg har kendskab til en, som begår socialt bedrageri, men jeg ved ikke hvordan jeg lige skal håndtere det, da hendes kæreste er ven med min mand.
Hun ved udemærket godt, at hun har oplysningspligt og skal indberrette at hun f.eks. har fået en kæreste, men hun har ikke indberrettet noget som helst. Hverken at hun har fået kæreste eller at han bor ved hende (selvom hans adresse ikke er flyttet endnu) og at han betaler i hvert fald 50% af mad og andre udgifter.

Jeg har det mega svært med, at hun gør det og jeg har overvejet at konfrontere hende, på en pæn måde. Jeg er bare bange for, hvordan hun tager det og om det vil skade min mands og kammeratens forhold.
Har også overvejet, at ringe anonymt til kommunen og melde det, synes bare ikke, at det er sådan rigtig fair.

Hjælp, hvad ville du gøre, hvis du var i mine sko?

Jeg ville blande mig udenom. 

Anmeld Citér

16. august 2016

Rockertand

Rauw skriver:

Der er ikke tale om, at de dater, de bor allerede sammen, og han yder til husholdningen, derfor er der tale om socialt bedrageri.

Anmeld Citér

16. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jo det skal de, for de skal oplyses om dine samlivsforhold og det skriver man under på, når man skriver under på oplysningspligt.

De har været kærester i 3 mdr., han har boet ved hende stort set fra start og de planlægger at flytte sammen.

Jeg ved hun bevidst ikke har oplyst noget, fordi hun ikke mener hun kan undvære de penge som hun mister.

Der er også verden til forskel på din situation og hendes, der er jo regler om, hvor meget han må bidrage med økonomisk mv.

Da jeg mødte min kæreste for snart to år siden sås vi da også næsten hver dag og sov oftest hos ham - nu havde vi ikke børn dengang, men er det ikke ret normalt adfærd når man er nyforelsket? 

Anmeld Citér

16. august 2016

Carina:-)

Jeg ville melde det og har også meldt 2 gange for bedrageri

Ikke om jeg gider sidde og betale topskat for at frk snyd skal score penge hun ikke er berettiget til

Der svindles for milliarder om året og imens sidder ældre i deres eget skidt vores børn bliver opbevaret og ikke passet og syge bliver presset ud i aktivering .

Det er en asocial og ækel indstilling at man bare skal rage til sig og man har ret til at bo sammen før man beslutter sig for om man vil fortsætte  og bla bla bla - gu har man ej man har ret til at sætte pris på vores velfærd og værne om den ,ikke plyndre og bedrage. 

Det er jo ikke for sjov at der nu igen kommer en reform for folk på kh - 

Så ja jeg anmelder og gør det igen hvis det er nødvendigt . Og er åben om det for helt ærligt så ligger jeg ikke søvnløs over at nogen ikke vil se mig igen fordi de har snydt - sådan  typer vil jeg ikke selv have i mit liv så who cares. 

Anmeld Citér

16. august 2016

Zelinasmor

Har han egen lejlighed , hus eller lignende endnu? Eller hvor er hans adresse? Tænker man "prøver" at bo sammen før man flytter adresser og opsiger den ene bolig. Måske kan man ikke finde ud af det når man endelig bor sammen. Kan ærlig talt ikke se problemet når det ikke har stået på andet end 2,5 månede. Jeg ville reagere hvis de stadig lavede det nummer efter 6 måneder. Så ved man også om man kan få det til at fungere og er enige i fordelinger i hjemmet/økonomi/frihed osv osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.