Kender til en der begår socialtbedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2016

AnoMom

Sprit25 skriver:

Men du helt alvorligt det? Så hvis du så en bankede sin kone ville du vente 6 mdr inden du meldte det?

Hvis du så en stjæle et maleri til 6000 kr, ville du vente til personen havde gjort det igen og igen?

Butikstyveri, går udover de ansatte!

Stop lige gider du. Hvorfor skal vold nu blandes ind i det der. 

Respekter folk er forskellige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2016

Muhmi

AnoMom skriver:

Hvorfor skal du skrive på den måde som om at det er MIG der snyder systemet bare fordi jeg ikke har ondt i røven over at en episode som den ts snakker om ikke kan bringe mit pis i kog? 

Det var nu heller ikke meningen at det skulle lyde som om jeg anklager dig... Meeen, hvis du ved om socialt bedrageri og ikke melder det, så er du i mine øjne også skyldig... Men prøvede nu bare at forklare dig hvor mange du egentlig snyder ved at lade være med at melde dem der begår bedrageri.

Anmeld Citér

25. august 2016

AnoMom

Muhmi skriver:

Det var nu heller ikke meningen at det skulle lyde som om jeg anklager dig... Meeen, hvis du ved om socialt bedrageri og ikke melder det, så er du i mine øjne også skyldig... Men prøvede nu bare at forklare dig hvor mange du egentlig snyder ved at lade være med at melde dem der begår bedrageri.

Jeg snyder ingen ved ikke at melde folk. Det er dem der snyder. Respekter dog folks forskelligheder i stedet for at anklage. 

Bare fordi jeg ikke er den type gør ikke mig til det dårlige menneske som i sidder og får mig til at lyde som. 

Jeg passer mit og lever mit liv lovligt så skal jeg for pokker da ikke anklages over hvad andre gør

Anmeld Citér

25. august 2016

Muhmi

AnoMom skriver:

Jeg snyder ingen ved ikke at melde folk. Det er dem der snyder. Respekter dog folks forskelligheder i stedet for at anklage. 

Bare fordi jeg ikke er den type gør ikke mig til det dårlige menneske som i sidder og får mig til at lyde som. 

Jeg passer mit og lever mit liv lovligt så skal jeg for pokker da ikke anklages over hvad andre gør

Rolig nu... Altså, det er fint at du har en anden mening, men når vi er i en "debat" som det her jo er, så er det jo også lovligt at komme med modsvar til dine meninger og handlinger... Der er ingen grund til at skulle blive fornærmet, blot fordi vi ikke er enige, men jeg vil da gøre mit for at forsøge at få de folk der snyder systemet meldt og hvis det betyder at skulle prikke lidt til dem, der bare vil knække nakken og glo den anden vej, når de ser ulovligheder, så er det gerne lige den jeg tager på mig, at det så lige gik ud over dig, jamen det var dit svar der fik mig til at reagere og hvis du, ærlig talt, ikke kan tåle at blive svaret imod, jamen så er det ærgerligt, men dette ER og bliver en debat og så vil der, næsten, altid komme modsvar.

Anmeld Citér

25. august 2016

AnoMom

Muhmi skriver:

Rolig nu... Altså, det er fint at du har en anden mening, men når vi er i en "debat" som det her jo er, så er det jo også lovligt at komme med modsvar til dine meninger og handlinger... Der er ingen grund til at skulle blive fornærmet, blot fordi vi ikke er enige, men jeg vil da gøre mit for at forsøge at få de folk der snyder systemet meldt og hvis det betyder at skulle prikke lidt til dem, der bare vil knække nakken og glo den anden vej, når de ser ulovligheder, så er det gerne lige den jeg tager på mig, at det så lige gik ud over dig, jamen det var dit svar der fik mig til at reagere og hvis du, ærlig talt, ikke kan tåle at blive svaret imod, jamen så er det ærgerligt, men dette ER og bliver en debat og så vil der, næsten, altid komme modsvar.

Man kan debatterer og man kan anklage. Du satte den op som en anklage mod mig som om at jeg snyder systemet og ja så bliver jeg sq sur. For er der noget jeg ikke gør så er det det. 

Man kan sagtens debatterer på saglig vis uden den slags. Men åbenbart ikke i denne debat. Så jeg trækker mig. 

God dag 

Anmeld Citér

25. august 2016

Sprit25

AnoMom skriver:

Stop lige gider du. Hvorfor skal vold nu blandes ind i det der. 

Respekter folk er forskellige. 

Nej jeg spørger bare af ren nysgerrighed hvor grænsen går?

Gælder det kune ved materielle ting eller er det generelt?

Det var vitterligt ikke min mening at støde dig, men det er forholdsvis langt væk fra min tankegang så spørger vitterligt bare!

Anmeld Citér

25. august 2016

Muhmi

AnoMom skriver:

Man kan debatterer og man kan anklage. Du satte den op som en anklage mod mig som om at jeg snyder systemet og ja så bliver jeg sq sur. For er der noget jeg ikke gør så er det det. 

Man kan sagtens debatterer på saglig vis uden den slags. Men åbenbart ikke i denne debat. Så jeg trækker mig. 

God dag 

Nu er det immervæk også lidt nemmere at skrive du/dig end dem/man/disse mennesker... Så den var ikke møntet kun på dig, den var møntet til alle dem der har en holdning ligesom din.. "Hvis jeg kigger væk, så sker det ikke" Og her i landet ville jeg ellers mene at vi alle har den holdning at vi bidrager til fællesskabet og hvis man snyder fællesskabet så skal dem der snyder have en stor fed regning og et kæmpe klap over fingrene.. Eller har jeg misforstået noget ved Danmark?

Anmeld Citér

25. august 2016

AndersGmail

Vil klart anbefale at du tager fat i hende, før du går til myndighederne.

Hendes egen samvittighed må vel for pokker bukke under Derudover er det også svært at vide hvornår det bliver til "Bedrageri".

Ved ud at han 100pct bor ved hende? ved du at han betaler 50% af alt?

Det skal man være 100pct sikker på, før man begynder at beskylde andre

Anmeld Citér

25. august 2016

Loa

AnoMom skriver:

Ja. For i dagens Danmark så ændre det ikke på min indkomst. Lad os sige at alle snydere i hele Danmark blev stoppet i morgen. Aå bliver vores skat ikke ændret af den grund for Skat skal nok have en anden grund til vi skal betale hvad vi gør så. 

Jeg kan ikke have ondt i røven over det

Det kan jo faktisk være at det ville ændre på din indkomst. 

Hvis det helt urealistiske skulle ske og ALT ulovligt stoppede fra dags dato, så ville staten pludselig have væsentlig flere penge at gøre godt med, penge som kunne bruges på skole, sygehusvæsen, politi, ældre osv. (Ting som måske også før eller siden kunne gavne dig?)

Og måske på skattelettelser, når de/staten opdager hvor mange flere penge de pludselig har. Så jo, kunne måske godt påvirke dig. 

Anmeld Citér

26. august 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Og hvad siger din mand så til at du vil melde hende ?. Hvis som du selv siger, at de er ved at finde en bolig sammen, så se dog lige tiden an et par måneder.

Han kan godt forstå det, for han er selv skide sur over det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.