Mærketøj vs billigt tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Det kommer vel an på, hvordan mærketøj defineres. Jeg tænker ikke, at Molo, Hummel mv er mærketøj som sådan, og er umiddelbart heller ikke så vild med det - hverken materiale eller design. Er det ikke nærmest samme pris som NameIt, som jeg hører andre nævne som "budget"-mærke?

Personligt (æstetisk) kan jeg godt lide Hust&Claire, Petit Bateau, Next, Hugo Boss, Wheat, Joha, H&Ms conscious collection og andre konservative designs. Så altså en god blanding af dyrt og billigt.

Barnet har langt mest H&M, Next og Petit Bateau (samt en masse arvet) derhjemme, da jeg trods alt ikke går nok op i det til at bruge voldsomt mange penge på tøj.

Sko er altid nye Angulus og Petit Nord (hhv ude- og indesko), da jeg synes, det er god kvalitet, og de passer barnets fod.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2016

migxher

Jeg er alt for nærrig til at købe dyrt tøj, jeg gør det heller ikke til mig selv ofte køber jeg brugt eller i h og m.

I kravle fasen sled min dreng hul på næsten alle hans bukser og de var lige til at smide ud. Han kravlede så også stort set over alt, på fliser osv. Der er jeg nu glad for at jeg ikke havde brugt en formue på det.

jeg synes bare der er andre ting jeg hellere vil bruge penge på en tøj

Han går heller ikke super fancy klædt og har oftest bare en ensfarvet body, bukser og sokker på. Han er 16 måneder jeg er ikke så tøj kreativ må jeg indrømme. Jeg går nok også selv lidt kedelig klædt medmindre vi skal noget. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Mortilah

Mine har kun handske få forskellige. Jeg vil mene vi har ca 80% fra Ralph Lauren.

Den mindste har lidt petit bateau kjoler og bodyer for at suplere op med fx rullekravebodyer som ik fåes i RL. Undertøj købes ved den lokale skrædder. Strømper fra Falke. Kjoler dog også fra Jacadi Paris. 

Jakker: Barbour stepjakke samt oilskin, vinterjakker woolrich og burberry.

Det er bare praktisk- holder godt- og ser pænt ud selvom det går i arv, da skjorter og poloer er klassisk. Så det er praktiske overvejelser bag 

Anmeld Citér

28. juli 2016

lilledittemor

Blop2 skriver:

Er nysgerrig efter at høre jer andre herinde om det med ungernes tøj.

køber i kun mærketøj?

selv ville jeg ELSKE at kunne putte mine unger i Hummel tøj fra top til tå hver eneste dag. 

Men jeg syntes virkelig det er dyrt os når det på tilbud, og jeg bliver vildt skuffet hvis ungerne laver en plet, for så er pengene smid ud af vinduet.

køber derfor selv gerne i Bilka, H&M og next og syntes virkelig at her så jeg massere af tøj for pengene og skidt med om der kommer en plet, for det har jo ikke kostet en halv bondegård.

hvad med jer andre, hvad går jeres unger i og hvorfor??

Vores unger går i det tøj jeg kan lide.

Så længe det er en ordentlig kvalitet, så er prisen ligegyldig.

Anmeld Citér

28. juli 2016

Carina:-)

alenemor42 skriver:

Det med mærke tøj i DK har du helt ret i �� molo, danefæ hummel osv. Findes heller ikke i London. Der er mærke tøj nemlig også Hilfiger osv. 

Molo findes i  London. Generelt er englændere meget begejstret for dansk design og de fleste børneshop har et stort udvalg af molo enkelte har danefæ og småfolk men molo har nærmest alle.

Anmeld Citér

28. juli 2016

PUHK skriver:

Det kommer vel an på, hvordan mærketøj defineres. Jeg tænker ikke, at Molo, Hummel mv er mærketøj som sådan, og er umiddelbart heller ikke så vild med det - hverken materiale eller design. Er det ikke nærmest samme pris som NameIt, som jeg hører andre nævne som "budget"-mærke?

Personligt (æstetisk) kan jeg godt lide Hust&Claire, Petit Bateau, Next, Hugo Boss, Wheat, Joha, H&Ms conscious collection og andre konservative designs. Så altså en god blanding af dyrt og billigt.

Barnet har langt mest H&M, Next og Petit Bateau (samt en masse arvet) derhjemme, da jeg trods alt ikke går nok op i det til at bruge voldsomt mange penge på tøj.

Sko er altid nye Angulus og Petit Nord (hhv ude- og indesko), da jeg synes, det er god kvalitet, og de passer barnets fod.

Jeg tænker ikke i priser når jeg køber tøj .

Men i hvad jeg kan lide af design og kvalitet. 

Så er jeg egentlig ligeglad med om det er samme pris klasse som andre

har fået name it i f.eks  gave og har ikke været imponeret over kvaliteten og synes det er kedeligt så derfor køber jeg det aldrig selv

Kan ikke forestille mig nogen køber tøj udfra pris men vel fordi de kan lide design  og kvalitet. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

ønskebørn74

Blop2 skriver:

Er nysgerrig efter at høre jer andre herinde om det med ungernes tøj.

køber i kun mærketøj?

selv ville jeg ELSKE at kunne putte mine unger i Hummel tøj fra top til tå hver eneste dag. 

Men jeg syntes virkelig det er dyrt os når det på tilbud, og jeg bliver vildt skuffet hvis ungerne laver en plet, for så er pengene smid ud af vinduet.

køber derfor selv gerne i Bilka, H&M og next og syntes virkelig at her så jeg massere af tøj for pengene og skidt med om der kommer en plet, for det har jo ikke kostet en halv bondegård.

hvad med jer andre, hvad går jeres unger i og hvorfor??

Køber mærketøjet brugt og ellers HM, Bilka og Name it.

Anmeld Citér

28. juli 2016

alenemor42

Carina:-) skriver:

Molo findes i  London. Generelt er englændere meget begejstret for dansk design og de fleste børneshop har et stort udvalg af molo enkelte har danefæ og småfolk men molo har nærmest alle.

Jeg har lige stæset london rundt og har ikke stødt på det en eneste gang 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Jeg har lige stæset london rundt og har ikke stødt på det en eneste gang 

Jeg shopper meget i England og der er en del butikker med molo også i London 

Der ligger en på station Road -Stamford Hill -Oxford street -Stoke Newington -og Russel parade Golders Green har butikker med molo . 

Harrods har også molo -

Anmeld Citér

28. juli 2016

alenemor42

Carina:-) skriver:

Jeg shopper meget i England og der er ihvertfald 2 af de shops jeg bruger der ligger  i London . 

Harrods har også molo -

Harrods var jeg ikke i ��der gider jeg ikke komme da jeg så det for mange år siden. 

Men de gængse tøjbutikker så jeg intet til danske mærker. Er også gerne i London mindst et par gange om året

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.