Mærketøj vs billigt tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2016

Billefamilie

Mine børn har stort set kun "mærketøj". Jeg vil hellere bruge lidt ekstra penge på dyrt tøj til mine børn og så spare lidt på nogle andre områder

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2016

Muffinmus

SofiaMik skriver:

Ej hvor mærkeligt. Mine børn er meget slanke og smalle og vi bruger HM rigtigt meget. Måske er det lang tid siden, du har været der?  Hello Kitty finder man nærmest ikke mere derinde. Det er Elsa og Anna fra frost det hele til min mindste store tilfredshed

(p.s mine har altid været for slanke til Molo )

Var der i forgårs 

Min ene pige kan lige knap passe deres leggings i livet,  den anden overhovedet ikke,de sidder og flapper og køber jeg dem, skal jeg sy ny elastik i selv.

Drenge bukserne er enten smalle og stive, eller bor brede generelt til min søn.. Tror jeg har haft 2-3 par fra,HM der duede til ham, ellers har jeg måtte retur med det igen.

Bluserne kan de alle passe heldigvis 

Anmeld Citér

27. juli 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg er blevet lidt shopoholic hvad angår børnetøj, og må indrømme at det er mest de dyre mærker. Har lige købt et sæt til 1000 kr til min datter, noget jeg havde svoret aldrig at gøre. Men basic body's, kjoler til fint brug osv bliver købt i H&M. Det meste af hendes sommertøj er også der fra, da jeg ikke vil købe dyrt og risikere hun kun ville bruge det 14 dage. Men altså tænker ikke anderledes om folk der bruger de billige alternativer. En fra min mødregruppe har arvet en masse tøj, og ikke noget dyrt imellem. Men hun er altid noget så fin i tøjet 

Anmeld Citér

27. juli 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Mine børn har lidt af alt. Jeg elsker at købe brugt tøj. Man kan finde så meget godt tøj brugt der næsten ikke er brugt.

Har lige købt en halv sæk tøj til vores datter for 300 kr.

Der var hummel. Ej sikke lej. Molo. Småfolk. Og hm. Name it.

Meget af det var som nyt.

Vores drenge fik sidste md vinter overtøj for 500. Der var en danefæ vinterjakke. 2 Hummel flyverdragt. Friends vinterjakke. Mole vinter jakke.

Meget af det var som nyt. Kun brugt en sæcon.

Ja elsker at finde gode køb.

Anmeld Citér

27. juli 2016

lineog4

Har lige været i kæmpe italiensk tøjhus og der er der mærker: Armani til børn, Burberry til børn mm. Det vi kalder mærker er jo "billige" i deres øjne 

men udover det er jeg nok alt for glad for tøj til "kun" at købe mærker, jeg køber det jeg kan lide hvis jeg ikke bliver for nærig, for tænker næsten hver gang: det kan jeg lave billigere selv og så endda lige putte en ekstra fed detalje på. 

Men undrer mig egentlig altid over man fx kun køber Hummel ikke fordi man er snob eller mærkedyr men fordi det er det "kedeligt" for katastrofen Line der peger i alle retninger også led tøj

Anmeld Citér

27. juli 2016

SofiaMik

lineog4 skriver:

Har lige været i kæmpe italiensk tøjhus og der er der mærker: Armani til børn, Burberry til børn mm. Det vi kalder mærker er jo "billige" i deres øjne 

men udover det er jeg nok alt for glad for tøj til "kun" at købe mærker, jeg køber det jeg kan lide hvis jeg ikke bliver for nærig, for tænker næsten hver gang: det kan jeg lave billigere selv og så endda lige putte en ekstra fed detalje på. 

Men undrer mig egentlig altid over man fx kun køber Hummel ikke fordi man er snob eller mærkedyr men fordi det er det "kedeligt" for katastrofen Line der peger i alle retninger også led tøj

Jeg har det også lidt mærkeligt med f.eks hummel. Min dreng ligner en reklamesøjle, når han har det på og det bryder jeg mig ikke om.

Elsker italienske mærker t-shirts og skjorter med stil. I dk er en T-shirt ofte en sæk med ærmer.

Anmeld Citér

27. juli 2016

ESV

Blop2 skriver:

Er nysgerrig efter at høre jer andre herinde om det med ungernes tøj.

køber i kun mærketøj?

selv ville jeg ELSKE at kunne putte mine unger i Hummel tøj fra top til tå hver eneste dag. 

Men jeg syntes virkelig det er dyrt os når det på tilbud, og jeg bliver vildt skuffet hvis ungerne laver en plet, for så er pengene smid ud af vinduet.

køber derfor selv gerne i Bilka, H&M og next og syntes virkelig at her så jeg massere af tøj for pengene og skidt med om der kommer en plet, for det har jo ikke kostet en halv bondegård.

hvad med jer andre, hvad går jeres unger i og hvorfor??

Nej jeg køber bestemt ikke kun mærketøj men må indrømme at jeg køber en del, jeg syntes det holder bedre i form og farve, men jeg er også så økonomisk bevidst at jeg ofte køber det når det er på tilbud. 

Jeg køber så også tøj i name it, hm, kvickly og Bilka. Der er ofte noget godt at finde til en basis garderobe

Anmeld Citér

27. juli 2016

ninibadini

Vi har lidt af hvert. Jeg er vild med uldtøjet fra Føtex/Bilka, så det har vi brugt meget af. Bomuldsbodyer køber jeg dog ofte af de dyrere mærker, for jeg synes de holder facon og farve bedre. Ellers kigger jeg efter pasform. Jeg gider ikke bukser af cowboystof, da jeg ikke synes min søn kan bevæge sig godt nok i dem (8mdr). Vi fik en gave med tøj, som mine svigerforældre havde købt i USA. Det var fra Tommy Hilfiger og Ralph Lauren. Det har sikkert været meget dyrt, men pasformen er bare så dårligt. Som om det slet ikke er lavet til babyer, men voksentøj lavet i ministørrelse. Der er slet ikke plads om numsen til en ble, og buksebenene er alt for vide. Så var der også en hue, som slet ikke kunne gå ned over ørerne...

Jeg køber meget sjældent mærketøj fra nyt. Måske hvis der virkelig er tilbud, ellers bruger jeg Reshopper, hvor mange sælger tøj der aldrig er brugt til samme pris som tøj fra H&M

Anmeld Citér

27. juli 2016

Mullesmith

Mine 3 drenge bruger utroligt meget tøj hver dag, fordi de sviner en del og sådan er det jo altså! Jeg har hvis vi skal i byen eller til en stor fest, købt nogle enkelte lidt dyere mærker i trøjer mest Hummel, da de selv synes de er vældig smarte og sportie og så har de Hummelsko der passer til  ellers køber jeg RIGTIG meget fra H&M. Den mindste har jeg lige købt noget brugt til bl.a en heldragt fra Molo, synes de er meget smarte. Ellers er name it også et hit, især da mine tvillinger var små fordi jeg kunne få to forskellige farver i samme model tøj  men jeg er sku også nærrig med det tøj når jeg ved hvor hurtig det bliver slidt op eller plettet. Vil hellere købe nogen lidt dyere sko hvis det er, som sidder godt, men selv med sko synes jeg ligeså ofte vi ender med en billig model fra deichman eller endda nogen med fede farver fra H&M. Men nu har de heller aldrig haft vanskellige fødder, de har sådan en standart fod 

Anmeld Citér

27. juli 2016

alenemor42

lineog4 skriver:

Det med mærke tøj i DK har du helt ret i �� molo, danefæ hummel osv. Findes heller ikke i London. Der er mærke tøj nemlig også Hilfiger osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.