Mærketøj vs billigt tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2016

Guldlok88

Her går han i meget forskelligt, både billigt og dyrt.. Lige pt er der meget lego da han elsker Ninjago og Avengers tøj  Selvom at tøjet er dyrt gør det mig ikk noget at der kommer pletter på.. Jeg har jo selv valgt at købe det, så må jeg også leve med at der kommer pletter på 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2016

Muffinmus

Køber hvad jeg har lyst til.. Men Bilka er jo ikke engang billigt mere??

Min søn elsker Hummel så det har vi en del af.

Pigerne er lidt ligeglade, men jeg har en del little pieces, wheat, Kids Up, Molo mm.

Meget købt til - 40-60%.

Overtøj går jeg en del op i, og sko... For det skal holde dem tørre og tilpasse en hel dag. Der er jeg dælme ikke fan af hverken bilka eller Føtex, der kun har søjletryk på 3000 på det meste overtøj. Det dur ikke i DK.

H&M har så fine ting, men ofte lidt for meget print med hello Kitty eller lignende og det bryder jeg mig ikke om...og så er det ikke til slanke børn, men mellem til lidt bredere børn, så mine er lidt udfordret der.

Anmeld Citér

26. juli 2016

Sedigfor

Blop2 skriver:

Er nysgerrig efter at høre jer andre herinde om det med ungernes tøj.

køber i kun mærketøj?

selv ville jeg ELSKE at kunne putte mine unger i Hummel tøj fra top til tå hver eneste dag. 

Men jeg syntes virkelig det er dyrt os når det på tilbud, og jeg bliver vildt skuffet hvis ungerne laver en plet, for så er pengene smid ud af vinduet.

køber derfor selv gerne i Bilka, H&M og next og syntes virkelig at her så jeg massere af tøj for pengene og skidt med om der kommer en plet, for det har jo ikke kostet en halv bondegård.

hvad med jer andre, hvad går jeres unger i og hvorfor??

Min datter har lige fået for 1000 kr i h&m, så fint og kommer der en plet på jamen så bliver jeg ikke trist eller ked af det. Så her er dyrt tøj kun til fint brug. Hun har nogle enkle kjoler til 200 kr men ellers så det kun til fint brug. Sådan et det os med mig selv

Anmeld Citér

26. juli 2016

Sommerblomst21

Jeg venter min den første, så på den måde har jeg ingen erfaring med kvalitet osv. Jeg har valgt tøj ud fra hvad jeg synes er flot, så hun vil både blive iklæde tøj fra Hummel, Ej sikke lej, Småfolk, Danefæ, men også en del fra H&M og nameit. Over halvdelen af mærkevarerne er købt brugt, da jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at give fuld pris når de er så små. Så for at opsummere så køber jeg tøj til min kommende pige som jeg synes er flot og så er det for mig lige meget hvad mærke det er 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Sedigfor

Viwisa skriver:

Pigerne er lidt ligeglade, men jeg har en del little pieces, wheat, Kids Up, Molo mm.

Meget købt til - 40-60%.

Overtøj går jeg en del op i, og sko... For det skal holde dem tørre og tilpasse en hel dag. Der er jeg dælme ikke fan af hverken bilka eller Føtex, der kun har søjletryk på 3000 på det meste overtøj. Det dur ikke i DK.

H&M har så fine ting, men ofte lidt for meget print med hello Kitty eller lignende og det bryder jeg mig ikke om...og så er det ikke til slanke børn, men mellem til lidt bredere børn, så mine er lidt udfordret der.

Er enig med sko skal være ordentlige og sp hellere koste lidt mere

Anmeld Citér

26. juli 2016

Blop2

Viwisa skriver:

Meget købt til - 40-60%.

Jeg fik sidst jeg var i Bilka 2 par bukser og 4 t-shirts til 200kr. Det syntes jeg da er billigt.

Anmeld Citér

26. juli 2016

Kattha

Køber mest i genbrug, så noget af det ender med at være mærketøj, bare billigt. Synes især det er nemt at finde nogle kvalitets sko. Ellers får hun også lidt fra bilka og Føtex. Men hun har også vokset en halv meter på de 2 år siden hun blev født, og vi er i gang med størrelser til 4-6år. Så det havde været en dyr fornøjelse med nyt mærketøj. Måske ændrer jeg holdning når hun kan passe ting i mere end et par måneder. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

lineog4

Kommer til at tænke på det vel også handler om smag og ikke kun mærker versus ikke "mærker". Jeg er nok til den lidt retro agtige side, så da jeg kunne bestemme ungernes tøj så stod den på velourbukser (helst meget løse), hjemmestrik, og meget gerne Hollys eller noget alla. Og meget gerne i brunt, grønt, karry og gerne hvis jeg kunne snige lidt blomster ind i det. Og om de brune velour bukser var løbt for under 50 i Føtex eller for 200 som småfolk var for mig hip som hap (for min pengepung var det så ikke hip som hap og derfor endte det med Føtex eller symaskinen). Så det handler vel om, hvor og hvordan kan du få det tøj du kan lide (og når de er små er det hvad du kan lide og ikke hvad de kan lide) og sender de signaler du vil. 

Så bliver børnene ældre og man går på nogle kompromiser (jeg er gået på mange og har fx accepteret diverse superhelte på bluser og i det hele taget seje ting på tøjet), det brune, lilla, karrygule er pakket væk og er erstattet af Superman blå, gråt, sort mm. Men stadig er der i min familien i hvert fald to kriterier for indkøb af tøj: hvad mor accepterer blandt andet ikke en masse kunststof eller bluser der viser for meget mave og hvad pengepungen accepterer og der betyder bukser absolut ikke koster 500 kr parret med mindre man selv vasker bukser hver dag så man kan have de samme på hele ugen  og indtil videre har teenageren accepteret de kriterier og er selv mere nærig end mig med tøj (dog utrolig tøjglad og med en helt anden stil end mig)

Anmeld Citér

26. juli 2016

Aristocats

For mig er det en generel principsag ikke at blive opslugt af "mærketøj only". Jeg er også glad for den lidt flippede hippie stil og der er secondhand, strik og hækling samt ting der er hjemmesyet af andre en god ting. Derimod gør jeg meget op i økologi og økologisk børne/babytøj kan jeg sagtens næsten købe udelukkende, hvis det kan lade sig gøre. Der er det jo at ting der er hjemmesyet er fedt fordi der er flot økologisk stof i massevis rundt omkring  Men det kommer jo også an på hvordan man ser på det, min økologi præference kan vel også godt måle sig med en mærketøjs præference. Synes da også sådan noget som Noa Noa er virkelig flot engang i mellem. 

Men derudover kan man vel ikke benægte at mærketøj til små børn udelukkende er snobberi fra forældrenes side og ikke fordi at børnene insisterer på, at der står noget specielt omme i nakken på dem. Men alle er forskellige og foretrækker og prioriterer forskellige ting, men samtidig ville jeg aldrig gøre det en glidebane udelukkende at købe mærketøj, da det desværre samtidig minder mig lidt om om en tankegang jeg egentligt ikke bryder mig om - bestemt ikke fordi jeg tror alle devout mærketøjs-mennesker er sådan, men det er stadig noget, jeg ikke synes man kan undgå helt. Jeg vil i hvertfald altid prøve at signalere overfor mine børn, at mærketøj ikke er at foretrække og det tror jeg at jeg ville have lidt svært med, hvis jeg samtidig udelukkende klædte dem i mærketøj. Jeg synes generelt at når det omhandler materielle ting, så alt med måde. Men jeg har desværre også bare set for mange eksempler på at piger på 5-6 år er helt hysteriske omkring om tøjet er molo, katvig eller andet og nærmest er helt eksperter på emnet. Og der tænker jeg at det ikke kan komme fra andre end forældrene. Jeg tror da alle kan blive opslugt af den signalværdi mærketøj kan sende for eksempel, men for mig er det en livsmission at vise mine børn at signalværdi i forhold til materielle goder er en grim ting. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Benjamins'mor

Er nysgerrig efter at høre jer andre herinde om det med ungernes tøj.

køber i kun mærketøj?

selv ville jeg ELSKE at kunne putte mine unger i Hummel tøj fra top til tå hver eneste dag. 

Men jeg syntes virkelig det er dyrt os når det på tilbud, og jeg bliver vildt skuffet hvis ungerne laver en plet, for så er pengene smid ud af vinduet.

køber derfor selv gerne i Bilka, H&M og next og syntes virkelig at her så jeg massere af tøj for pengene og skidt med om der kommer en plet, for det har jo ikke kostet en halv bondegård.

hvad med jer andre, hvad går jeres unger i og hvorfor??

Mine går i en blanding, her er lige et ex. fra deres garderober: 

Celina: Molo, Hummel, småfolk, ej sikke lej, VRS (Bilka), Mads & Mette, H&M, little one, danefæ, pompdelux, hust and Claire, Villervalla. Hun har mest i VRS og dernæst kommer molo. Jeg elsker molo, men jeg køber det enten brugt eller på udsalg til mellem 50-70%. 

Benjamin: Molo, Hummel, VRS, Mads & Mette, h&m, eBay. Benjamin har mest VRS og eBay. Og det er fordi jeg går efter hvad han bedst kan lide. Igen her er mærketøjet enten brugt eller købt på udsalg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.