Skal flygtninge have ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2016

Aristocats

Jeg kan virkelig ikke se hvor krævermentalitet og utaknemmelighed spiller ind i forhold til retten til ferie, på lige fod med alle andre danskere. Udover det, så vil jeg gerne høre hvor folk oplever flygtninges generelle krævermentalitet og utaknemmelighed? Men jeg er også en af dem der ikke bliver harm over at folk hellere vil bo et andet sted i Danmark, især hvis man kigger på hvordan de bliver behandlet. Det er sjovt hvordan man forestiller sig at folk der kommer hertil skal smide alt hvad de har i hænderne i forhold til rettigheder, egen kultur, kærlighed for sit hjemland som bliver bombet af os og selvrespekt. Jeg ville egentligt også blive utaknemmelig hvis jeg fik den samme behandling som mange af dem gør. Jeg kan godt forstå hvorfor nogle ikke har noget til overs for os, når vi ser på hvor hadske vi egentligt er. Jeg har faktisk respekt for de mennesker der ikke bare finder sig i alt det lort, fordomme og had som der bliver smidt imod dem her. Man ligger som man har redt, Danmark. Når DF vokser og vokser og hadet og bekymringerne for det "ukendte" tager kæmpe fart, så skal vi heller ikke regne med at folk automatisk føler sig respekterede eller godt behandlede her, for det er de ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2016

Aristocats

Ja på høje tid!!! Og tænk på dem de har efterladt i bomberegn, tænk lige på dem og hvad de må tænke!!

Og deres børn skal bare i vuggestue og børnehave, og klub og SFO. Sådan er det. De skal ikke komme her og nyde noget!!! Hvad bilder de sig ind???!!! At tro de skulle have nogle rettigheder!!??? Næh nej, de skal lære dansk hele sommeren, så de kan blive integreret i samfundet!!!! For vi vil dem rigtig gerne, de kræver bare for meget- de har mega krævermentalitet ja!!! Det på høje tid er det. Krævermentalitet og utaknemmelighed. Og krævermentalitet. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Aristocats

Hvorfor skal der laves særbehandling for flygtninge? Det kan godt være de kommer fra et land med krig, og selvfølgelig  er det forfærdeligt.

men de kommer til Danmark, de får tag over hovedet, de får penge, de får Læge, de får sprog undervisning, de får skoler osv, der bliver sågar bygget maaske'er til dem, de får lov at bærer deres   tørklæder hvis de sider ved kassen i Føtex fx, 

de får det som blommen i et æg, i forhold til vores hjemløse fx. 

De får lov at skabe sig, være utaknemlige  osv mg det accepterer vi. 

Så selvfølgelig skal de da have præcist de samme regler som os andre danskere, de skal da ikke have særbehandling, de skal da bestemt være glæde for alt det  de får.

og det har INTET  at Gøre med at være racistisk overhovedet!!! 

Men hvis vi var flygtet til der land fx, så skulle vi os bare Gøre som der blev sagt!

At flygtninge har det som blommen i et æg  er måske LIGE at strække den. 

Og hvorfor i al verden skulle retten til at bære hijab være sådan en kæmpe gave? Vi har religionsfrihed i Danmark, det er jo blot en selvfølge. Og det er jo også noget som slet ikke er et problem i deres hjemland, så kan ikke se hvordan det bare er en mega fed opgradering af tilværelsen vi har givet dem dér. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Carina:-)

Aristocats skriver:

Jeg kan virkelig ikke se hvor krævermentalitet og utaknemmelighed spiller ind i forhold til retten til ferie, på lige fod med alle andre danskere. Udover det, så vil jeg gerne høre hvor folk oplever flygtninges generelle krævermentalitet og utaknemmelighed? Men jeg er også en af dem der ikke bliver harm over at folk hellere vil bo et andet sted i Danmark, især hvis man kigger på hvordan de bliver behandlet. Det er sjovt hvordan man forestiller sig at folk der kommer hertil skal smide alt hvad de har i hænderne i forhold til rettigheder, egen kultur, kærlighed for sit hjemland som bliver bombet af os og selvrespekt. Jeg ville egentligt også blive utaknemmelig hvis jeg fik den samme behandling som mange af dem gør. Jeg kan godt forstå hvorfor nogle ikke har noget til overs for os, når vi ser på hvor hadske vi egentligt er. Jeg har faktisk respekt for de mennesker der ikke bare finder sig i alt det lort, fordomme og had som der bliver smidt imod dem her. Man ligger som man har redt, Danmark. Når DF vokser og vokser og hadet og bekymringerne for det "ukendte" tager kæmpe fart, så skal vi heller ikke regne med at folk automatisk føler sig respekterede eller godt behandlede her, for det er de ikke. 

Men de vil jo netop have det anderledes end danskerne

Ferie skal optjenes også hvis du er på offentlig ydelse og det er de utilfreds med.

Jeg kan godt forstå nogen får tics når man hører om strejker pga man ikke vil sove i et telt eller fordi man ikke må få betalt ferie.

Jeg bor i Herning og der blev der huseret flygtninge hos CF 

De sultestrejkede så fordi de skulle spise i et stort telt - de mente de var uværdigt ,men det var simpelthen pga pladsmangel at det var nødvendigt

Jeg må indrømme at jeg også tænkte at jeg undrede mig over at man ikke bare var lykkelig for at kunne få mad /sove uden at være bange for at blive bombet og få rent tøj  og bad hver dag - Men derimod så vil man sultestrejke pga nogen ting skal foregå i et telt og vel og mærke et telt som vores cfer sover og bor i når de er i katastrofeområder og ikke et lille festivaltelt. 

Men jeg er også så underlig at jeg er opdraget med at alt ikke er en selvfølge og at taknemmlighed er en god evne at besidde.

Anmeld Citér

20. juni 2016

lineog4

Hmm nu er jeg så en af dem der egentlig også mener en på kontanthjælp der har børn også burde have ret til at give børnene et break fra hverdagens trummerum - så ja jeg mener det samme for flygtninge. 

Derudover tænker jeg deres indlæring er sat på prøve, de står i byt land, nyt sprog, nye regler mm. Og måske er det egentlig givet meget godt ud at få en pause - det med bare at fylde på og fylde på er ikke altid det der giver mest læring.

så jo flygtninge burde have ret til en pause, en lille ferie, en uge hvor de kan sove lige så længe det nu kan lade sig gøre, og det mener jeg også danskere på kontanthjælp skulle have lov til

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym

At flygtninge har det som blommen i et æg  er måske LIGE at strække den. 

Og hvorfor i al verden skulle retten til at bære hijab være sådan en kæmpe gave? Vi har religionsfrihed i Danmark, det er jo blot en selvfølge. Og det er jo også noget som slet ikke er et problem i deres hjemland, så kan ikke se hvordan det bare er en mega fed opgradering af tilværelsen vi har givet dem dér. 

Læs hvad jeg skriver i stedet for 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Love2

Aristocats skriver:

Super godt skrevet �� Er så enig med dig

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym

Aristocats skriver:

Utaknemmelige og krævende er når man hører historier om at de ødelægger ferie centre (og kommunen derefter ikke vil godt gøre for skaderne), utaknemmelige når de siger nej til boliger langt uden for storbyerne, i min lille by er feks en ungdomspension blevet lukket til fordel for at huse flygtninge, men flygtningene vil ikke bo der... Utaknemmelige når de ikke vil bo i telt lejr, det er da bedre end krig og bomber? Utaknemmelige når de strejker i tide og utide når deres krav ikke bliver mødt. 

Jeg syns Danmark har en meget svær opgave, som vi ikke er rustet eller økonomisk stærke nok til at løfte, pt er vi ikke engang stærke nok til at tage os af vores egne... Men lad os da gå ud og købe kampfly, bombe i deres lande og derefter fortsætte med at have problemer med at forsørge og huse dem når de kommer her. 

Jeg ville virkelig ønske vi ku hjælpe - specielt børnene der sidder på forfærdelige centre i månedsvis UDEN FORÆLDRE, uden svar, afklaring eller noget som helst  

IFT ferie skal den ret vel optjenes akkurat som den skal for os etnisk danske.

Anmeld Citér

20. juni 2016

Aristocats

Anonym skriver:

Læs hvad jeg skriver i stedet for 

Jeg kan ikke se, at jeg har overset noget i forhold til det du skriver? Jeg har set sammenligningen med de hjemløse og jeg synes stadig "blommen i et æg" er at strække den i den sammenhæng også. Ingen af de 2 grupper lever specielt fedt eller priviligeret. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

ESV

Aristocats skriver:

Jeg kan ikke se, at jeg har overset noget i forhold til det du skriver? Jeg har set sammenligningen med de hjemløse og jeg synes stadig "blommen i et æg" er at strække den i den sammenhæng også. Ingen af de 2 grupper lever specielt fedt eller priviligeret. 

Nej men alligvel så er der væsentligt mere fokus på flygtninge deres rettigheder til det ene og det andet, der er meget få der hidser sig op på de hjemløses vegne mens nogle er hurtigt ude på flygtninges vegne, incl flygtninge selv. Vi har ikke lejre til de hjemløse med mad, bad og senge men vi har bygget hele lejre til folk ude fra hvor nogle af dem alligevel er utilfredse og bare vil have mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.