Skal flygtninge have ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2016

ESV

Patriark skriver:

Så hvis man er flygtet er man pr. definition hjælpeløs og i underskud? Her er en påstand- folk der flygter til et andet land, et andet kontinent eller verdensdel, for at sikre deres fremtid, har mere iboende styrke end os mennesker i Danmark.

Men hvis man vitterligt er flygtet hvorfor så ikke være glad for det man får?? Hvorfor er man ikke stoppet i den første sikre zone og blevet der frem for at tage gennem yderligere 12-13-14-15 lande for at komme til et bestemt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2016

ESV

Patriark skriver:

Ja på høje tid!!! Og tænk på dem de har efterladt i bomberegn, tænk lige på dem og hvad de må tænke!!

Og deres børn skal bare i vuggestue og børnehave, og klub og SFO. Sådan er det. De skal ikke komme her og nyde noget!!! Hvad bilder de sig ind???!!! At tro de skulle have nogle rettigheder!!??? Næh nej, de skal lære dansk hele sommeren, så de kan blive integreret i samfundet!!!! For vi vil dem rigtig gerne, de kræver bare for meget- de har mega krævermentalitet ja!!! Det på høje tid er det. Krævermentalitet og utaknemmelighed. Og krævermentalitet. 

Hvad skal den tykke sarkasme til for bare fordi du har en anden holdning, kan vi ikke diskutere som voksne mennesker?

Anmeld Citér

20. juni 2016

SofiaMik

Jeg tænker, at alle har ret til ferie. Men ikke alle har ret til BETALT ferie.

Anmeld Citér

20. juni 2016

alenemor42

Jeg syntes ikke det er så sort/hvidt.

Mit gæt er at der går noget tid inden deres asyl sager bliver behandlet og at de derfor bor i midlertidige boliger ?! Og ikke har de store rettigheder.

Umiddelbart vil jeg sige nej de har ikke ret til ferie, dog syntes jeg det ville være en idé at gøre noget for børnene ..... en slags sommer lejr eller lign.  Så de får nogle oplevelser. De har trods alt ikke valgt situationen om de får asyl eller ej.

Anmeld Citér

20. juni 2016

karivinc

snuskesmor skriver:

Jeg ved ikke hvad for et svar du fisker efter men jeg synes det er umådelig trist at et baby-site ind i mellem har karakter af racist-fest 

Racist-fest?

Anmeld Citér

20. juni 2016

karivinc

Dem med børn synes jeg helt klart skal have ferie. Og så fuck nu de regler med optjent ferie osv. Helt ærligt. De børn har været udsat for nok! Lad dem for helvede få noget kvalitetstid med deres forældre hen over sommeren. 

Hvorfor skal reglerne om optjent ferie ikke gælde for dem?

Flytninge går ikke i sprogskole på fuld tid, så hvis de gerne vil tilbringe noget kvalitetstid med deres børn, så kan de vel bare hente dem tidligt fra institution.

Anmeld Citér

20. juni 2016

TNBC

Anonym skriver:

Men tænker, at de ikke har job og derfor "bare" er hjemme? Så forskellen er vel om børn er i institutionen eller ej?  Og så måske en meldepligt? Rigtig ferie kræver vel lidt penge på lommen. Som de ikke har.  (Har ikke selv erfaring med systemet, da jeg har været under uddannelse og arbejde i mere end 20 år.)

De går til sprogundervisning, og nogle kommer ud og arbejder/praktik. De arbejder hvor de bor, de sidder ikke bare og stirre ud i luften.

Ferie betyder at de kan tage rundt med deres børn, besøge familie, der ikke bor samme sted. Hvorfor skal børnene straffes? Er de ikke blevet straffet nok ved at miste alt? De er børn og har også brug for forældretid og tid til at være børn. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym

TNBC skriver:

De går til sprogundervisning, og nogle kommer ud og arbejder/praktik. De arbejder hvor de bor, de sidder ikke bare og stirre ud i luften.

Ferie betyder at de kan tage rundt med deres børn, besøge familie, der ikke bor samme sted. Hvorfor skal børnene straffes? Er de ikke blevet straffet nok ved at miste alt? De er børn og har også brug for forældretid og tid til at være børn. 

Men hvorfor den forskel behandling ? Har andre borger i Danmark nødvendigvis de rettigheder ? Der sidder vel " dansker " som ikke har krav på det, fordi de ikke er berettiget til det . Altså ferie med deres børn .

Anmeld Citér

20. juni 2016

karivinc

Hvorfor skal reglerne bøjes for dem?

De er for kort tid siden kommet til et land, hvor de får økonomisk støtte, skolegang, lægehjælp, friplads i institution osv. så mon ikke de overlever en enkelt sommer uden ferie?

Der er intet, der holder dem fra at tilbringe kvalitetstid med deres børn idet deres sprogskole og arbejde ikke er på fuld tid dvs. at de har rig mulighed for at hente deres børn tidligt fra institution.

Børnene bliver vel næppe skadet af at skulle tilbringe et par timer om dagen i institution, hvor de kan lege med andre børn?

Deres utaknemmelighed og krævementalitet er til at brække sig over.

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym

Hvorfor skal der laves særbehandling for flygtninge? Det kan godt være de kommer fra et land med krig, og selvfølgelig  er det forfærdeligt.

men de kommer til Danmark, de får tag over hovedet, de får penge, de får Læge, de får sprog undervisning, de får skoler osv, der bliver sågar bygget maaske'er til dem, de får lov at bærer deres   tørklæder hvis de sider ved kassen i Føtex fx, 

de får det som blommen i et æg, i forhold til vores hjemløse fx. 

De får lov at skabe sig, være utaknemlige  osv mg det accepterer vi. 

Så selvfølgelig skal de da have præcist de samme regler som os andre danskere, de skal da ikke have særbehandling, de skal da bestemt være glæde for alt det  de får.

og det har INTET  at Gøre med at være racistisk overhovedet!!! 

Men hvis vi var flygtet til der land fx, så skulle vi os bare Gøre som der blev sagt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.