SofiaMik skriver:
Ja jeg regner faktisk med, at det er det skiftende regeringer gør hele tiden og ikke kun på flygtningeområdet.
Faktisk mener jeg, at flygtninge må holde ferie. Men jeg mener ikke, at de skal have en ekstra pose penge til at holde den for.
Nu gik dit spørgsmål om "stregen" på, hvor den gik i forhold til, hvad man ikke vil acceptere af nedskæringer - brugerbetaling på skole og sundhedsvæsen, højere skat etc. Tilsyneladende ud fra en præmis om, at når flygtninge koster samfundet xx kroner, så vil der automatisk blive xx kroner mindre til skole og sundhedsvæsen, deraf brugerbetaling og/eller højere skatter. Så enkelt er det jo slet ikke. xx kan også tages fra andre poster som fx militær, kultur, lønninger inden for offentlige topposter, motorvejsbyggerier etc. etc. - der er jo ekstremt mange poster på finansloven, der kan skrues op og ned for. Nu har jeg personligt intet imod at betale mere i skat, så for mig går stregen ikke der, men det gør den for andre - og de kan så have deres "streger" helt andre steder, men det, du efterspørger, er tilsyneladende et bud på en hel finanslov. Det kan de færreste af os nok levere - regeringerne har trods alt en armé af regnedrenge til rådighed.
Hvorfra kommer iøvrigt din hentydning til, at nogle skulle ønske, der skal følge en ekstra pose penge med til flygtninge at holde ferie for? Det er jo slet ikke på tale.
Anmeld
Citér