Skal flygtninge have ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg sidder lidt med fornemmelsen af, at flere i tråden ikke er klar over, hvad den aktuelle debat konkret omhandler. Det står ret klart her: 

"Fjernelsen af retten til sommerferie er et led i det, som flere integrationseksperter har kaldt det hidtil største indgreb for at presse flygtninge ud på arbejdsmarkedet. I år vil i alt omkring 45.000 flygtninge få halveret deres ydelse, når de går fra den nuværende kontanthjælp – hvor man har ret til ferie – til integrationsydelse. For en enlig flygtning vil det betyde en nedgang i ydelse før skat fra 10.968 til 6.010 kroner. Samtidig vil regeringen oprette en særlig integrationsuddannelse, hvor arbejdsgivere kan ansætte flygtninge til lønninger, der ligger under mindstelønnen, lige som arbejdsgivere vil kunne få en bonus for at ansætte flygtninge." 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2016

Mor og meget mere

SofiaMik skriver:

Ja jeg regner faktisk med, at det er det skiftende regeringer gør hele tiden og ikke kun på flygtningeområdet.

Faktisk mener jeg, at flygtninge må holde ferie. Men jeg mener ikke, at de skal have en ekstra pose penge til at holde den for.

Nu gik dit spørgsmål om "stregen" på, hvor den gik i forhold til, hvad man ikke vil acceptere af nedskæringer - brugerbetaling på skole og sundhedsvæsen, højere skat etc. Tilsyneladende ud fra en præmis om, at når flygtninge koster samfundet xx kroner, så vil der automatisk blive xx kroner mindre til skole og sundhedsvæsen, deraf brugerbetaling og/eller højere skatter. Så enkelt er det jo slet ikke. xx kan også tages fra andre poster som fx militær, kultur, lønninger inden for offentlige topposter, motorvejsbyggerier etc. etc. - der er jo ekstremt mange poster på finansloven, der kan skrues op og ned for. Nu har jeg personligt intet imod at betale mere i skat, så for mig går stregen ikke der, men det gør den for andre - og de kan så have deres "streger" helt andre steder, men det, du efterspørger, er tilsyneladende et bud på en hel finanslov. Det kan de færreste af os nok levere - regeringerne har trods alt en armé af regnedrenge til rådighed. 

Hvorfra kommer iøvrigt din hentydning til, at nogle skulle ønske, der skal følge en ekstra pose penge med til flygtninge at holde ferie for? Det er jo slet ikke på tale.

Anmeld Citér

23. juni 2016

ESV

Mor og meget mere skriver:

Jeg sidder lidt med fornemmelsen af, at flere i tråden ikke er klar over, hvad den aktuelle debat konkret omhandler. Det står ret klart her: 

"Fjernelsen af retten til sommerferie er et led i det, som flere integrationseksperter har kaldt det hidtil største indgreb for at presse flygtninge ud på arbejdsmarkedet. I år vil i alt omkring 45.000 flygtninge få halveret deres ydelse, når de går fra den nuværende kontanthjælp – hvor man har ret til ferie – til integrationsydelse. For en enlig flygtning vil det betyde en nedgang i ydelse før skat fra 10.968 til 6.010 kroner. Samtidig vil regeringen oprette en særlig integrationsuddannelse, hvor arbejdsgivere kan ansætte flygtninge til lønninger, der ligger under mindstelønnen, lige som arbejdsgivere vil kunne få en bonus for at ansætte flygtninge." 

Jeg tror du skal læse det som at der ikke skal laves positive særregler for flygtninge. 

Anmeld Citér

23. juni 2016

ESV

Laves særregler? At indføre nye regler inkl. at fjerne retten til at holde ferie også for de flygtninge, der kom hertil før 1. juli sidste år, er da netop at lave særregler. Prøv lige at læse, hvad det handler om:  http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8778204/flygtninge-i-protestmarch-vi-vil-have-sommerferie/ 

du skal læse det som at jeg er imod positive særregler! 

Helt ærlig jeg syntes

de nye regler er fine og for

min skyld kunne de godt blive strammet meget mere så vi kunne være sikre på at det kun er reelle flygtninge der kommer hertil og ikke immigranter i jagten på er bedre liv! 

Anmeld Citér

23. juni 2016

ESV

Ena skriver:

Jeg tror godt du kan regne med at flygtninge kunne tænke sig at bytte liv med en dansk kontanthjælpsmodtager. De har i sagens natur IKKE bedre vilkår end danskere. Man kan ikke behandle folk retfærdigt ved at behandle dem lige. For retfærdighed må folk behandles forskelligt. I øvrigt under jeg alle mennesker ferie - syge, raske, arbejdere, kontanthjælpsmodtagere, studerende ect. 

Jeg har aldrig oplevet flygtninge været utaknemmelige. I al den tid jeg på den ene eller anden måde har hjulpet flygtninge, både privat og via mit arbejde, har jeg oftere blevet takket med hylkende gråd af glæde og taknemmelighed end med bare et ganske almindeligt smil og ordet tak. Har heller aldrig oplevet dem kræve noget som helst

Hvor har du det fra? Det undrer mig i den grad, når jeg hører eller læser at flygtninge er utaknemmelige. 

Jeg syntes de er utaknemmeligt når de demonstrere for ferie, sultestrejker fordi den gratis mad de får ikke er god nok, brokker sig over indkvarterteringen i telte. Brokker sig over ikke at være i en stor by men fx i  en lille by i Jylland eller en lille bitte by i nordsjælland. 

Jeg bor i en lille by i Nordsjælland. I en nedlagt børnehave bor en gruppe fæygtninge både enlige og familier. Hele byen er gået sammen om at indsamle tøj, møbler, cykler, køkkenudstyr osv osv osv men men men de ønsker kun penge eller gavekort til tøjbutikker for de vil ikke gå i vores aflagte tøj! Jeg syntes det er uforskammet og utaknemmeligt jeg mistede meget hurtigt lysten til at donere så meget som en bamse! 

Anmeld Citér

23. juni 2016

Mor og meget mere

ESV skriver:

Jeg tror du skal læse det som at der ikke skal laves positive særregler for flygtninge. 

Nævn en positiv særregel. De får mindre end KH. De kan ikke få ferie. Man kunne selvfølgelig også skrive, at de ikke skal have kaviar og Chablis og gratis manicure, men hvorfor nævne, hvad de alligevel ikke får? 

Anmeld Citér

23. juni 2016

Carina:-)

Nævn en positiv særregel. De får mindre end KH. De kan ikke få ferie. Man kunne selvfølgelig også skrive, at de ikke skal have kaviar og Chablis og gratis manicure, men hvorfor nævne, hvad de alligevel ikke får? 

Diskussion går jo på at de ønsker særregler mhs til ferie. Og ja der er snak om integration ydelse men folk på su får ikke mere og heller ikke folk under 25 på kh og de sætter sig ikke til at sultestrejke. 

Anmeld Citér

23. juni 2016

Mor og meget mere

ESV skriver:

Jeg syntes de er utaknemmeligt når de demonstrere for ferie, sultestrejker fordi den gratis mad de får ikke er god nok, brokker sig over indkvarterteringen i telte. Brokker sig over ikke at være i en stor by men fx i  en lille by i Jylland eller en lille bitte by i nordsjælland. 

Jeg bor i en lille by i Nordsjælland. I en nedlagt børnehave bor en gruppe fæygtninge både enlige og familier. Hele byen er gået sammen om at indsamle tøj, møbler, cykler, køkkenudstyr osv osv osv men men men de ønsker kun penge eller gavekort til tøjbutikker for de vil ikke gå i vores aflagte tøj! Jeg syntes det er uforskammet og utaknemmeligt jeg mistede meget hurtigt lysten til at donere så meget som en bamse! 

"De", "de", "de". Jeg synes, KH-modtagere er utaknemmelige, når DE snyder systemet. Jeg synes, skoleelever er uansvarlige, når DE ikke laver lektier. Jeg synes, kvinder er stride, når DE snyder sig til graviditet. 

Kender du en samfundsgruppe, som ikke rummer individer, der opfører sig på en måde, der støder visse andre? Jeg synes, baby.dk-debattører er ensidige, når de generaliserer. 

Anmeld Citér

23. juni 2016

ESV

"De", "de", "de". Jeg synes, KH-modtagere er utaknemmelige, når DE snyder systemet. Jeg synes, skoleelever er uansvarlige, når DE ikke laver lektier. Jeg synes, kvinder er stride, når DE snyder sig til graviditet. 

Kender du en samfundsgruppe, som ikke rummer individer, der opfører sig på en måde, der støder visse andre? Jeg synes, baby.dk-debattører er ensidige, når de generaliserer. 

Som jeg allerede har skrevet i en tidligere kommentar så er der jo de få der ødelægger det for de mange! 

Jeg kan godt afslører at jeg absolut intet har til overs for kvinder der snyder sig til graviditet! 

Og nu blev jeg faktisk spurgt om hvornår jeg havde oplevet flygtninge være utaknemmelige og det svarer jeg på men svaret passede dig måske ikke? Passede det ikke ind i dit billede at der faktisk er nogle af dem som opfører sig forfærdeligt? 

Anmeld Citér

23. juni 2016

Mor og meget mere

Carina:-) skriver:

Diskussion går jo på at de ønsker særregler mhs til ferie. Og ja der er snak om integration ydelse men folk på su får ikke mere og heller ikke folk under 25 på kh og de sætter sig ikke til at sultestrejke. 

KH-modtagere under 25 har ret til fire ugers ferie. Studerende på SU har ferie fra studierne. Flygtningene får ikke ret til ferie overhovedet - heller ikke, når de har boet her i flere år. 

"

Regeringen indførte sidste sommer integrationsydelsen for nyankomne flygtninge. Der er aktuelt ca. 7.000 flygtninge på integrationsydelse, og de har ikke ret til ferie. Men fra den 1. juli sættes også ca. 21.000 herboende flygtninge, der kom før sidste sommer, ned fra kontanthjælp til integrationsydelse. Denne gruppe mister retten til ferie fra 1. juli næste år." 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.