Skal flygtninge have ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2016

esioul

Aristocats skriver:

Hvad siger i? 

Ja selvfølgelig skal de have ret til ferie på lige fod med andre. 

Jeg synes ikke det skal komme an på om man har børn eller ej. Personer uden børn kan ligeså vel trænge til at få ladt batterierne op. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2016

Flødebollen

snuskesmor skriver:

Jeg ved ikke hvad for et svar du fisker efter men jeg synes det er umådelig trist at et baby-site ind i mellem har karakter af racist-fest 

Hvorfor er det, der ALTID kigges skævt til debatter, der er en uden for 'boksen'.. Må vi kun snakke om ømme bryster, for lidt nattesøvn og hvor uduelig far er? Det var et spørgsmål, der lagde op til debat. Hvordsn fanden kan det nogensinde blive racistisk .. Du er jo velkommen til at gå pænt udenom

Anmeld Citér

20. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
snuskesmor skriver:

Jeg ved ikke hvad for et svar du fisker efter men jeg synes det er umådelig trist at et baby-site ind i mellem har karakter af racist-fest 

Hun lægger et højaktuelt emne til debat - et emne, der lige nu drøftes intenst i stort set alle medier. Hvorfor i alverden må vi ikke debattere det herinde, og hvordan kan det nogensinde blive racistisk at stille et spørgsmål, som optager det meste af DK lige nu? 

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8778204/flygtninge-i-protestmarch-vi-vil-have-sommerferie/

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/paedagogformand-flygtningeboern-har-ogsaa-brug-for-ferie/6146716

http://www.dr.dk/nyheder/indland/s-borgmester-giv-flygtningene-ferie

Anmeld Citér

20. juni 2016

Mor og meget mere

Rauw skriver:

Flygtninge er jo mennesker, og mennesker har ret til ferie fra deres arbejde når de har arbejdet (ej det pinligt jeg aner ik hvornår man har optjent ret til ferie ) et godt stykke tid  

Debatten, der gløder lige nu, går så på, om flygtninge, der IKKE har optjent ferie endnu, skal have lov at holde nogle ugers ferie, eller om de (og deres børn) skal arbejde, gå i skole etc. henover hele sommerferien. Den rettighed mistede de sidste år: 

http://www.fyens.dk/indland/Regeringen-afskaffer-flygtninges-ret-til-ferie/artikel/2743359

Anmeld Citér

20. juni 2016

Mor og meget mere

Flødebollen skriver:

Hvorfor er det, der ALTID kigges skævt til debatter, der er en uden for 'boksen'.. Må vi kun snakke om ømme bryster, for lidt nattesøvn og hvor uduelig far er? Det var et spørgsmål, der lagde op til debat. Hvordsn fanden kan det nogensinde blive racistisk .. Du er jo velkommen til at gå pænt udenom

Fordi baby.dk skal være en boble, hvor samfund og samtid er underordnede og uinteressante forhold at drøfte - også, når emnet vedrører et stort antal BØRN, der må gå i institution sommeren over, mens deres kammerater holder ferie. Lad os debattere noget vigtigt - er der ikke nogen, der har en holdning til en eller anden fra De unge Mødre? 

Jeg er enig med dig, hvis du skulle være i tvivl. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Aristocats skriver:

Hvad siger i? 

Selvfølgelig skal de det. Især For børnenes skyld! Stakkels unger der har været igennem så meget og så kan de ikke engang få lov at holde lidt fri med familien. Ofte bliver børnene jo også flyttet til andre institutioner i ferien..

Anmeld Citér

20. juni 2016

Kløver

Aristocats skriver:

Fri for arbejde etc. 

Så siger jeg selvfølgelig, de har også brug for pause og tid med deres familie og børn 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Loa

Ja de skal vel have ret til ferie på lige vilkår med alle mulige andre? Hvorfor skulle der være forskel? 

Folk der ikke er flygtninge og har børn, har vel lige så meget ret til ferie, men kan jo af alle mulige grunde, ikke nødvendigvis have optjent ret til ferie.

Så hvorfor skal der gøres forskel? 

Ja når der er optjent ferie, ellers må de stå til rådighed for arbejdsmarkedet - eller hvad de nu ellers lige gør.

Anmeld Citér

20. juni 2016

Aristocats

snuskesmor skriver:

Racist-fest er noget jeg aldrig ville drømme om at deltage i med mindre det var for at stoppe det og jeg fisker efter en debat baseret på et ret aktuelt emne, hvis nyhederne har kørt bare lidt i dit hjem 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym

Jeg har også fulgt lidt med i nyhederne. Synes ikke, at der skal være forskel mellem den almindelige dansker på kh og flygtninges rettigheder.  Derudover har jeg bare ikke rigtig fantasi til at forestille mig, hvad deres ferie skulle bestå i?  Altså hvad er forskellen på en ferie dag og en anden?  De har vel ikke råd til at tage nogen steder og således vil en ferie vel ikke batte noget?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.