Skal flygtninge have ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har også fulgt lidt med i nyhederne. Synes ikke, at der skal være forskel mellem den almindelige dansker på kh og flygtninges rettigheder.  Derudover har jeg bare ikke rigtig fantasi til at forestille mig, hvad deres ferie skulle bestå i?  Altså hvad er forskellen på en ferie dag og en anden?  De har vel ikke råd til at tage nogen steder og således vil en ferie vel ikke batte noget?? 

Samvær med sine børn? Muligheden for at tage sine børn ud af deres institution i sommerferieugerne? Det gør da en væsentlig forskel i de fleste familiers liv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2016

ESV

Nå nu bliver jeg nok voldsomt upopulær fornemmer jeg ud fra de øvrige svar i denne tråd. 

Nej jeg syntes bestemt ikke at de skal have ret til ferie. Man kan ikke tage turen til lille dk og med det samme forvente de samme rettigheder. At de overhovedet har overskud til at demonstrere for at vise deres utilfredshed viser i min verden at der er tale om immigranter og ikke flygtninge. Det er trættende at Danmark bliver syndebuk for de som bare jagter penge og et mageligt liv og nu hvor kravene er strammet så er vi bare en flok racister der er onde og fremmedfjendske! 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Samvær med sine børn? Muligheden for at tage sine børn ud af deres institution i sommerferieugerne? Det gør da en væsentlig forskel i de fleste familiers liv. 

Men tænker, at de ikke har job og derfor "bare" er hjemme? Så forskellen er vel om børn er i institutionen eller ej?  Og så måske en meldepligt? Rigtig ferie kræver vel lidt penge på lommen. Som de ikke har.  (Har ikke selv erfaring med systemet, da jeg har været under uddannelse og arbejde i mere end 20 år.)

Anmeld Citér

20. juni 2016

Rauw

Mor og meget mere skriver:

Debatten, der gløder lige nu, går så på, om flygtninge, der IKKE har optjent ferie endnu, skal have lov at holde nogle ugers ferie, eller om de (og deres børn) skal arbejde, gå i skole etc. henover hele sommerferien. Den rettighed mistede de sidste år: 

http://www.fyens.dk/indland/Regeringen-afskaffer-flygtninges-ret-til-ferie/artikel/2743359

I mine øjne burde alle bare få sommerferie, fortjent eller ej. evt bare selvbetalt for dem der ik har nået at optjene det. Det har jeg altid selv gjort fordi ungerne altså skal ha sommerhygge og lidt pusterum fra inst og det har fungeret fint. Men ja helvede falder ofte ned når man forslår at folk skal betale/spare op selv. For det er uretfærdigt. Men - nej det er uretfærdigt du vil ha betalt ferie uden at ha optjent retten til det. Sådan tænker jeg. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

modesty

Aristocats skriver:

Fri for arbejde etc. 

Selvfølgelig. Som om deres liv ikke er presset nok i forvejen. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym

Aristocats skriver:

Hvad siger i? 

Nej.

Jeg synes det er på høje tid at alle de der kommer til landet, begynder at udvise bare en smule taknemmelighed i stedet for den krævementalitet.

De er kommet til et sikkert sted. De får penge, skolegang, lægehjælp osv. Det burde være rigeligt.

Godt der er blevet skåret ned på deres ydelse, så kan det være at dem der kommer af bekvemmelighed fremover vælger et andet land. Så har vi mulighed for at hjælpe dem der virkelig har behov.

Hvad mon deres landsmænd, der sidder efterladt i hjemlandet, måske endda i krig, ville tænke hvis de læste hvordan de beklager sig?

Anmeld Citér

20. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men tænker, at de ikke har job og derfor "bare" er hjemme? Så forskellen er vel om børn er i institutionen eller ej?  Og så måske en meldepligt? Rigtig ferie kræver vel lidt penge på lommen. Som de ikke har.  (Har ikke selv erfaring med systemet, da jeg har været under uddannelse og arbejde i mere end 20 år.)

De går på sprogskole eller er i aktivering. Læs links etc. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Patriark

Anonym skriver:

Nej.

Jeg synes det er på høje tid at alle de der kommer til landet, begynder at udvise bare en smule taknemmelighed i stedet for den krævementalitet.

De er kommet til et sikkert sted. De får penge, skolegang, lægehjælp osv. Det burde være rigeligt.

Godt der er blevet skåret ned på deres ydelse, så kan det være at dem der kommer af bekvemmelighed fremover vælger et andet land. Så har vi mulighed for at hjælpe dem der virkelig har behov.

Hvad mon deres landsmænd, der sidder efterladt i hjemlandet, måske endda i krig, ville tænke hvis de læste hvordan de beklager sig?

Ja på høje tid!!! Og tænk på dem de har efterladt i bomberegn, tænk lige på dem og hvad de må tænke!!

Og deres børn skal bare i vuggestue og børnehave, og klub og SFO. Sådan er det. De skal ikke komme her og nyde noget!!! Hvad bilder de sig ind???!!! At tro de skulle have nogle rettigheder!!??? Næh nej, de skal lære dansk hele sommeren, så de kan blive integreret i samfundet!!!! For vi vil dem rigtig gerne, de kræver bare for meget- de har mega krævermentalitet ja!!! Det på høje tid er det. Krævermentalitet og utaknemmelighed. Og krævermentalitet. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Patriark

ESV skriver:

Nå nu bliver jeg nok voldsomt upopulær fornemmer jeg ud fra de øvrige svar i denne tråd. 

Nej jeg syntes bestemt ikke at de skal have ret til ferie. Man kan ikke tage turen til lille dk og med det samme forvente de samme rettigheder. At de overhovedet har overskud til at demonstrere for at vise deres utilfredshed viser i min verden at der er tale om immigranter og ikke flygtninge. Det er trættende at Danmark bliver syndebuk for de som bare jagter penge og et mageligt liv og nu hvor kravene er strammet så er vi bare en flok racister der er onde og fremmedfjendske! 

Så hvis man er flygtet er man pr. definition hjælpeløs og i underskud? Her er en påstand- folk der flygter til et andet land, et andet kontinent eller verdensdel, for at sikre deres fremtid, har mere iboende styrke end os mennesker i Danmark.

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym

Aristocats skriver:

Hvad siger i? 

Har indrømmet ikke fuldt meget med i medierne omkring dette emne. De skal have samme rettigheder som andre, der skal optjene før de har ret til ferie . Har kontakt hjælpsmodtager ret til ferie ? Som sygemeldt , arbejdsprøvning mm. Må indrømme jeg er ved at få nok af flygtninge , der kræver løs. Ja det sagde jeg faktisk. Der sidder borger rundt i Danmark som kæmper for at få hjælp på forskellige fronter . Syntes desværre man ofte læser om utaknemmelige flygtninger som ikke mener deres vilkår her er gode nok . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.