SofiaMik skriver:
Selvom det også er rigtigt, så svarer du heller ikke på spørgsmålet 
Regner du oprigtigt med, at nogen er i stand til at sige præcis, hvor den dér streg skal trækkes? For alle andre end de to yderpoler, som siger hhv. NUL flygtninge og indvandrere og ALLE flygtninge og indvandrere, der søger asyl, er verden nok lidt mere nuanceret. Ville du stille samme spørgsmål til os, der mener, at den nye investering i kampfly er en forkert prioritering? - á la "Hvor mange udgifter vil du så præcist mene, militæret skal tildeles?" - og forvente et klokkeklart svar?
At give flygtningene to ugers ferie fra sprogskole og aktivering vil intet koste, tværtimod. Så det rammer ikke skoler, ældresektor eller sundhedsvæsen på nogen måde. Det er ren symbolpolitik - og handler på ingen måde om økonomi, men om at signalere, at "sådan er det her i landet". Og jeg kan simpelthen ikke forstå, HVOR det gør ondt på nogen, hvis min syriske ven, der blev forenet med kone og børn i december, og som passer sin sprogskole ligesom hans kone, skulle få to uger til at være sammen med sin familie på fuld tid i. Jeg KAN ikke se, det er så provokerende en tanke.
Anmeld
Citér