Skal flygtninge have ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2016

Aristocats

SofiaMik skriver:

Men hvor sætter du så stregen?  Vi kan jo ikke hjælpe hele verden?  Er det når du skal til at betale for behandling på sygehuset, dine børns skolegang eller mere skat med de konsekvenser det nu har for din private situation?

Èn ting er helt sikkert, jeg sætter IKKE stregen ved hjælp til flygtninge! Vi er et af de lande i verden med flest ressourcer og penge, selvfølgelig skal vi tage vores del af det, som sagtens kan holde til at være stor. Mere skat ville ikke være noget problem i min verden  Men nu er de fleste flygtninge faktisk også i nærområderne og ikke i Danmark, tro det eller ej. Men kampfly til flere milliarder har vi råd til, men ikke flygtninge. Prioriteringer.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

Aristocats

22. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SofiaMik skriver:

Selvom det også er rigtigt, så svarer du heller ikke på spørgsmålet 

Regner du oprigtigt med, at nogen er i stand til at sige præcis, hvor den dér streg skal trækkes? For alle andre end de to yderpoler, som siger hhv. NUL flygtninge og indvandrere og ALLE flygtninge og indvandrere, der søger asyl, er verden nok lidt mere nuanceret. Ville du stille samme spørgsmål til os, der mener, at den nye investering i kampfly er en forkert prioritering? - á la "Hvor mange udgifter vil du så præcist mene, militæret skal tildeles?" - og forvente et klokkeklart svar? 

At give flygtningene to ugers ferie fra sprogskole og aktivering vil intet koste, tværtimod. Så det rammer ikke skoler, ældresektor eller sundhedsvæsen på nogen måde. Det er ren symbolpolitik - og handler på ingen måde om økonomi, men om at signalere, at "sådan er det her i landet". Og jeg kan simpelthen ikke forstå, HVOR det gør ondt på nogen, hvis min syriske ven, der blev forenet med kone og børn i december, og som passer sin sprogskole ligesom hans kone, skulle få to uger til at være sammen med sin familie på fuld tid i. Jeg KAN ikke se, det er så provokerende en tanke. 

Anmeld Citér

23. juni 2016

ESV

Ena skriver:

Fordi livet er andet end ren overlevelse. Det er det vel også for dig..?

Selvfølgelig er livet andet end overlevelse men det må da trods alt komme i første række!! At komme i sikkerhed må da absolut være det vigtigste! Alt andet må da være sekundært. 

Anmeld Citér

23. juni 2016

ESV

Aristocats skriver:

Jeg prøver på ingen måde at forsvare at de hjemløse har det godt for det kan vi vist godt konstatere at det ikke er situationen, men det er nu ikke helt korrekt. Der findes nu steder rundt omkring hvor hjemløse kan få et måltid mad, et sted og sove og bad ved jeg så ikke, men mon ikke nogen steder det også bliver tilbudt. 

Derudover kan jeg ikke forstå hvorfor de 2 ting skal stilles op mod hinanden, jeg bryder mig egentligt ikke om sådanne argumenter fordi det tit ikke bunder i reel bekymring for nævnte gruppe, men egentligt bare en dækhistorie over hvorfor man i virkeligheden ikke ønsker at flygtninge skal have vores hjælp. Hvorfor kan begge parter ikke få hjælp, hvornår er den ene vigtigere end den anden? Hvorfor skal vi vælge én side, hvis man kan hjælpe to? Mange vil nok mene at det er fordi de hjemløse er "vores" og man skal hjælpe sine "egne" først (det vil sige dem som permanent bor her), men jeg kan virkelig ikke se hvorfor at hjælpe mennesker i nød ikke skulle kunne betale sig grundet nogle landegrænser og du er ikke og de er/jeg er. Man fortjener da lige meget hjælp, uanset hvor man kommer fra. Hvorfor skal hjemløse ind over, når det handler om flygtninge nu? Og hvorfor skal det være en konkurrence om hvem af de 2 der først fortjener hjælp, fremfor at anderkende begge behov og så tage den derfra? Hvad adskiller hjemløse fra flygtninge i rettigheden til hjælp? 

Og der vil jo altid være folk der er utilfredse og vil have mere uanset sammenhæng og det er næsten altid et mindretal, hvorfor skal resten der virkelig har brug for det straffes under det? 

Jamen selvfølgelig skal vi hjælpe flygtninge, selvfølgelig har Danmark midler til både at hjælpe de hjemløse, de syge, de svage, fæygtninge osv så længe pengene bliver forvaltet ordenligt! Men vi kan ikke redde hele verden og der syntes jeg vi er nødt til at hjælpe dem der er her frem for at modtage flere! 

Og ja det er enkelte der ødelægger det for de mange men sager som: ham der vil familie sammenføres med 20 børn og 3 koner men ikke vil hverken arbejde eller gå i sprogskole, de der voldtager små drenge i Tyskland og kalder det en seksuel nødsituation, de der går i demonstration for at få ferie, de der sultestrejker i protest fordi den gratis mad de får i deres gratis midlertidige boliger ikke er god nok det er dem der i Mine øjne burde have en enkeltbillet tilbage til hvor de kom fra og så kan vi bruge tid/energi og ikke mindst penge på at hjælpe dem der for alvor har brug for hjælp! Det være sig de syge, de hjemløse og de fæygtninge der reelt er det og ikke bare immigranter på jagt efter et liv forsørget af et land der åbenbart ikke magter at sige stop! 

Anmeld Citér

23. juni 2016

SofiaMik

Mor og meget mere skriver:

Regner du oprigtigt med, at nogen er i stand til at sige præcis, hvor den dér streg skal trækkes? For alle andre end de to yderpoler, som siger hhv. NUL flygtninge og indvandrere og ALLE flygtninge og indvandrere, der søger asyl, er verden nok lidt mere nuanceret. Ville du stille samme spørgsmål til os, der mener, at den nye investering i kampfly er en forkert prioritering? - á la "Hvor mange udgifter vil du så præcist mene, militæret skal tildeles?" - og forvente et klokkeklart svar? 

At give flygtningene to ugers ferie fra sprogskole og aktivering vil intet koste, tværtimod. Så det rammer ikke skoler, ældresektor eller sundhedsvæsen på nogen måde. Det er ren symbolpolitik - og handler på ingen måde om økonomi, men om at signalere, at "sådan er det her i landet". Og jeg kan simpelthen ikke forstå, HVOR det gør ondt på nogen, hvis min syriske ven, der blev forenet med kone og børn i december, og som passer sin sprogskole ligesom hans kone, skulle få to uger til at være sammen med sin familie på fuld tid i. Jeg KAN ikke se, det er så provokerende en tanke. 

Ja jeg regner faktisk med, at det er det skiftende regeringer gør hele tiden og ikke kun på flygtningeområdet.

Faktisk mener jeg, at flygtninge må holde ferie. Men jeg mener ikke, at de skal have en ekstra pose penge til at holde den for.

Anmeld Citér

23. juni 2016

Ena

ESV skriver:

Selvfølgelig er livet andet end overlevelse men det må da trods alt komme i første række!! At komme i sikkerhed må da absolut være det vigtigste! Alt andet må da være sekundært. 

Og hvorfor skulle de ikke også mene, at det vigtigste er at komme i sikkerhed. Når de så er det, er det da ganske forståeligt at de går i gang med at skabe sig et værdigt liv og ikke bare lægger sig fladt ned: "Nu er vi ikke døde, så kan vi bare ligge her".

Det gør du vel heller ikke selv, selvom du er i sikkerhed. Du gør vel også alt, hvad du kan for at skabe et godt liv for dine børn og dig selv? Hvorfor skulle et menneske for en anden del af verden ikke også ville sine børn det bedste? 

Prøv lige at vende den om. Var du overlevet den største katastrofe et menneske kan komme ud for, ville du så bare tage til takke med at være overlevet. Ville du så ikke skabe de bedst mulige rammer for dine børn i håb om at de kunne komme videre i livet og i håb om at de ikke ville være ødelagte for livet?

Anmeld Citér

23. juni 2016

ESV

Ena skriver:

Og hvorfor skulle de ikke også mene, at det vigtigste er at komme i sikkerhed. Når de så er det, er det da ganske forståeligt at de går i gang med at skabe sig et værdigt liv og ikke bare lægger sig fladt ned: "Nu er vi ikke døde, så kan vi bare ligge her".

Det gør du vel heller ikke selv, selvom du er i sikkerhed. Du gør vel også alt, hvad du kan for at skabe et godt liv for dine børn og dig selv? Hvorfor skulle et menneske for en anden del af verden ikke også ville sine børn det bedste? 

Prøv lige at vende den om. Var du overlevet den største katastrofe et menneske kan komme ud for, ville du så bare tage til takke med at være overlevet. Ville du så ikke skabe de bedst mulige rammer for dine børn i håb om at de kunne komme videre i livet og i håb om at de ikke ville være ødelagte for livet?

Jo selvfølgelig men er det det samme som at være utaknemmelige over for det land der har taget imod? Kan man ikke forsøge at opbygge et godt liv uden af være utilfreds med alt hvad man bliver givet og kræve og kræve og kræve? Hvorfor skal flygtninge have bedre vilkår end fx kontanthjælpsmodtagere? Hvorfor skal de have sær rettigheder? Et er at hjælpe og selvfølgelig skal vi det men der skal vel ikke laves særregler??

Anmeld Citér

23. juni 2016

Ena

ESV skriver:

Jo selvfølgelig men er det det samme som at være utaknemmelige over for det land der har taget imod? Kan man ikke forsøge at opbygge et godt liv uden af være utilfreds med alt hvad man bliver givet og kræve og kræve og kræve? Hvorfor skal flygtninge have bedre vilkår end fx kontanthjælpsmodtagere? Hvorfor skal de have sær rettigheder? Et er at hjælpe og selvfølgelig skal vi det men der skal vel ikke laves særregler??

Jeg tror godt du kan regne med at flygtninge kunne tænke sig at bytte liv med en dansk kontanthjælpsmodtager. De har i sagens natur IKKE bedre vilkår end danskere. Man kan ikke behandle folk retfærdigt ved at behandle dem lige. For retfærdighed må folk behandles forskelligt. I øvrigt under jeg alle mennesker ferie - syge, raske, arbejdere, kontanthjælpsmodtagere, studerende ect. 

Jeg har aldrig oplevet flygtninge været utaknemmelige. I al den tid jeg på den ene eller anden måde har hjulpet flygtninge, både privat og via mit arbejde, har jeg oftere blevet takket med hylkende gråd af glæde og taknemmelighed end med bare et ganske almindeligt smil og ordet tak. Har heller aldrig oplevet dem kræve noget som helst

Hvor har du det fra? Det undrer mig i den grad, når jeg hører eller læser at flygtninge er utaknemmelige. 

Anmeld Citér

23. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ESV skriver:

Laves særregler? At indføre nye regler inkl. at fjerne retten til at holde ferie også for de flygtninge, der kom hertil før 1. juli sidste år, er da netop at lave særregler. Prøv lige at læse, hvad det handler om:  http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8778204/flygtninge-i-protestmarch-vi-vil-have-sommerferie/ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.