Hvad får man i kontanthjælp som enlig med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2016

Dorthe1986

Abracadabra skriver:

Undskyld, jeg forstår nu, at tanken om andet end førtidspension er helt absurd for en 23 årig mor til 2.

Jeg vil bare gerne forstå det korrekt. Kan man ikke være for syg til at arbejde? Uanset alder?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2016

sandramor

Abracadabra skriver:

Du kunne også gå helhjertet ind i at få et arbejde. Du har vel næppe terminal cancer, så mon ikke en ung pige på 23, som har overskud til 2 børn, også kunne arbejde med sin krop/sit sind og blive rask nok til at passe et arbejde? 

Jeg synes simpelthen din kommentar er klam! Ja undskyld men hvor blir jeg rasende når jeg ser sådan en kommentar.... Jeg synes det er snæversynet at skrive sådan! 

og jeg er socialrådgiverstudernede og har allerede set hvad der sker med foli ressourceforløb. De blir sjældent mere raske af det men desværre er det en nødvendighed hvis de skal afklares til førtidspension eller fleksjob. 

det at være i ressource forløb og generelt at være i systemet er ingen fornøjelse og tror næppe nogen  frivilligt vælger er ressourceforløb hvis de rent faktisk kunne arbejde. Mennesker i ressorceforløb bliver slidt ned og har ikke andre muligheder hvis de vil være sikker på en indkomst som samtidig ikke er noget at råbe hurra for....... 

Men ja godt du fik din mening ud 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Hck

Profilbillede for Hck
sandramor skriver:

Jeg synes simpelthen din kommentar er klam! Ja undskyld men hvor blir jeg rasende når jeg ser sådan en kommentar.... Jeg synes det er snæversynet at skrive sådan! 

og jeg er socialrådgiverstudernede og har allerede set hvad der sker med foli ressourceforløb. De blir sjældent mere raske af det men desværre er det en nødvendighed hvis de skal afklares til førtidspension eller fleksjob. 

det at være i ressource forløb og generelt at være i systemet er ingen fornøjelse og tror næppe nogen  frivilligt vælger er ressourceforløb hvis de rent faktisk kunne arbejde. Mennesker i ressorceforløb bliver slidt ned og har ikke andre muligheder hvis de vil være sikker på en indkomst som samtidig ikke er noget at råbe hurra for....... 

Jeg har selv en dreng på snart 20 år, der er rigtig psykisk dårlig, og er i det kommunale system, men alligevel forstår jeg godt hvor abracadrabra vil hen med sin kommentar. Nej, det er absolut ikke sjovt at være i det kommunale system, men hvis han kom om 3 år og var far til 2, tænker jeg at han havde prioteret forkert ( nu er han transkønnet, så det kan han ikke lige blive)

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Undskyld, jeg forstår nu, at tanken om andet end førtidspension er helt absurd for en 23 årig mor til 2.

Hvor har jeg skrevet jeg ønsker en førtidspension? 

Jeg er kun 23 år hvorfor tror du jeg vil sidde hjemme resten af mit liv ? 

Bare fordi jeg ikke  lige kan få det til at hænge sammen økonomisk lige nu det ændre sig ikke ved en førtidspension!  Og det er for øvrigt osse umuligt at få for personer under 40 år 

Nej jeg håber på et flexjob med tiden så jeg kan leve et liv hvor jeg føler jeg bidrager til samfundet og ikke altid skal føle jeg ikke er noget hver af sådan nogle personer som dig folk der ikke selv er syge med stærke smerter aner ikke hvad de snakker om. 

Selvfølgelig ønsker jeg ikke at skulle side hjemme resten af mit liv vis jeg selv kunne vælge have jeg et fuldtidsjob og nød at kunne være aktiv med mine børn uden smertestillende 

(Syntes mange har travlt med at træde på unge syge mennesker ) 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Måske din mand kan betale for den? Det er jo også hans børn selvom du vælger at gå

Tak for svar 

Han vil gerne blive boende her hvor vi gør nu så det vil han ikke have råd til 

Han vil ingen gang have råd til at betale børnepenge men så må han altså flytte da jeg har brug for pengene til børnene 

Anmeld Citér

18. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Hck skriver:

Jeg har selv en dreng på snart 20 år, der er rigtig psykisk dårlig, og er i det kommunale system, men alligevel forstår jeg godt hvor abracadrabra vil hen med sin kommentar. Nej, det er absolut ikke sjovt at være i det kommunale system, men hvis han kom om 3 år og var far til 2, tænker jeg at han havde prioteret forkert ( nu er han transkønnet, så det kan han ikke lige blive)

Hvor er det befriende at læse dit indlæg. Jeg betaler min skat med glæde og er stolt af at bo i et land, hvor vi tager os af hinanden - MEN det bliver en sovepude for nogen og det er ikke ok. Selvfølgelig er der mennesker, der er for syge til at arbejde og dem skal vi hjælpe - Ingen tvivl om det. Til gengæld synes jeg også at man selv har et (stort) ansvar for at bidrage og prioritere sine kræfter. Og der synes jeg den går galt for nogen fx. I valget om at få børn/hvor mange børn og hvor tæt osv. Der kan jeg godt tænke, at man jo ikke behøves gøre sin situation sværere... 

Jeg er ked at at høre, at din søn har det svært - håber han får god hjælp.

Anmeld Citér

18. juni 2016

God-mor

Anonym skriver:

Tak for svar 

Han vil gerne blive boende her hvor vi gør nu så det vil han ikke have råd til 

Han vil ingen gang have råd til at betale børnepenge men så må han altså flytte da jeg har brug for pengene til børnene 

Hvis han ikke har råd til at betale børnepenge til dig, så har han ikke råd til at blive boende nej, du har krav på de penge naturligvis hvis børnene i givet fald skal bo hos dig. Men kan godt forstå det er virkelig svært, når du ved din datter ikke kan fortsætte i sin dagpleje :/ Det er ikke særlig ønskværdig. Håber i kan komme gennem jeres krise sammen, og parforholdet overlever og hvis der ikke gør det, så tror jeg alligevel det er bedre at gå, og så at din datter desværre må skifte dagpleje eller til en vuggestue. Evt en integreret institution, så det er samme sted hun kommer til at gå i børnehave. Så er skiftet ikke så hårdt når hun så skal i børnehave. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

FruStolpe

alenemor42 skriver:

Man kan ikke få fri plads til privat dagpleje kun søskende rabat

Det er altså ikke helt rigtigt.  I vores kommune kan man søge friplads/tilskud i privat institution på lige vilkår med kommunal 

Dog er søskenderabatten kun 80% af halv pris 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Abracadabra

sandramor skriver:

Jeg tror, at du er nødt til at arbejde med din brug af tillægsord, hvis du skal kunne bruges som socialrådgiver. 'Klam' bruges som regel i andre sammenhænge. 

Jeg er uddannet læge (nu vi titel-dropper) og arbejder blandt andet med funktionelle lidelser, som somatisk uforklarlige smerter som oftest betragtes som.

Det må aldrig blive en sovepude at være 'syg' - med en del undtagelser naturligvis. Hvorfor i øvrigt flexjob og ikke deltidsjob? 

Sygdom er ingen dans på roser, men er man for syg til skolen om morgenen, skal man jo heller ikke i tivoli om eftermiddagen. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

heaven

Abracadabra skriver:

Du kunne også gå helhjertet ind i at få et arbejde. Du har vel næppe terminal cancer, så mon ikke en ung pige på 23, som har overskud til 2 børn, også kunne arbejde med sin krop/sit sind og blive rask nok til at passe et arbejde? 

Wow...... Sikke en strid kommentar, hvor meget kender du reelt til TS siden du tror du kan tillade dig at formulere dig sådan ? Hvis du ikke har noget konstruktiv at berette, så lad være. At trampe på andre gør ingen gavn - bortset fra du måske får stivet selværdet lidt af ? Vi/man behøver på ingen måde at rygklappe eller ynke, men at være led er heller ikke i orden.... Håber da virkelig du har en anden tilgang til dine patienter, eller får de også at vide at de bare skal tage sig sammen ?

føj. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.