Vise tissemand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2016

marie_jon

Mullesmith skriver:

Mine drenge er netop starter i SFO og det de kalder "ny 0." Vi var til noget forældrespisning i torsdags og der var også søskende med osv. Mens vi spiser og de fleste af børnene er rendt ud for at lege så kommer en af pigerne ind og siger at mine drenge viser tissemand, min mand går ud og tjekker og siger bare at det skal de selvfølgelig lade være med ellers er vi nødt til at køre hjem. Om fredagen er jeg så ovre for at hente ungerne efter skole og SFO lederen siger til mig at det var da en træls episode igår, jeg ved først ikke lige hvad hun mener og spørger ind til hvad det nu lige var det var?. Hun fortæller så at moren til en pige i klassen havde sagt at mine drenge havde prøvet at stikke deres tissemænd i hovedet på hendes 3 årige søn! Vi snakker lidt frem og tilbage og jeg siger at det var da noget uheldigt noget at finde på og at det var jeg slet ikke klar over da ingen havde nævnt noget om det aftenen forinden. Idag taler jeg så med en anden mor fra klassen der råder mig til at tage kontakt til drengens mor, fordi hun havde hørt det hele og havde på fornemmelsen at hun var ved at blæse en fjer til 10 høns, jeg går så direkte ind og ringer til hende moderen og spørger ind til hvad det var der var sket og hun fortæller at hendes søn var blevet holdt og at de havde prøver at stikke deres tissemænd i hans mund, og nu var han helt traumatiseret og bange, var begyndt at lave i bukserne igen og hun havde haft ham med til lægen hvor de havde snakket om at han skulle til psykolog. Hold da kæft tænke jeg bare og sagde at det synes jeg da var helt vildt og det var jeg da ked af at høre og så spurgte jeg om hun da havde set hvad der var sket, det havde hun ikke men hendes datter, som går i klasse med mine drenge havde set det. Jeg spurgte så mine drenge her til aften om de havde vist tidsemand til nogen over i skolen da vi var derover at spise i torsdags og Min ene søn siger lidt fjollet at ja det havde de og det var til pigerne, jeg spillede lidt med på at det var lidt sjovt og spurgte ind til om de bare stod og rykkede bukserne ned, han forklarede så at de havde løbet lidt rundt med bar numse uden for og at en 3. Dreng også havde stået med dillermanden fremme. Så spurgte jeg om ikke ham på 3 år var der, og det svarede han jo til og sagde han bare løb rundt og fjollede!! Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro men jeg synes det lyder helt vildt at en dreng på 3 er så traumatiseret som moderen siger og at de allerede har været ved læge og nærmest fået en psykologtid, når det er noget der skulle være sket torsdag aften, det er sådan lidt hendes barns forklaring mod mit barns. Jeg tager om ikke andet lige en snak igen med dem nede i skolen imorgen så deres klasselærer er informeret. Jeg er selv pædagog og ved at den udviklingsfase de er i nu er meget præget at fokus på sit eget og det modsatte køn og numselege er helt naturlige, synes bare det lyder så sindssygt at de skulle have foulempet et andet barn på den måde at han nu skal havde psykologhjælp  jeg er helt paf!!

Jeg tænker først og fremmest. Hold nu op en ubehagelig og ikke særlig rar situation du står i! Dejligt at læse, at du tager det seriøst!

vi er allesammen opdraget vidt forskelligt og kommer fra helt forskellige barndommen. Vi har ofte meget forskellige holdninger til tingene, og for den sags skyld forskellige synspunkter. Derfor er det nok umuligt at finde frem til den helt rigtige løsning, i præcis denne situation. Hvem gjorde egentlig hvad, og var det præcist det der skete?

dog vil jeg sige. Jeg ville handle ud fra hvad jeg netop har fået at vide, og tage STOR afstand fra det. Her mener jeg at en velovervejet men konsekvent snak med dine drenge, ville være rigtig passende. Selvfølgelig skal de ikke skamme sig over at røre ved tissemanden eller være opmærksom på den til daglig. Men i det samfund vi lever i, idag, så synes jeg det er vigtigt at forklare/guide sit barn til, hvad der er ok og hvad der bestemt ikke er ok! Hvis et så stort barn render rundt og viser sin tissemand, så tænker jeg... Nåå okay... Det skal selvfølgelig pointeres at det ikke er noget MAN gør foran andre. Lige som din mand gjorde. Men når vi taler om at gå skridtet videre(hvis det var det der skete) og putte tissemanden i hovedet på andre, så tænke jeg personligt at der skal en god og tydeligt snak til at forklare barnet at det på inden måde er ok. Håber det bedste for dig og dine drenge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2016

Mullesmith

marie_jon skriver:

Jeg tænker først og fremmest. Hold nu op en ubehagelig og ikke særlig rar situation du står i! Dejligt at læse, at du tager det seriøst!

vi er allesammen opdraget vidt forskelligt og kommer fra helt forskellige barndommen. Vi har ofte meget forskellige holdninger til tingene, og for den sags skyld forskellige synspunkter. Derfor er det nok umuligt at finde frem til den helt rigtige løsning, i præcis denne situation. Hvem gjorde egentlig hvad, og var det præcist det der skete?

dog vil jeg sige. Jeg ville handle ud fra hvad jeg netop har fået at vide, og tage STOR afstand fra det. Her mener jeg at en velovervejet men konsekvent snak med dine drenge, ville være rigtig passende. Selvfølgelig skal de ikke skamme sig over at røre ved tissemanden eller være opmærksom på den til daglig. Men i det samfund vi lever i, idag, så synes jeg det er vigtigt at forklare/guide sit barn til, hvad der er ok og hvad der bestemt ikke er ok! Hvis et så stort barn render rundt og viser sin tissemand, så tænker jeg... Nåå okay... Det skal selvfølgelig pointeres at det ikke er noget MAN gør foran andre. Lige som din mand gjorde. Men når vi taler om at gå skridtet videre(hvis det var det der skete) og putte tissemanden i hovedet på andre, så tænke jeg personligt at der skal en god og tydeligt snak til at forklare barnet at det på inden måde er ok. Håber det bedste for dig og dine drenge

Jeg tager det meget seriøst og har også her til morgen fået en snak med SFO lederen i skolen, som er hende der informerede mig om hændelsen i fredags. Jeg fortalte hende bare at jeg havde snakket med drengens mor og at jeg da var blevet noget chokeret over hvordan det havde påvirket ham osv. Men at jeg samtidig også var nødt til at undersøge sagen nærmere når nu ingen andre end den søster skulle have set at det var sket osv. Jeg fik en snak med drengene igår og ingen af dem gav udtryk for at der skulle være sket andet end at de havde vist tissemand og at den ene af mine drenge så også havde vist drengen tissemand på en halv meters afstand, jeg spurgte sådan ganske neutralt om han var kommet til at ramme ham med tissemanden nogen steder og det siger han nej til, siger også at hvis han er kommet til det så skal han ikke være bange for at fortælle det, fordi mor fik afvide at drengen var blevet ked af det over noget. Det er bare så svært at vide hvad der reelt er sket når der ikke var nogen andre der havde set noget. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Carina:-)

Jeg har aldrig vist/set mine legekammerater kønsdele og spurgte lige mine 3 ældste om de har leget numselege og ingen erindre noget .Og slet ikke noget med at sutte på tissemænd hvordan i alverden finder børn på det?

Det kan godt være det er helt normalt osv men det ændre ikke på at ikke alle synes det er toppen af sjov at se og slet ikke at få puttes andres kønsdele i ansigtet .

Jeg ville personligt blive rasende hvis så store børn havde gjort det imod så lille et barn og ville på ingen måde gisne om hvor vidt det er sandt eller ej.

Tænk hvis det havde været dine drenge det sagde at en dobbelt så gammel dreng havde puttet hans tissemand rundt i deres ansigt. Ville du så også sige at de skulle tage det roligt og det nok ikke havde været så slemt.

Jeg ville tage det her det seriøst og få lært mine unger af man for det første ikke render rundt og smider tøjet i fuld offentlighed og for det andet respekterer andres grænser.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Mullesmith

lineog4 skriver:

I retsstaten Danmark er det jo egentlig sådan man er uskyldig end til andet er bevist 

Jeg tænker umiddelbart det er en rigtig uheldig situation hvor der ved at bringe sagen så langt (her tænker jeg fortælle den til en masse forældre) er blevet skabt en situation hvor det er "skadeligt" at tro på den ene eller den anden side, fordi her handler det om ry skal pigen og hendes familie have ry for ar dramatisere eller skal drengene have ry for at krænke? 

Jeg har mødt en del børn i næsten den alder (1 år ældre) og det ville hverken overraske mig om de havde stukket tissemanden ind i hans hoved, men det ville så sandelig heller ikke overraske mig at de har løbet rundt og vist dem frem og historien blev lidt mere dramatisk i genfortællingen hos pigen. Derfor vil jeg på ingen måde pege fingre hverken den ene eller den anden vej. Og tænker også er der vigtigt? Er det vigtigt om der er sket det der påståes? Er det vigtige ikke at drengene har overskredet et andet barns grænse om ikke andet pigens siden hun har behov for at fortælle den historie, og drengene skal have at vide at ikke alle er så fri omkring luftning af tissemænd og derfor må de stoppe med det! 

Jeg må indrømme hvis jeg stod med dem som lærer ville jeg virkelig overveje kraftigt om det var vigtigt at finde ud af sandheden, og lige umiddelbart sådan en mandag morgen tænker jeg min primære grund til at ville finde ud af sandheden er hvis pigen digter lidt på sandheden , for hun skal det har store konsekvenser for andre når hun anklager dem for seksuelle krænkelser. Tror ikke det ville være så vigtigt for mig i forhold til drengene for ligegyldigt hvad der er sket så skal de vide de har overskredet en andens grænse. 

og så må jeg indrømme (undskyld det kommer i kursiv), at jeg tænker det er en kæmpe overreaktion at have sønnen med til læge fordi to små regnorme er sat op i hans hoved. Jeg ville slet ikke vide hvad jeg skulle bruge lægen til i den situation. Har lillebror fået et chok, så er det vel alfa og omega at afdæmpe chokket og ikke tale det op. Og så give det lidt tid og se om det traumatiske ikke er væk på kort tid hvis man siger for ro. Men det er måske bare mig. 

Jeg har også her til morgen fået en snak med SFO lederen omkring det og sagt at jeg da er dybt chokeret over den reaktion fra den mor og hendes søn og sagt at jeg bar nødt til at finde ud af hvad det var ser var sket når nu ingen af de andre børn havde opfanget at der skulle være sker noget der kunne have krænket nogen i den grad, pånær drengens søster. Mine drenge fortæller at de havde løbet rundt med bar tissemand fordi at de lige ville vise pigerne dem og så havde ham den lille dreng løber rundt også og fjollet omkring det, jeg kan ikke vide hvem der taler sandt og hvad der reelt er sket og det kan den anden mor som sådan heller ikke men hun har valgt at tro fuldt ud på det hendes datter siger jeg har ikke valgt at tro på hvad hun siger men tror heller ikke 100% på hvad mine drenge siger! Jeg ved ikke om jeg skal kontakte en af de andre pigers forældre for ligesom at høre hvad deres datter oplevede inden situation, om andre skulle havde set at de eller en af dem skulle have haft holdt den her dreng og haft tissemanden i hans ansigt. Åh det er en rigtig svær og dum situation og en voldsom reaktion at moderen vælger dagen efter at have drengen med til lægen mhb på psykolog osv. Jeg ved så meget at der  må være nogen af børnene der ikke fortæller hvad der er sket om det er mine eller hendes, jeg ved det ikke og jeg kan ikke føre mig til dommer over noget jeg ikke har set.

Anmeld Citér

30. maj 2016

marie_jon

Mullesmith skriver:

Jeg tager det meget seriøst og har også her til morgen fået en snak med SFO lederen i skolen, som er hende der informerede mig om hændelsen i fredags. Jeg fortalte hende bare at jeg havde snakket med drengens mor og at jeg da var blevet noget chokeret over hvordan det havde påvirket ham osv. Men at jeg samtidig også var nødt til at undersøge sagen nærmere når nu ingen andre end den søster skulle have set at det var sket osv. Jeg fik en snak med drengene igår og ingen af dem gav udtryk for at der skulle være sket andet end at de havde vist tissemand og at den ene af mine drenge så også havde vist drengen tissemand på en halv meters afstand, jeg spurgte sådan ganske neutralt om han var kommet til at ramme ham med tissemanden nogen steder og det siger han nej til, siger også at hvis han er kommet til det så skal han ikke være bange for at fortælle det, fordi mor fik afvide at drengen var blevet ked af det over noget. Det er bare så svært at vide hvad der reelt er sket når der ikke var nogen andre der havde set noget. 

Ja vel er det så! Og det er nok umuligt nogensinde at finde ud af hvad der helt præcist skete

Anmeld Citér

30. maj 2016

Mullesmith

Carina:-) skriver:

Jeg har aldrig vist/set mine legekammerater kønsdele og spurgte lige mine 3 ældste om de har leget numselege og ingen erindre noget .Og slet ikke noget med at sutte på tissemænd hvordan i alverden finder børn på det?

Det kan godt være det er helt normalt osv men det ændre ikke på at ikke alle synes det er toppen af sjov at se og slet ikke at få puttes andres kønsdele i ansigtet .

Jeg ville personligt blive rasende hvis så store børn havde gjort det imod så lille et barn og ville på ingen måde gisne om hvor vidt det er sandt eller ej.

Tænk hvis det havde været dine drenge det sagde at en dobbelt så gammel dreng havde puttet hans tissemand rundt i deres ansigt. Ville du så også sige at de skulle tage det roligt og det nok ikke havde været så slemt.

Jeg ville tage det her det seriøst og få lært mine unger af man for det første ikke render rundt og smider tøjet i fuld offentlighed og for det andet respekterer andres grænser.

Jeg tager det meget seriøst men ingen kan reelt set vide om det overhovedet er sket! De er 5 1/2 og drengen er 3 1/2 så forskellen er ikke kæmpe, det er ikke fordi det på nogen måde gør det mere eller mindre iorden hvis det er sket, dilemmaet er bare lidt at den her mor pisker en stemning op, omkring noget hun ikke har set før hun har undersøgt sagen nærmere! Hun har jo ikke spurgt ind til hvad andre børn havde set og ej heller hvad mine børn siger om sagen.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Rauw

En treårig er altså ikke istand til at fake at hans grænser er blevet overtrådt. Min treårige kan ihvertfald ikke lyve eller noget endnu, hvis hun har det dårligt så kan jeg være sikker på at der er noget i vejen. Og der er tilmed et vidne, der fortæller hvad dine drenge har gjort. Og alligevel bliver du ved med at forsvare deres handling? Dine drenge har grund til at benægte fordi de har gjort noget man ikke må. Imens pigen jo ingen grund har til at lyve. Det siger en del synes jeg. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Mullesmith

Rauw skriver:

En treårig er altså ikke istand til at fake at hans grænser er blevet overtrådt. Min treårige kan ihvertfald ikke lyve eller noget endnu, hvis hun har det dårligt så kan jeg være sikker på at der er noget i vejen. Og der er tilmed et vidne, der fortæller hvad dine drenge har gjort. Og alligevel bliver du ved med at forsvare deres handling? Dine drenge har grund til at benægte fordi de har gjort noget man ikke må. Imens pigen jo ingen grund har til at lyve. Det siger en del synes jeg. 

Så jeg skal tro på 1 piges udsagn når de 2 andre piger og en anden dreng ikke har oplevet det? Jeg er da som mor nødt til at beskytte mine børn uanset om de har krænket et andet barn eller ej og jeg vil gerne vide historien fra alle sider før jeg drager en konklusion. Især når det efter moderens beretning skulle være så alvorligt som hun siger det er, mine børn skal da ikke stemples resten Af deres skoletid og af andre forældre pga det her fordi moderen vælger at fortælle alle hvad hendes datter siger der er sket.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Mullesmith skriver:

Mine drenge er netop starter i SFO og det de kalder "ny 0." Vi var til noget forældrespisning i torsdags og der var også søskende med osv. Mens vi spiser og de fleste af børnene er rendt ud for at lege så kommer en af pigerne ind og siger at mine drenge viser tissemand, min mand går ud og tjekker og siger bare at det skal de selvfølgelig lade være med ellers er vi nødt til at køre hjem. Om fredagen er jeg så ovre for at hente ungerne efter skole og SFO lederen siger til mig at det var da en træls episode igår, jeg ved først ikke lige hvad hun mener og spørger ind til hvad det nu lige var det var?. Hun fortæller så at moren til en pige i klassen havde sagt at mine drenge havde prøvet at stikke deres tissemænd i hovedet på hendes 3 årige søn! Vi snakker lidt frem og tilbage og jeg siger at det var da noget uheldigt noget at finde på og at det var jeg slet ikke klar over da ingen havde nævnt noget om det aftenen forinden. Idag taler jeg så med en anden mor fra klassen der råder mig til at tage kontakt til drengens mor, fordi hun havde hørt det hele og havde på fornemmelsen at hun var ved at blæse en fjer til 10 høns, jeg går så direkte ind og ringer til hende moderen og spørger ind til hvad det var der var sket og hun fortæller at hendes søn var blevet holdt og at de havde prøver at stikke deres tissemænd i hans mund, og nu var han helt traumatiseret og bange, var begyndt at lave i bukserne igen og hun havde haft ham med til lægen hvor de havde snakket om at han skulle til psykolog. Hold da kæft tænke jeg bare og sagde at det synes jeg da var helt vildt og det var jeg da ked af at høre og så spurgte jeg om hun da havde set hvad der var sket, det havde hun ikke men hendes datter, som går i klasse med mine drenge havde set det. Jeg spurgte så mine drenge her til aften om de havde vist tidsemand til nogen over i skolen da vi var derover at spise i torsdags og Min ene søn siger lidt fjollet at ja det havde de og det var til pigerne, jeg spillede lidt med på at det var lidt sjovt og spurgte ind til om de bare stod og rykkede bukserne ned, han forklarede så at de havde løbet lidt rundt med bar numse uden for og at en 3. Dreng også havde stået med dillermanden fremme. Så spurgte jeg om ikke ham på 3 år var der, og det svarede han jo til og sagde han bare løb rundt og fjollede!! Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro men jeg synes det lyder helt vildt at en dreng på 3 er så traumatiseret som moderen siger og at de allerede har været ved læge og nærmest fået en psykologtid, når det er noget der skulle være sket torsdag aften, det er sådan lidt hendes barns forklaring mod mit barns. Jeg tager om ikke andet lige en snak igen med dem nede i skolen imorgen så deres klasselærer er informeret. Jeg er selv pædagog og ved at den udviklingsfase de er i nu er meget præget at fokus på sit eget og det modsatte køn og numselege er helt naturlige, synes bare det lyder så sindssygt at de skulle have foulempet et andet barn på den måde at han nu skal havde psykologhjælp  jeg er helt paf!!

Har læst hele tråden, og ja det er en MEGET svær situation... Kan især forholde mig til, en anden der skriver...hvad hvis det havde været dine drenge der havde "været udsat for det" af en der var dobbelt så gammel.....

Men alligevel tænker jeg...herregud...slap dog af...altså den lille dreng har fået overskredet hans grænser...Men jeg tvivler stærk på, at det er af dine drenge!! MEN han skal tages alvorligt, ingen tvivl det. Men at han reagerer, er i mine øjne fordi han på en eller anden måde opfatter tissemænd forkert...tror jeg, uden at være psykolog eller noget. 

Min datter går i 5 kl. For nylig var de i skoven med skolen..alle 30 unger. 2 drenge vælger at vise deres bare numser og tissemænd til min datter og en veninde da de er gået lidt væk fra de andre.

Da min datter kommer hjem siger hun, mor nu skal du høre noget alvorligt... Jeg har set noget ingen piger burde se(mens hun griner/fniser) - også fortæller hun - hun fortæller også hvordan skolen ser med alvor på sagen og at både de to piger og drengene havde været kaldt på kontoret efterfølgende. 

Min reaktion.... Fint de taget hånd om det, og min datter virker på ingen måde traumatiseret... Hun har brødre og har set hvad der skal ses der!!

Undskyld men jeg tænker altså...forældre....klap hesten. Dine drenge fik jo den reaktion de gik efter, nemlig en pige der hylede op...ja de er gået over grænsen...Men så er det altså heller ikke værer. De seksueliserer det jo ikke...og hvis den 3 årig gør det,  må problemet lægge i hans familie og hans egen tilgang til ham selv og ikle dine drenge, der virker sunde og raske og med en naturlig nysgerrighed til livet....

Men jeg synes det er rigtig vigtig at du holder en fin dialog med de involverede - men støt dine drenge i den her, og det er uanset hvad de har gjort heller ikke gjort...

(det der med frataget slik mv...det holder slet ikke -de ville aldrig turde at komme til dig igen,men kan også læse at du slet ikke er på vej ned af den sti)

Knus og pøj pøj.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Rauw

Mullesmith skriver:

Så jeg skal tro på 1 piges udsagn når de 2 andre piger og en anden dreng ikke har oplevet det? Jeg er da som mor nødt til at beskytte mine børn uanset om de har krænket et andet barn eller ej og jeg vil gerne vide historien fra alle sider før jeg drager en konklusion. Især når det efter moderens beretning skulle være så alvorligt som hun siger det er, mine børn skal da ikke stemples resten Af deres skoletid og af andre forældre pga det her fordi moderen vælger at fortælle alle hvad hendes datter siger der er sket.

Men de HAR jo rendt rundt uden tøj, de HAR jo overtrådt den lille drengs grænser uanset hvad der er sket? Det skal de vel undskylde for? De ER jo netop IKKE uskyldige. Det virker lidt som om du bare vil ha ret i at den anden mor er dum og dig og dine drenge er perfekte. Jeg forstår ikke helt den anden mor vil dyrke en offer rolle, jeg var blevet rasende istedet. Men bare fordi hun gør sådan, betyder det ikke at dine drenge er uskyldige jo. Den lille dreng har fået overtrådt sine grænser af dine store drenge, det ved du godt, ik? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.