Mullesmith skriver:
Mine drenge er netop starter i SFO og det de kalder "ny 0." Vi var til noget forældrespisning i torsdags og der var også søskende med osv. Mens vi spiser og de fleste af børnene er rendt ud for at lege så kommer en af pigerne ind og siger at mine drenge viser tissemand, min mand går ud og tjekker og siger bare at det skal de selvfølgelig lade være med ellers er vi nødt til at køre hjem. Om fredagen er jeg så ovre for at hente ungerne efter skole og SFO lederen siger til mig at det var da en træls episode igår, jeg ved først ikke lige hvad hun mener og spørger ind til hvad det nu lige var det var?. Hun fortæller så at moren til en pige i klassen havde sagt at mine drenge havde prøvet at stikke deres tissemænd i hovedet på hendes 3 årige søn! Vi snakker lidt frem og tilbage og jeg siger at det var da noget uheldigt noget at finde på og at det var jeg slet ikke klar over da ingen havde nævnt noget om det aftenen forinden. Idag taler jeg så med en anden mor fra klassen der råder mig til at tage kontakt til drengens mor, fordi hun havde hørt det hele og havde på fornemmelsen at hun var ved at blæse en fjer til 10 høns, jeg går så direkte ind og ringer til hende moderen og spørger ind til hvad det var der var sket og hun fortæller at hendes søn var blevet holdt og at de havde prøver at stikke deres tissemænd i hans mund, og nu var han helt traumatiseret og bange, var begyndt at lave i bukserne igen og hun havde haft ham med til lægen hvor de havde snakket om at han skulle til psykolog. Hold da kæft tænke jeg bare og sagde at det synes jeg da var helt vildt og det var jeg da ked af at høre og så spurgte jeg om hun da havde set hvad der var sket, det havde hun ikke men hendes datter, som går i klasse med mine drenge havde set det. Jeg spurgte så mine drenge her til aften om de havde vist tidsemand til nogen over i skolen da vi var derover at spise i torsdags og Min ene søn siger lidt fjollet at ja det havde de og det var til pigerne, jeg spillede lidt med på at det var lidt sjovt og spurgte ind til om de bare stod og rykkede bukserne ned, han forklarede så at de havde løbet lidt rundt med bar numse uden for og at en 3. Dreng også havde stået med dillermanden fremme. Så spurgte jeg om ikke ham på 3 år var der, og det svarede han jo til og sagde han bare løb rundt og fjollede!! Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro men jeg synes det lyder helt vildt at en dreng på 3 er så traumatiseret som moderen siger og at de allerede har været ved læge og nærmest fået en psykologtid, når det er noget der skulle være sket torsdag aften, det er sådan lidt hendes barns forklaring mod mit barns. Jeg tager om ikke andet lige en snak igen med dem nede i skolen imorgen så deres klasselærer er informeret. Jeg er selv pædagog og ved at den udviklingsfase de er i nu er meget præget at fokus på sit eget og det modsatte køn og numselege er helt naturlige, synes bare det lyder så sindssygt at de skulle have foulempet et andet barn på den måde at han nu skal havde psykologhjælp
jeg er helt paf!!
Har læst hele tråden, og ja det er en MEGET svær situation... Kan især forholde mig til, en anden der skriver...hvad hvis det havde været dine drenge der havde "været udsat for det" af en der var dobbelt så gammel.....
Men alligevel tænker jeg...herregud...slap dog af...altså den lille dreng har fået overskredet hans grænser...Men jeg tvivler stærk på, at det er af dine drenge!! MEN han skal tages alvorligt, ingen tvivl det. Men at han reagerer, er i mine øjne fordi han på en eller anden måde opfatter tissemænd forkert...tror jeg, uden at være psykolog eller noget.
Min datter går i 5 kl. For nylig var de i skoven med skolen..alle 30 unger. 2 drenge vælger at vise deres bare numser og tissemænd til min datter og en veninde da de er gået lidt væk fra de andre.
Da min datter kommer hjem siger hun, mor nu skal du høre noget alvorligt... Jeg har set noget ingen piger burde se(mens hun griner/fniser) - også fortæller hun - hun fortæller også hvordan skolen ser med alvor på sagen og at både de to piger og drengene havde været kaldt på kontoret efterfølgende.
Min reaktion.... Fint de taget hånd om det, og min datter virker på ingen måde traumatiseret... Hun har brødre og har set hvad der skal ses der!!
Undskyld men jeg tænker altså...forældre....klap hesten. Dine drenge fik jo den reaktion de gik efter, nemlig en pige der hylede op...ja de er gået over grænsen...Men så er det altså heller ikke værer. De seksueliserer det jo ikke...og hvis den 3 årig gør det, må problemet lægge i hans familie og hans egen tilgang til ham selv og ikle dine drenge, der virker sunde og raske og med en naturlig nysgerrighed til livet....
Men jeg synes det er rigtig vigtig at du holder en fin dialog med de involverede - men støt dine drenge i den her, og det er uanset hvad de har gjort heller ikke gjort...
(det der med frataget slik mv...det holder slet ikke -de ville aldrig turde at komme til dig igen,men kan også læse at du slet ikke er på vej ned af den sti)
Knus og pøj pøj.