Mullesmith skriver:
Jeg er enig og jeg vil altid slå en streg under at det er meget forkert det de har gjort, må have mere info fra nogen af de andre forældre.
Kan godt være jeg er underlig, men jeg synes faktisk den vigtigste lære i det her for dig g dine drenge er at forstå vi har forskellige grænser og numselegene mm. Bare ikke er super sjove for alle i en klasse og selv en uskyldig udgave af slagelen som dine sønner fortæller kan hurtig misforståes og mærkater sættes på børn.
Min søn (som godt nok er lidt ældre) havde i begyndelsen af skoleåret en dum "leg" med sin ven om at gå og sige frække/ulækre ting til hinanden. Jeg forklarede ham at de andre nu kiggede skævt til ham, og forbandt ham med de ulækre udtalelser og dermed også anså ham for ulækker. Jeg fortalte jeg forstod de ord kunne være spændende og vi lavede derfor en kasse til ordene, hvor han skrev sedler med dem på og så en gang imellem åbnede vi kassen og sagde alle ordene sammen.
Han forstod han overskred andres grænser og de derfor stemplede ham og han stoppede med det samme og ryet gik heldigvis væk igen (hvad jeg ved). Og jeg tror der skal tales med dine drenge om, hvad de synes er sjovt er ikke nødvendigvis det andre synes er sjovt.
og ja skal der appelleres til at fortælle sandheden, for det er vigtigt at kunne. Give en fredszone hvor de kan fortælle det uden fjernsynet ryger eller fredagsslikket, men hvor fokus er på at sige sandheden og rose dem for det. Og så alvor alvor alvor om det de har gjort hvis de bare har gjort halvdelen af hvad pigen fortæller.
Og så stop, for ja det er alvorligt men de er hverken sex forbrydere eller andet, men to små drenge der er gået over stregen, har overskredet en andens grænse for sjov. Og er sikker på de med snak og forståelse forstår de ALDRIG skal gøre det igen
Anmeld
Citér