Rauw skriver:
Jeg tror de fleste af jer der siger i har det så naturligt med nøgne børn. Egentlig har det rigtig stramt den dag i selv eller jeres børn får smidt en tisseleif lige i hovedet mod jeres/deres vilje og evt bliver holdt fast imens. Kan da godt være jeg bare er sart på det punkt. Men ingen skal tvinge mig eller mine børn til noget vi ikke vil. Min søn tissede på en havenisse engang, okay, sådan kan det gå
Men Hvis han havde tisset på et levende væsen der tilmed ikke kunne løbe sin vej havde han fået skæld ud! Sådan er jeg altså bare. Og så kan Det kan da godt være at både tis og tissemænd er naturlige, men det er ikke alt du gør med din tissemand der er naturligt. Det kan børn da lige så godt lære. Hvis du er i tvivl- så hold den i bukserne
Jeg føler ikke rigtig du forholder dig til det jeg skriver ... Men nu prøver jeg at tage udgangspunkt i dit svar:
Ingen skal tvinge nogen til noget de ikke vil. Selvom min søn ikke har stukket sin tissemand op i hovedet på nogen, har vi haft den samtale masser af gange. Både at han ikke må tvinge andre, men også at han skal sige fra hvis han føler sine grænser overtrådt.
Min dreng har iøvrigt haft lettere upassende hygge med en anden dreng på toilettet, så jeg har nogenlunde styr på hvordan jeg reagerer
Dog var de begge indforståede og deltagende.
Hvis vi nu prøver at tage udgangspunkt i at der ikke er nogen der er blevet holdt og er blevet påtvunget en tissemand i hovedet, hvad er så problemet med at de har rendt rundt med tissemanden fremme? Hvis grænser er det der bliver overskredet af at se en 6-årigs tissemand (på afstand)? Jeg tvivler på at en 3-årig forbinder en anden drengs tissemand med noget som helst andet end noget man tisser med. En 6-årig vil nok begynde at kunne få overskredet noget blufærdighed, men for det meste handler det om deres egen. Altså at de ikke selv har lyst til at vise sig frem. Hvis de andre vil, er det bare sjov og ballade.
Anmeld
Citér