Vise tissemand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2016

modesty

Rauw skriver:

Men de HAR jo rendt rundt uden tøj, de HAR jo overtrådt den lille drengs grænser uanset hvad der er sket? Det skal de vel undskylde for? De ER jo netop IKKE uskyldige. Det virker lidt som om du bare vil ha ret i at den anden mor er dum og dig og dine drenge er perfekte. Jeg forstår ikke helt den anden mor vil dyrke en offer rolle, jeg var blevet rasende istedet. Men bare fordi hun gør sådan, betyder det ikke at dine drenge er uskyldige jo. Den lille dreng har fået overtrådt sine grænser af dine store drenge, det ved du godt, ik? 

Du har et totalt unuanceret syn på den her situation og på menneskelige dynamikker generelt, ud fra hvad du skriver.

For det første: SELVFØLGELIG skal børn på 5 år have lov til at rende rundt uden tøj på. Det er DIG og andre voksne som dig der seksualiserer en situation som er fuldstændigt normal for børn i den alder.

Dernæst - der kan være rigtig mange årsager til både pigens og hendes lillebrors reaktion, som intet har med ts' drenge at gøre. Men med f.eks deres forældres syn på krop, pigens relation til ts' drenge generelt eller noget helt tredje eller fjerde. Det kan sagtens være at pigen lyver og at brorens reaktion er udtryk for nervøsitet over søsters og mors opførsel. Det kan også være at ts' drenge har overtrådt grænser. Det ved vi ikke.

Det er på ingen måder en sort/hvid sag.

Det gør mig simpelthen så deprimeret at vores børn skal vokse op i et samfund hvor deres krop skal udskammes i en grad så de ikke engang kan have lov til at have en nysgerrighed og et naturligt forhold til den.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2016

Patriark

Aristocats skriver:

Jeg vil som udgangspunkt altid først stole på den, det er gået udover. Jeg kan godt forstå at du ville synes det er rigtigt træls for dine drenge hvis det ikke er sandt, men indtil det er opklaret yderligere, ville jeg gå udfra at historien var sand - også selvom det er ærgerligt. 

Hvorfor ville du stole mere på en 3 årig end en dreng der skal i skole?

Anmeld Citér

30. maj 2016

Rauw

modesty skriver:

Du har et totalt unuanceret syn på den her situation og på menneskelige dynamikker generelt, ud fra hvad du skriver.

For det første: SELVFØLGELIG skal børn på 5 år have lov til at rende rundt uden tøj på. Det er DIG og andre voksne som dig der seksualiserer en situation som er fuldstændigt normal for børn i den alder.

Dernæst - der kan være rigtig mange årsager til både pigens og hendes lillebrors reaktion, som intet har med ts' drenge at gøre. Men med f.eks deres forældres syn på krop, pigens relation til ts' drenge generelt eller noget helt tredje eller fjerde. Det kan sagtens være at pigen lyver og at brorens reaktion er udtryk for nervøsitet over søsters og mors opførsel. Det kan også være at ts' drenge har overtrådt grænser. Det ved vi ikke.

Det er på ingen måder en sort/hvid sag.

Det gør mig simpelthen så deprimeret at vores børn skal vokse op i et samfund hvor deres krop skal udskammes i en grad så de ikke engang kan have lov til at have en nysgerrighed og et naturligt forhold til den.

Skal børnene i skolen bare have lov at løbe nøgne rundt? Ej det er trods alt ikke en nudist skole vel. Min knægt render nøgen rundt derhjemme, i haven, med de jævnaldrende drenge. Men ikke i sfo'en, ik i netto og ikke foran små børn der bliver utrygge af det. Måske du burde lære lidt om andre menneskers grænser før du prædiker at børn skal være nøgne og ha tissemænd i hovedet konstant. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Mullesmith

Rauw skriver:

Skal børnene i skolen bare have lov at løbe nøgne rundt? Ej det er trods alt ikke en nudist skole vel. Min knægt render nøgen rundt derhjemme, i haven, med de jævnaldrende drenge. Men ikke i sfo'en, ik i netto og ikke foran små børn der bliver utrygge af det. Måske du burde lære lidt om andre menneskers grænser før du prædiker at børn skal være nøgne og ha tissemænd i hovedet konstant. 

Ej stop nu! Det er der jo i ingen der siger det der!! 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Pikku Myy

Rauw skriver:

Tjoeh, jeg synes nu godt børn i de små klasser må være nøgne sammen. Hvis det stod til mig, var der fælles omklædning efter gymnastik. Hvad er forskellen? Det betyder vel ikke at de skal have tissemænd i hovedet (konstant). Og vil du ikke fortælle mig hvis grænser det er der bliver overskredet af at se en 6-årigs tissemand (på afstand)? Jeg tvivler på at en 3-årig forbinder en anden drengs tissemand med noget som helst andet end noget man tisser med. En 6-årig vil nok begynde at kunne få overskredet noget blufærdighed, men for det meste handler det om deres egen. Altså at de ikke selv har lyst til at vise sig frem. Hvis de andre vil, er det bare sjov og ballade. Med mindre selvfølgelig der er tvang indover, men så er det jo ikke tissemanden, der er problemet, men det at blive fysisk domineret.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Rauw

Pikku Myy skriver:

Tjoeh, jeg synes nu godt børn i de små klasser må være nøgne sammen. Hvis det stod til mig, var der fælles omklædning efter gymnastik. Hvad er forskellen? Det betyder vel ikke at de skal have tissemænd i hovedet (konstant). Og vil du ikke fortælle mig hvis grænser det er der bliver overskredet af at se en 6-årigs tissemand (på afstand)? Jeg tvivler på at en 3-årig forbinder en anden drengs tissemand med noget som helst andet end noget man tisser med. En 6-årig vil nok begynde at kunne få overskredet noget blufærdighed, men for det meste handler det om deres egen. Altså at de ikke selv har lyst til at vise sig frem. Hvis de andre vil, er det bare sjov og ballade. Med mindre selvfølgelig der er tvang indover, men så er det jo ikke tissemanden, der er problemet, men det at blive fysisk domineret.

Jeg tror de fleste af jer der siger i har det så naturligt med nøgne børn. Egentlig har det rigtig stramt den dag i selv eller jeres børn får smidt en tisseleif lige i hovedet mod jeres/deres vilje og evt bliver holdt fast imens. Kan da godt være jeg bare er sart på det punkt. Men ingen skal tvinge mig eller mine børn til noget vi ikke vil. Min søn tissede på en havenisse engang, okay, sådan kan det gå Men Hvis han havde tisset på et levende væsen der tilmed ikke kunne løbe sin vej havde han fået skæld ud! Sådan er jeg altså bare. Og så kan Det kan da godt være at både tis og tissemænd er naturlige, men det er ikke alt du gør med din tissemand der er naturligt. Det kan børn da lige så godt lære. Hvis du er i tvivl- så hold den i bukserne  

Anmeld Citér

30. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Pikku Myy skriver:

Må jeg spørge hvorfor du synes, at fælles omklædning er en god idé?  

Og er det en god idé igennem hele skolegangen eller? 

Anmeld Citér

30. maj 2016

loop

Pikku Myy skriver:

Er det fælles omklædning i alle klasser, eller kun de små klasser?

Jeg regnede med at der på alle skoler er fælles omklædning i de små klasser. Det er der på mine børns skoler, og de skoler jeg ellers kender til. Er der ikke det på jeres?

Anmeld Citér

30. maj 2016

Ena

Rauw skriver:

Mine børn har aldrig haft brug for at gøre noget så slemt. Men hvis de gør så får det konsekvenser. Konsekvenser er en del af en god opdragelse. Tillykke med at du har læst en masse terori om børn. Lad mig vide hvordan det kommer til at gå for dig når dine børn ikke lige passer ind i kasserne i bøgerne og ingen respekt har for andre mennesker. 

Til information så handler det pædagogiske fag ikke om at putte mennesket ned i bitte små kasser, hvor de ikke kan bevæge sig, men om at forstå mennesket indefra. 

Derudover har hippiebørn masser af respekt for andre mennesker. Mine børn og deres skolekammerater, naboer og andre, er børn af pædagog-hippier og her er manglende respekt aldrig et problem.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Pikku Myy

Rauw skriver:

Jeg tror de fleste af jer der siger i har det så naturligt med nøgne børn. Egentlig har det rigtig stramt den dag i selv eller jeres børn får smidt en tisseleif lige i hovedet mod jeres/deres vilje og evt bliver holdt fast imens. Kan da godt være jeg bare er sart på det punkt. Men ingen skal tvinge mig eller mine børn til noget vi ikke vil. Min søn tissede på en havenisse engang, okay, sådan kan det gå Men Hvis han havde tisset på et levende væsen der tilmed ikke kunne løbe sin vej havde han fået skæld ud! Sådan er jeg altså bare. Og så kan Det kan da godt være at både tis og tissemænd er naturlige, men det er ikke alt du gør med din tissemand der er naturligt. Det kan børn da lige så godt lære. Hvis du er i tvivl- så hold den i bukserne  

Jeg føler ikke rigtig du forholder dig til det jeg skriver ... Men nu prøver jeg at tage udgangspunkt i dit svar:

Ingen skal tvinge nogen til noget de ikke vil. Selvom min søn ikke har stukket sin tissemand op i hovedet på nogen, har vi haft den samtale masser af gange. Både at han ikke må tvinge andre, men også at han skal sige fra hvis han føler sine grænser overtrådt.

Min dreng har iøvrigt haft lettere upassende hygge med en anden dreng på toilettet, så jeg har nogenlunde styr på hvordan jeg reagerer Dog var de begge indforståede og deltagende.

Hvis vi nu prøver at tage udgangspunkt i at der ikke er nogen der er blevet holdt og er blevet påtvunget en tissemand i hovedet, hvad er så problemet med at de har rendt rundt med tissemanden fremme? Hvis grænser er det der bliver overskredet af at se en 6-årigs tissemand (på afstand)? Jeg tvivler på at en 3-årig forbinder en anden drengs tissemand med noget som helst andet end noget man tisser med. En 6-årig vil nok begynde at kunne få overskredet noget blufærdighed, men for det meste handler det om deres egen. Altså at de ikke selv har lyst til at vise sig frem. Hvis de andre vil, er det bare sjov og ballade.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.