Vise tissemand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.393 visninger
77 svar
256 synes godt om
29. maj 2016

Mullesmith

Mine drenge er netop starter i SFO og det de kalder "ny 0." Vi var til noget forældrespisning i torsdags og der var også søskende med osv. Mens vi spiser og de fleste af børnene er rendt ud for at lege så kommer en af pigerne ind og siger at mine drenge viser tissemand, min mand går ud og tjekker og siger bare at det skal de selvfølgelig lade være med ellers er vi nødt til at køre hjem. Om fredagen er jeg så ovre for at hente ungerne efter skole og SFO lederen siger til mig at det var da en træls episode igår, jeg ved først ikke lige hvad hun mener og spørger ind til hvad det nu lige var det var?. Hun fortæller så at moren til en pige i klassen havde sagt at mine drenge havde prøvet at stikke deres tissemænd i hovedet på hendes 3 årige søn! Vi snakker lidt frem og tilbage og jeg siger at det var da noget uheldigt noget at finde på og at det var jeg slet ikke klar over da ingen havde nævnt noget om det aftenen forinden. Idag taler jeg så med en anden mor fra klassen der råder mig til at tage kontakt til drengens mor, fordi hun havde hørt det hele og havde på fornemmelsen at hun var ved at blæse en fjer til 10 høns, jeg går så direkte ind og ringer til hende moderen og spørger ind til hvad det var der var sket og hun fortæller at hendes søn var blevet holdt og at de havde prøver at stikke deres tissemænd i hans mund, og nu var han helt traumatiseret og bange, var begyndt at lave i bukserne igen og hun havde haft ham med til lægen hvor de havde snakket om at han skulle til psykolog. Hold da kæft tænke jeg bare og sagde at det synes jeg da var helt vildt og det var jeg da ked af at høre og så spurgte jeg om hun da havde set hvad der var sket, det havde hun ikke men hendes datter, som går i klasse med mine drenge havde set det. Jeg spurgte så mine drenge her til aften om de havde vist tidsemand til nogen over i skolen da vi var derover at spise i torsdags og Min ene søn siger lidt fjollet at ja det havde de og det var til pigerne, jeg spillede lidt med på at det var lidt sjovt og spurgte ind til om de bare stod og rykkede bukserne ned, han forklarede så at de havde løbet lidt rundt med bar numse uden for og at en 3. Dreng også havde stået med dillermanden fremme. Så spurgte jeg om ikke ham på 3 år var der, og det svarede han jo til og sagde han bare løb rundt og fjollede!! Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro men jeg synes det lyder helt vildt at en dreng på 3 er så traumatiseret som moderen siger og at de allerede har været ved læge og nærmest fået en psykologtid, når det er noget der skulle være sket torsdag aften, det er sådan lidt hendes barns forklaring mod mit barns. Jeg tager om ikke andet lige en snak igen med dem nede i skolen imorgen så deres klasselærer er informeret. Jeg er selv pædagog og ved at den udviklingsfase de er i nu er meget præget at fokus på sit eget og det modsatte køn og numselege er helt naturlige, synes bare det lyder så sindssygt at de skulle have foulempet et andet barn på den måde at han nu skal havde psykologhjælp  jeg er helt paf!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2016

ErDetSnartNU

Når du siger at du spillede med på den overfor dine drenge, fortalte du dem så bagefter at der se havde gjort ikke er ok? For du efterlader i hvert fald mig som læser med indtrykket af, at dine drenge tror, at deres mor synes, at det med at vide tissemænd er sjovt. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mullesmith

ErDetSnartNU skriver:

Når du siger at du spillede med på den overfor dine drenge, fortalte du dem så bagefter at der se havde gjort ikke er ok? For du efterlader i hvert fald mig som læser med indtrykket af, at dine drenge tror, at deres mor synes, at det med at vide tissemænd er sjovt. 

Jeg er på ingen måde en mor der synes de skal gå og vise tissemænd nogen steder og jeg sagde selvfølgelig til dem at man ikke må vise tissemand over i skolen, selvom det er meget spændende med den tissemand så skal de beholde bukserne på.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Rauw

En ting er at rende nøgen rundt med vennerne, pyt med det. Men. Jeg var flippet helt ud hvis min store 0 klasse dreng havde gjort sådan mod nogen. Vi snakker hive ham med hen til det andet barn og tvinge ham til at undskylde! Og skælde ham ud foran det andet barn så begge børn kunne se hvem det var galt på den. Absolut ingen tv eller lørdagsslik i en måned, ingen legeaftaler og ja, virkelig konsekvenser! Hvad dine drenge har gjort er bare ikke ok. De har så tydeligt overtrådt et andet, mindre barns grænser. Og det virker som om du tar lidt let på det fordi det ik gik ud over dem jo. Du bliver nødt til at gøre noget. Stakkels det andet barn. Jeg har selv en treårig, og bare tanken om hvor bange hun ville blive hvis det skete for hende gir mig helt ondt i maven. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mullesmith

Rauw skriver:

En ting er at rende nøgen rundt med vennerne, pyt med det. Men. Jeg var flippet helt ud hvis min store 0 klasse dreng havde gjort sådan mod nogen. Vi snakker hive ham med hen til det andet barn og tvinge ham til at undskylde! Og skælde ham ud foran det andet barn så begge børn kunne se hvem det var galt på den. Absolut ingen tv eller lørdagsslik i en måned, ingen legeaftaler og ja, virkelig konsekvenser! Hvad dine drenge har gjort er bare ikke ok. De har så tydeligt overtrådt et andet, mindre barns grænser. Og det virker som om du tar lidt let på det fordi det ik gik ud over dem jo. Du bliver nødt til at gøre noget. Stakkels det andet barn. Jeg har selv en treårig, og bare tanken om hvor bange hun ville blive hvis det skete for hende gir mig helt ondt i maven. 

Jeg tror du er meget forkert på den med den holdning. Jeg siger ikke at HVIS de har gjort det at de så ikke skal havde afvide at det ikke er ok, men jeg vil under ingen omstændigheder gøre et stort nummer ud af det når ingen har set hvad der er sket pånær de piger hvoraf det kun er den ene der fortæller at de har stukket tissemanden i drengens ansigt! Og mine drenge selv siger de har løbet rundt med bar tissemand og at der ikke er sket yderligere! 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Aristocats

Mullesmith skriver:

Jeg tror du er meget forkert på den med den holdning. Jeg siger ikke at HVIS de har gjort det at de så ikke skal havde afvide at det ikke er ok, men jeg vil under ingen omstændigheder gøre et stort nummer ud af det når ingen har set hvad der er sket pånær de piger hvoraf det kun er den ene der fortæller at de har stukket tissemanden i drengens ansigt! Og mine drenge selv siger de har løbet rundt med bar tissemand og at der ikke er sket yderligere! 

Jeg vil som udgangspunkt altid først stole på den, det er gået udover. Jeg kan godt forstå at du ville synes det er rigtigt træls for dine drenge hvis det ikke er sandt, men indtil det er opklaret yderligere, ville jeg gå udfra at historien var sand - også selvom det er ærgerligt. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mullesmith

Aristocats skriver:

Jeg vil som udgangspunkt altid først stole på den, det er gået udover. Jeg kan godt forstå at du ville synes det er rigtigt træls for dine drenge hvis det ikke er sandt, men indtil det er opklaret yderligere, ville jeg gå udfra at historien var sand - også selvom det er ærgerligt. 

Jeg går også ud fra at det er sandt, ville dog ikke skælde mine børn ud foran andre. Vil samtidig stadig prøve at få mere information om hændelsen så jeg ved mere om hvad det er der er sket. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mullesmith skriver:

Det er svært at tage stilling til, for alt afhænger jo af, hvilken version af historien, der er tættest på sandheden, og det er svært at få opklaret. 

Under alle omstændigheder ville jeg i dit sted fortsætte med at kommunikere med de andre voksne om sagen og tydeligt signalere, at jeg tog det alvorligt - selvfølgelig skal du ikke lægge dig fladt ned og tage den grove version for gode varer, men du må endelig ikke virke ligeglad eller skråsikker omkring, at dine børns udgave er indiskutabelt sand. Jeg tænker, at dine drenge desværre er blevet stemplet af nogle forældre som grænseoverskridende og voldsomme nu, og at du er nødt til at være meget tydelig. Altså - "HVIS mine børn har gjort det beskrevne, er det uacceptabelt, og det gør mig ondt, at..." - og derefter må du betone, at "Jeg hører en noget anden forklaring fra mine sønner, som siger, at...". 

Jeg tænker også på, om du ikke kunne spørge dine drenge enkeltvis om episoden? Når de er to, kan de jo reelt dække over hinanden i loyalitet osv., og sæt nu, der faktisk ER noget om historien? 

Anmeld Citér

29. maj 2016

lineog4

Gjort er gjort og sket er sket. Om dine drenge erkender eller ej er lige nu ligegyldigt (selvsagt ikke ligegyldigt men misforstå mig ret). Jeg ville fortælle dem hvad rygterne siger, fortælle dem at lige nu er du ikke ude på ar mistro dem eller skælde dem ud, men de skal vide det er rygterne. Og du er rystet både over det måske er sket og over det nu er rygterne om dem - derfor ligegyldigt hvad så holder man tissemanden inde i sine bukser, for hvad for dem kan være uskyldig leg kan af andres opfattes som værende langt over deres grænser. 

Og så ville jeg sige, at skulle nogen overhovedet have haft tanken om at holde et andet barn og stikke tissemanden op i barnets hoved, så er der hermed sat en tyk tyk tyk streg under det er absolut forkert og aldrig må ske. 

Så ville jeg sige, jeg altid var parat til at tale hvis de kom i tanke om noget fra den episode som de tænkte det ville være godt at lette hjertet omkring og så vente på de turde. Jeg ville ikke love bål og brænd og alt mulig konsekvens for så er jeg da sikker på de aldrig fortæller mig det. Og jeg tænker efter den snak jeg havde haft med dem, så ville de nok have brug for at lette dets hjerte og få en kæmpe kæmpe krammer. Dermed ikke sagt de ikke skulle have at vide de havde overskredet et andet barns grænse men.... 

Og så ville jeg ringe til moren igen og fortælle den snak er taget og du og dine drenge håber  hendes søn og datter er ovenpå igen....

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mullesmith

Mor og meget mere skriver:

Det er svært at tage stilling til, for alt afhænger jo af, hvilken version af historien, der er tættest på sandheden, og det er svært at få opklaret. 

Under alle omstændigheder ville jeg i dit sted fortsætte med at kommunikere med de andre voksne om sagen og tydeligt signalere, at jeg tog det alvorligt - selvfølgelig skal du ikke lægge dig fladt ned og tage den grove version for gode varer, men du må endelig ikke virke ligeglad eller skråsikker omkring, at dine børns udgave er indiskutabelt sand. Jeg tænker, at dine drenge desværre er blevet stemplet af nogle forældre som grænseoverskridende og voldsomme nu, og at du er nødt til at være meget tydelig. Altså - "HVIS mine børn har gjort det beskrevne, er det uacceptabelt, og det gør mig ondt, at..." - og derefter må du betone, at "Jeg hører en noget anden forklaring fra mine sønner, som siger, at...". 

Jeg tænker også på, om du ikke kunne spørge dine drenge enkeltvis om episoden? Når de er to, kan de jo reelt dække over hinanden i loyalitet osv., og sæt nu, der faktisk ER noget om historien? 

Ja jeg er også meget ked af hvad der evt er sket og vil også gerne have afklaring på det i samarbejde med de andre forældre så mine drenge ikke skal gå og være stemplet resten af deres mange skoleår i den her klasse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.