Mullesmith skriver:
Jeg tror du er meget forkert på den med den holdning. Jeg siger ikke at HVIS de har gjort det at de så ikke skal havde afvide at det ikke er ok, men jeg vil under ingen omstændigheder gøre et stort nummer ud af det når ingen har set hvad der er sket pånær de piger hvoraf det kun er den ene der fortæller at de har stukket tissemanden i drengens ansigt! Og mine drenge selv siger de har løbet rundt med bar tissemand og at der ikke er sket yderligere!
Det er svært at tage stilling til, for alt afhænger jo af, hvilken version af historien, der er tættest på sandheden, og det er svært at få opklaret.
Under alle omstændigheder ville jeg i dit sted fortsætte med at kommunikere med de andre voksne om sagen og tydeligt signalere, at jeg tog det alvorligt - selvfølgelig skal du ikke lægge dig fladt ned og tage den grove version for gode varer, men du må endelig ikke virke ligeglad eller skråsikker omkring, at dine børns udgave er indiskutabelt sand. Jeg tænker, at dine drenge desværre er blevet stemplet af nogle forældre som grænseoverskridende og voldsomme nu, og at du er nødt til at være meget tydelig. Altså - "HVIS mine børn har gjort det beskrevne, er det uacceptabelt, og det gør mig ondt, at..." - og derefter må du betone, at "Jeg hører en noget anden forklaring fra mine sønner, som siger, at...".
Jeg tænker også på, om du ikke kunne spørge dine drenge enkeltvis om episoden? Når de er to, kan de jo reelt dække over hinanden i loyalitet osv., og sæt nu, der faktisk ER noget om historien?
Anmeld
Citér