Vise tissemand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2016

Mullesmith

lineog4 skriver:

Hmm umiddelbart tænker jeg: lad den ligge. Men så tænker jeg også, at lige som dine drenge skal lære de skal respektere andres grænser, at de skal lære at beholde tissemanden i bukserne, så skal pigen også lære man ikke beskylder andre for at være seksuelle krænkere. Og at moren måske også burde lære man ikke puster alt ud af dimensioner med det samme. 

lillebror her hjemme har også prøvet st blive holdt af storebrors kammerater (ikke hvor der var tissemænd med i legen dog), og storebror har været foragret og bange på lillebrors vegne, men frem for at tale det op, har jeg talt det ned og talt om; hvad kan du/i gøre næste gang. 

Så jo en del af mig siger: lad den ligge og en anden del siger: nej der skal spørges; hvorfor sagde du det om de drenge? Og hvem ved måske har dine drenge fx sagt: vi stikker tiseemand op i dit hoved og derfor er det vokset....

Jeg har også mest lyst til at tale med den mor igen og fortælle hvad alle de andre børn har sagt om det hele også så at hun ved at der slet ikke er foregået noget så slemt som hun har gået og troet. Jeg har talt med mine drenge om at man selvfølgelig ikke skal gå og vise tissemand til nogen men at jeg også godt kan forstå de synes det er ekstremt spændende og de har spurgt mig hvorfor det er spændende og jeg forklare at når man er 5 år så synes man bare at det er meget sjovt med den tissemand og at røre osv. Men at det er noget man gør derhjemme og når man bare er sig selv.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2016

MorDk

Rauw skriver:

En ting er at rende nøgen rundt med vennerne, pyt med det. Men. Jeg var flippet helt ud hvis min store 0 klasse dreng havde gjort sådan mod nogen. Vi snakker hive ham med hen til det andet barn og tvinge ham til at undskylde! Og skælde ham ud foran det andet barn så begge børn kunne se hvem det var galt på den. Absolut ingen tv eller lørdagsslik i en måned, ingen legeaftaler og ja, virkelig konsekvenser! Hvad dine drenge har gjort er bare ikke ok. De har så tydeligt overtrådt et andet, mindre barns grænser. Og det virker som om du tar lidt let på det fordi det ik gik ud over dem jo. Du bliver nødt til at gøre noget. Stakkels det andet barn. Jeg har selv en treårig, og bare tanken om hvor bange hun ville blive hvis det skete for hende gir mig helt ondt i maven. 

Hold da op! Sådan ville jeg bestemt ikke gribe det an. At stå og skælde mit barn ud foran de andre børn. Rigtig få mit barn til at føle sig forkert. og hvorfor pludselig ingen lørdagsslik mm? Hvorfor ikke snakke med barnet om det og hvis der skal gives en konsekvens så ville jeg da vælge en som barnet kan forholde sig til og som er en "her og nu handling" Det andet der er ikke til gavn for nogen! Det er min mening!

Anmeld Citér

30. maj 2016

Mullesmith

MorDk skriver:

Hold da op! Sådan ville jeg bestemt ikke gribe det an. At stå og skælde mit barn ud foran de andre børn. Rigtig få mit barn til at føle sig forkert. og hvorfor pludselig ingen lørdagsslik mm? Hvorfor ikke snakke med barnet om det og hvis der skal gives en konsekvens så ville jeg da vælge en som barnet kan forholde sig til og som er en "her og nu handling" Det andet der er ikke til gavn for nogen! Det er min mening!

Og til info finder jeg ud af her til aften at de slet ikke har gjort det ved den dreng, så er da utrolig glad for jeg ikke er sådan en mor der bruger hård konsekvens og straffer i flere uger efter over noget som i virkeligheden faktisk slet ikke og sket. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

SofiaMik

Mullesmith skriver:

Og til info finder jeg ud af her til aften at de slet ikke har gjort det ved den dreng, så er da utrolig glad for jeg ikke er sådan en mor der bruger hård konsekvens og straffer i flere uger efter over noget som i virkeligheden faktisk slet ikke og sket. 

Er lidt nysgerrig nu, hvordan fandt du ud af det?

Anmeld Citér

30. maj 2016

Pikku Myy

loop skriver:

Hvilke klasser er det?

Jeg har aldrig hørt nogen af mine børn nævne noget om fælles omklædningen, og det regner jeg med er fordi de ikke har et problem med det. Jo faktisk har min datter en gang sagt at hun syntes det var mærkeligt, at de skulle klæde om sammen med drengene, hvortil jeg spurgte hende hvorfor hun syntes det. Det vidste hun ikke rigtigt, det var der nogen der havde sagt. Og så snakkede vi lidt om det.

Jeg mener de har fælles her i hele lilleskolen, og fra mellemskolen og opad bliver de opdelt+med en lærer af samme køn som dem selv.

Han går i 1. klasse, men det var også opdelt i 0. Jeg ved ikke hvor gamle de børn de delte omklædningsrum med var, men jeg ved at min søns klasse- og idrætslærer syntes at det var noget pjat

Anmeld Citér

30. maj 2016

Mullesmith

SofiaMik skriver:

Er lidt nysgerrig nu, hvordan fandt du ud af det?

Jeg talte med den 3. Piges forældre der havde snakket med deres datter og fået hende til at fortælle hvad der var sket og hun nævner at de har vist tissemand og en 3. Dreng havde holdt ham på 3 men ikke i forbindelse med at de viste tissemand. Og ingen havde haft tissemanden i drengens ansigt, den historie fortæller alle børnene inkl. Mine drenge. Det er kun søsteren der skulle have fortalt moderen at mine sønner havde prøvet at stikke tissemanden i ansigtet på drengen osv. Jeg vælger at tro på flertallet men er da beklagelig over at den lille dreng efter sigende skulle have oplevet det hele så gralt. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Lilleguldklump

Engang da jeg læste psykologi, så vi en dokumentar om forhør af børn, og hvordan man kan påvirke børn til at høre hvad man vil.

man så et klip med en sundhedsplejerske der viste børnene en "dukke" hvor man kan tage hjerte, lunger osv ud. 

Senere hen bliver børnene spurgt om hvad de havde lavet af en fremmed person. Jo mere hun spurgte og jo mere hun spurgte "rigtigt", jo mere ændrede børnene historien, og til sidst endte det med sundhedsplejersken havde siddet og rørt ved børnene. 

Det ihvertfald noget jeg altid husker på

Anmeld Citér

31. maj 2016

Mullesmith

Lilleguldklump skriver:

Engang da jeg læste psykologi, så vi en dokumentar om forhør af børn, og hvordan man kan påvirke børn til at høre hvad man vil.

man så et klip med en sundhedsplejerske der viste børnene en "dukke" hvor man kan tage hjerte, lunger osv ud. 

Senere hen bliver børnene spurgt om hvad de havde lavet af en fremmed person. Jo mere hun spurgte og jo mere hun spurgte "rigtigt", jo mere ændrede børnene historien, og til sidst endte det med sundhedsplejersken havde siddet og rørt ved børnene. 

Det ihvertfald noget jeg altid husker på

Ja og jeg ved jo ikke hvordan den her mor har spurgt ind til hændelsen, synes efter at have hørt de andres fortællinger at det lyder meget som om hun er kommet til at overreagere i situationen og at det så har smittet meget af på den her dreng. For ingen har prøvet på at stikke deres tissemænd i hovedet på den her dreng, men han må jo have oplevet noget andet siden hun fortæller det hun gør. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.