Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2016

Sandratoft

Rauw skriver:

Har ik sagt ts ikke har noget liv. ? Lad være at læs ting der ik blir skrevet. Men det med de små sko passer. Og den står jeg ved. 

Hvis du kigger ordentlig efter, så var det ikke dig jeg citerede her

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2016

Sandratoft

loop skriver:

Jeg har altid syntes at man skulle vende den anden kind til. Det er loven der er galt afmarcheret, og hvis ingen går imod så forbliver det jo sådan. hvorfor har vi overhovedet tilladt det at blive sådan, at vi skal anmelde hinanden? Jeg begriber det ikke. Men mange er jo hoppet med på den. Det må være noget med, at man føler sig bedre end andre og derfor skal de andre sættes på plads. -Ellers kan jeg ikke se hvorfor man gør det.

Jeg synes det er forkert at melde hinanden. Man skal ikke blande sig i andres ting. 

Gøre sit eget bedste, i stedet for at gå op i hvad andre gør.

Derudover er der jo ingen der kan sige sig fri for aldrig at gøre noget forkert. 

Og hvis politikkerne kan få folket til at gå imod hinanden, jamen så går befolkningen jo ikke efter politikkerne.

Jeg så engang et program på tv, hvor de opsatte nogle eksempler lignende trådstarters. Disse eksempler skulle et udvalg af politikkere forholde sig til, hvorvidt de ville anmelde eller ej. De ville ikke anmelde. Og som det altid sker i den type programmer sagde politikkerne "vi skal vidst have kigget på loven igen", men det er så vidt jeg ved endnu ikke sket.

I stedet strammes grebet mere og mere om ældre og syge og andre svage. Hvorfor? Jeg tror det er fordi de ikke kan gøre modstand. De der placerer deres penge i skattely, som er dem vi virkelig burde gå efter. De kan gøre stor modstand, for de har midlerne til det.

Tænk hvis alle de store firmaer der ikke betaler skat i DK fik pligt til at gøre det? Så tror jeg vi havde meget mere velfærd nu og fremover.

Alt det her med skattely er jo også i gang med at blive afsløret, der er vidst lang vej endnu, men staten lader ikke bare den ligge. 

Jeg vil til enhver tid blande mig i andres ting, hvis jeg hører om at de begår socialt bedrageri. Jeg og mange andre betaler skat, og de penge skal fordeles til dem der er berettiget til det. Når man reelt er enlig, så er man berettiget, men lever man i et ægteskabslignende forhold hvor kæresten bidrager til husholdningen, så er man ikke enlig mere. Synes selvfølgelig at TS skulle tage en snak med sin ex først, hvor hun fortæller om sin bekymring, og hvis han/hun ikke vil gøre noget ved det, jamen så er en anmeldelse på sin plads. 

Jeg kan høre at vi to står helt forskellige steder på det her, og det er også ok. Jeg tolerer ikke socialt bedrageri, og ser ingen gråzoner, folk der får ydelserne, kender også reglerne. 

Anmeld Citér

11. maj 2016

Sandratoft

Rauw skriver:

Nope. Men hvis du lige googler lidt om hvad pengene egentlig går til her i dk istedet for at læse alt hvad kuglestøderen skriver på sin blog(den mand burde ha været stripper ikke politiker!) Så ser man hurtigt at pengene ofte ryger de forkerte steder hen. Og de bliver også snuppet de forkerte steder fra. Såsom ældre mennesker, folk på kh, børn med særlige behov. Og for hvad? Så politikerne kan lege store i slaget og vise lidt fly og dyr vin frem til omverdenen? Hell no, min solidaritet ligger hos underklassen. De svage. De fattige. De "kriminelle" der lige prøver at være kærester - og derfor skal meldes. Jesus. 

Hvorfra læser du at jeg følger med i kuglestøderens blog?  

Når jeg læser dit indlæg bliver jeg nok lidt forvirret, kan ikke se hvor du underbygger dine påstande, som du bare slynger ud. Du føler en del uretfærdighed og er solidarisk med underklassen, og hele skylden lægges på politikerne. 

Hvad med at folk selv tog ansvar for sit eget liv? 

Anmeld Citér

11. maj 2016

Vivienne

Sandratoft skriver:

Ja? Og det er det hun skal, hvis hun ser noget der er ulovligt.

I burde begge to få jer en hobby! 

Anmeld Citér

11. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Altså jeg synes ikke det er ok.. Det er nu sådan reglerne er.. Spørgsmålet er så om jeg ville melde det.. Det ved jeg ikke... Men det er mest fordi jeg nok ville være bange for at gå i for små sko, som nogle nu nævner her..

reglerne er der af en grund - om de er latterlige eller ej, så skal man vel overholde dem? Tænk nu hvis alle ikke overholdte loven.... 

Anmeld Citér

11. maj 2016

modesty

Sandratoft skriver:

Alt det her med skattely er jo også i gang med at blive afsløret, der er vidst lang vej endnu, men staten lader ikke bare den ligge. 

Jeg vil til enhver tid blande mig i andres ting, hvis jeg hører om at de begår socialt bedrageri. Jeg og mange andre betaler skat, og de penge skal fordeles til dem der er berettiget til det. Når man reelt er enlig, så er man berettiget, men lever man i et ægteskabslignende forhold hvor kæresten bidrager til husholdningen, så er man ikke enlig mere. Synes selvfølgelig at TS skulle tage en snak med sin ex først, hvor hun fortæller om sin bekymring, og hvis han/hun ikke vil gøre noget ved det, jamen så er en anmeldelse på sin plads. 

Jeg kan høre at vi to står helt forskellige steder på det her, og det er også ok. Jeg tolerer ikke socialt bedrageri, og ser ingen gråzoner, folk der får ydelserne, kender også reglerne. 

Hvad snakker du om? Det er da en helt bevidst strategi for at lokke internationale firmaer til landet.

Her kan du f.eks se en 14 år gammel artikel som påpeger det samme problem. Dengang var regeringen blå, siden var den rød og nu er den blå igen. Ingen af disse regeringer har haft interesse i at lave om på situationen. 

https://www.information.dk/2002/09/store-firmaer-betaler-ingen-skat-danmark

Anmeld Citér

11. maj 2016

Rauw

Sandratoft skriver:

Hvorfra læser du at jeg følger med i kuglestøderens blog?  

Når jeg læser dit indlæg bliver jeg nok lidt forvirret, kan ikke se hvor du underbygger dine påstande, som du bare slynger ud. Du føler en del uretfærdighed og er solidarisk med underklassen, og hele skylden lægges på politikerne. 

Hvad med at folk selv tog ansvar for sit eget liv? 

Ja for det er jo så nemt for de svage at ta ansvar for egne liv. Sig du det til alle de gamle der ligger i eget skidt og får mad som hjemløse katte ikke engang ku drømme om at æde. Sig det til narkomanerne, de hjemløse, de syge på kh, de unge mødre der kæmper for at holde næsen over vandet for dem selv og deres børn, sig det til børnene der har et helvede i skolen fordi speciel klasserne er sparet væk, bed dem ta ansvar for egne liv og klap så dig selv på ryggen fordi du er så god og dygtig, imens staten skære og skære og folk drukner i stilhed. For det er jo de i forvejen svage de tar fra. Dem der ikke orker kæmpe, fordi de kæmper med så meget i forvejen. Et stikker samfund gavner sku ingen. Jo hvis vi begynder at stikke de rige, dem der virkelig tjener kassen på snyd og bedrag. Forbrydere i jakkesæt gør langt mere skade end helt almindelige mennesker der bare lige vil prøve forholdet af. 

Anmeld Citér

11. maj 2016

God-mor

Rauw skriver:

Ja for det er jo så nemt for de svage at ta ansvar for egne liv. Sig du det til alle de gamle der ligger i eget skidt og får mad som hjemløse katte ikke engang ku drømme om at æde. Sig det til narkomanerne, de hjemløse, de syge på kh, de unge mødre der kæmper for at holde næsen over vandet for dem selv og deres børn, sig det til børnene der har et helvede i skolen fordi speciel klasserne er sparet væk, bed dem ta ansvar for egne liv og klap så dig selv på ryggen fordi du er så god og dygtig, imens staten skære og skære og folk drukner i stilhed. For det er jo de i forvejen svage de tar fra. Dem der ikke orker kæmpe, fordi de kæmper med så meget i forvejen. Et stikker samfund gavner sku ingen. Jo hvis vi begynder at stikke de rige, dem der virkelig tjener kassen på snyd og bedrag. Forbrydere i jakkesæt gør langt mere skade end helt almindelige mennesker der bare lige vil prøve forholdet af. 

Hvor har du dog ret

Anmeld Citér

11. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Bare sådan et nysgerigt spørgsmål til jer der synes at ts skal melde med det samme, i har aldrig benyttet jer af sort arbejdskraft på en eller anden måde, købt noget igennem et firma uden moms på ( fordi at i kendte ejeren, eller andre ting i den dur ?. I princippet er det jo lidt det samme - altså bedrageri. På lang sigt er det forkert af få en masse ydelser fra det offentlige, men man kan også lige se om de reelt flytter rigtig sammen og bliver boende,før at man anmelder folk anonymt. 

Jeg kunne ikke drømme om at melde min mand ( hvis vi gik fra hinanden), fordi at han havde fundet en kæreste for 6 måneder siden og nu sov der meget, så skulle der ihvertfald ligge et helt andet had til grunde for det

Anmeld Citér

11. maj 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg synes, det er en underlig holdning, at "vi lever i et forfærdeligt stikkersamfund", fordi man har mulighed for at melde nogen, der begår socialt bedrageri. Hvis jeg ser nogen, der stjæler i Netto eller fra en person på gaden, så ville jeg da også sige det - og det er hverken fordi, jeg ikke har noget liv og burde få en hobby, eller at jeg går i små sko. At folk så ukritisk blander virksomheders skatteforhold ind i debatten, synes jeg er fuldstændig irrelevant og i øvrigt en smule ignorant, da det vidner om en manglende forståelse for makroøkonomi.

Når det så er sagt, så synes jeg i denne sag, at man skylder folk lige at se tiden an. Barnets tarv i forbindelse med evt til- og fraflytninger vejer for mig tungere en et par enkelte måneders enlig-ydelser - især da de stadig har to boliger med dertilhørende udgifter. Når de har boet sammen et lille stykke tid og/eller afskaffer udgiften for den ene lejlighed, synes jeg, du kan revidere ideen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.