Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2016

Vivienne

PUHK skriver:

Det var da et lidt nedern indlæg... At fortælle hende at hendes liv må være kedeligt, fordi hun holder sig til nogle principper. Det er jo ikke fordi, hun har opsøgt den viden, hun nu har - den er sandsynligvis kommet helt af sig selv, eftersom hun ganske naturligt overordnet ved, hvor hendes barns far befinder sig i landet.

Når det så er sagt, så ville jeg ligesom andre vente lidt med at melde det af de af andre angivne grunde.

Bare fordi hun ikke selv har opsøgt den viden, er det ikke ensbetydende med at hun skal blande sig i andre folks liv. 

De vil gerne finde ud af om de kan sammen og længere er den ikke. For mig virker det som om hun har ondt i røven fordi hendes ex er kommet videre og hun vil ødelægge det.

Hvad vil deres barn sige til at mor har meldt far til kommunen? 

Det er fuldstændig langt ude og til at brække sig over. 

Så ja, sikke da et spændende liv hun fører!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2016

Rauw

Sandratoft skriver:

Ja men de kan være sammen under de regler der nu engang er, når man modtager tilskud som enlig. Så ts går egentlig ikke i små sko, men opfører sig som en fornuftig borger. Din holdning er så ikke det jeg ville kalde fornuftig... 

Tja, jeg vil skide fornuften et stykke lige på det her punkt. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym trådstarter

Tråden lukker her! 

Sikke mange der ude der må have deres pms.. 

Forsat god aften. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

modesty

Anonym skriver:

Tråden lukker her! 

Sikke mange der ude der må have deres pms.. 

Forsat god aften. 

Sikke en useriøs holdning til at folk kommer med deres ærlige mening blot fordi du ikke er enig.

Anmeld Citér

10. maj 2016

Sandratoft

Vivienne skriver:

Bare fordi hun ikke selv har opsøgt den viden, er det ikke ensbetydende med at hun skal blande sig i andre folks liv. 

De vil gerne finde ud af om de kan sammen og længere er den ikke. For mig virker det som om hun har ondt i røven fordi hendes ex er kommet videre og hun vil ødelægge det.

Men hvor går grænsen så? Der er jo regler for sådanne ting, men dem synes du ikke skal overholdes? Det er jo ikke samfundets skyld at han har fundet en kæreste der bor langt væk....

Anmeld Citér

10. maj 2016

Carina:-)

Jeg synes simpelthen det er så tragisk at vores samfund har udviklet sig til en Big Brother stat hvor folk ikke kan slå en prut af frygt for at blive stukket.

Lad dem dog finde ud af om deres forhold kan holde til at flytte sammen inden du melder DIN SØNS FAR til myndighederne.

Synes det er mere tragisk at der er så mange der synes det er helt ok at folk får sociale ydelser de ikke er berettiget til bare fordi de skal have lov at finde ud af hvordan det er at bo sammen inden de melder ud at de bor sammen .

Vi brokker os rask væk over reformer og besparelser -Men samtidig hvæser vi over at nogen synes at regler skal være ens for alle og at vi alle har et ansvar for at vores børn får lidt glæde af den velfærd der er tilbage når de er  voksne.

Det ville da være superskønt hvis man kunne teste om man gider hinanden - men sådan er virkeligheden bare ikke netop fordi der er sociale ydelser ind over. 

Det er ikke værre end at hun melder ud hun bor med en mand og går den ikke jamen så er hun enlig igen. 

Jeg ville da også rigtig gerne finde ud af om det der topskat var noget for mig eller om jeg skulle finde ud af om jeg skulle arbejde mindre / ansætte flere så min egen løn bliver mindre eller hvad der egentligt er bedst på den lange bane.

Tænk lige hvilket ramaskrig der ville lyde hvis jeg lavede en tråd " Hvis jeg nu snyder i skat er det så ok når det bare er fordi jeg ikke har lyst til at betale det jeg skal?" :)

Men nej man snyder ikke i skat ,men betaler det man skal og lige sådan med sociale ydelser - Man får det man er berettiget til og snyder sig ikke til ekstra. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Sandratoft

Vivienne skriver:

Læs evt denne her og bliv lidt klogere

http://star.dk/da/Om-STAR/Publikationer/2013/12/Enlig-eller-samlevende-enlige-forsoergere.aspx 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Det er nok i bund og grund lige meget, men tror faktisk at ts er en mand .

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym

Jeg ville nu også melde dem. De er jo en af årsagerne til at os andre regelrette mennesker bliver tjekket i hoved og røv og nu til oktober bliver trukket i boligsikringen, så vores eksistensgrundlag bliver på et absolut minimum. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Cassiopeia

modesty skriver:

Sikke en useriøs holdning til at folk kommer med deres ærlige mening blot fordi du ikke er enig.

Jeg tror nu mere det er fordi at folk bitch'er hinanden i tråden  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.