Jeg synes simpelthen det er så tragisk at vores samfund har udviklet sig til en Big Brother stat hvor folk ikke kan slå en prut af frygt for at blive stukket.
Lad dem dog finde ud af om deres forhold kan holde til at flytte sammen inden du melder DIN SØNS FAR til myndighederne.
Synes det er mere tragisk at der er så mange der synes det er helt ok at folk får sociale ydelser de ikke er berettiget til bare fordi de skal have lov at finde ud af hvordan det er at bo sammen inden de melder ud at de bor sammen .
Vi brokker os rask væk over reformer og besparelser -Men samtidig hvæser vi over at nogen synes at regler skal være ens for alle og at vi alle har et ansvar for at vores børn får lidt glæde af den velfærd der er tilbage når de er voksne.
Det ville da være superskønt hvis man kunne teste om man gider hinanden - men sådan er virkeligheden bare ikke netop fordi der er sociale ydelser ind over.
Det er ikke værre end at hun melder ud hun bor med en mand og går den ikke jamen så er hun enlig igen.
Jeg ville da også rigtig gerne finde ud af om det der topskat var noget for mig eller om jeg skulle finde ud af om jeg skulle arbejde mindre / ansætte flere så min egen løn bliver mindre eller hvad der egentligt er bedst på den lange bane.
Tænk lige hvilket ramaskrig der ville lyde hvis jeg lavede en tråd " Hvis jeg nu snyder i skat er det så ok når det bare er fordi jeg ikke har lyst til at betale det jeg skal?" :)
Men nej man snyder ikke i skat ,men betaler det man skal og lige sådan med sociale ydelser - Man får det man er berettiget til og snyder sig ikke til ekstra.
Anmeld
Citér