Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.135 visninger
87 svar
238 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2016

Anonym trådstarter

Tillader anonyme svar 

Min x og barns anden forælder har adresse i samme by som mig.  Nu er det så at den anden forælder er flyttet ind hos sin kæreste som bor godt 200 km væk.  Den anden forælder er der oppe 6/7 hverdage og overnatter der hver nat.  Kæresten modtager socialt støtte og forskellige bedrag i form af at personer har børn boende.  Jeg og den anden forælder har en okay sammenarbejde men skal jeg bare se igennem fingernen at de laver socialt bedrageri?  Den anden forælder hjælper både med mad,  husholdning og henter,  altså fungere som de er et par.  Jeg tror dog ikke den anden forælder betaler for husleje osv der oppe. 

Jeg vil gerne indberette dem,  man frygter også at det ødelægger sammenarbejde med mit barns anden forælder. Vi har snakket om det,  og den anden forælder og kæreste har planer om at flytte sammen om 6-12 måneder. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2016

Rauw

Små sko much? De er da nødt til at være lidt kærester og tilbringe tid med hinanden før de flytter officielt sammen  Det ville da være uansvarligt at kaste sig ud i sammenflytning og fælles økonomi fra  dag 1. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Tillader anonyme svar 

Min x og barns anden forælder har adresse i samme by som mig.  Nu er det så at den anden forælder er flyttet ind hos sin kæreste som bor godt 200 km væk.  Den anden forælder er der oppe 6/7 hverdage og overnatter der hver nat.  Kæresten modtager socialt støtte og forskellige bedrag i form af at personer har børn boende.  Jeg og den anden forælder har en okay sammenarbejde men skal jeg bare se igennem fingernen at de laver socialt bedrageri?  Den anden forælder hjælper både med mad,  husholdning og henter,  altså fungere som de er et par.  Jeg tror dog ikke den anden forælder betaler for husleje osv der oppe. 

Jeg vil gerne indberette dem,  man frygter også at det ødelægger sammenarbejde med mit barns anden forælder. Vi har snakket om det,  og den anden forælder og kæreste har planer om at flytte sammen om 6-12 måneder. 

Enhver form form for bedrageri skal meldes, meld dem anonym så slipper du for balladen med din x. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Små sko much? De er da nødt til at være lidt kærester og tilbringe tid med hinanden før de flytter officielt sammen  Det ville da være uansvarligt at kaste sig ud i sammenflytning og fælles økonomi fra  dag 1. 

De har kendt hinanden i 6 måneder og nu er den anden forælder flyttet ind,  men vælger at beholde sin bolig da de ellers vil blive trukket i sociale ydelser.  

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Enhver form form for bedrageri skal meldes, meld dem anonym så slipper du for balladen med din x. 

Men hvis de søger agte indsigt,  så kan de vel se det er mig der har meldt dem?  Hvordan undgår jeg dette? 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Men hvis de søger agte indsigt,  så kan de vel se det er mig der har meldt dem?  Hvordan undgår jeg dette? 

Lad være med at fortæl dit navn når du ringer til kommunen 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Carina:-)

Anonym skriver:

Det gør du ved at sige du vil være anonym og ikke nævne dit navn adr osv.

Anmeld Citér

10. maj 2016

Carina:-)

Rauw skriver:

Det må man så være uden at overnatte hver nat og uden at være der hver dag 

Eller betale gildet selv.

Anmeld Citér

10. maj 2016

anjo01

Ring fra hemmeligt nummer og lad være med at give oplysninger som dit navn og din relation til dem. Men det er din pligt som borger at melde det

Anmeld Citér

10. maj 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

De har kendt hinanden i 6 måneder og nu er den anden forælder flyttet ind,  men vælger at beholde sin bolig da de ellers vil blive trukket i sociale ydelser.  

Hvis de kun har kendt hinanden i 6 mdr. Er det så ikke ansvarligt opførsel, at de ikke bare flytter helt sammen, men lige prøver ad først? Manden har vel også udgifter på den bolig han stadig har + hvor meget ved du reelt om hvad de betaler til hinanden...

jeg ville absolut ikke melde det. Vent dog at se, hvis de har planer om at flytte sammen så er det vel et udtryk for, at de ikke vil snyde, men lige være fornuftige voksne der er kærester en tid inden de flytter endeligt sammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.