Mathias Villads skriver:
Jeg synes faktisk det er sørgeligt at så mange støtter socialt bedrageri...
Folk på kontanthjælp sidder pt i lort til halsen og skal vende hver en krone og RIGTIG mange børn er i klemme efter de nye regler...
Regler som er kommet, fordi regeringen og vælgere er trætte af folk som snyder systemet.... Så nu er det okay, at de snyder, for at finde ud af om de kan være et par? Det er jo total ude i hampen, og man kan sagtens finde ud af det uden at bryde loven...
I min bog er det tyveri... Så hvis jeg går ned og stjæler med arme og ben, flere tusinde kroner, så er det okay, for jeg har jo ingen penge, af leve for, fordi andre bryder loven i første omgang, og derfor bliver alle fratrukket penge... Og så kan spiralen ellers gå igang... Men det er fint nok, fordi folk skal jo lige finde ud af, om de kan leve sammen, når der er børn indblandet... Skide være med de børn er der fanget af de nye regler.... Wow en flot moral at have...
Du siger det selv. Du skriver at folk på kontanthjælp sidder i lort til halsen. Hvis de gør det, tror du så virkelig det batter at skære noget væk? Set i det store billede giver det ikke særlig meget. Jeg kan ikke huske tallet, men da jeg så det blev jeg forundret og tænkte; hvis man som regering vil slås så meget for at få gennemført noget der batter så lidt, så stikker der noget dybere under. Dvs det bekræftede kun det jeg tænkte i forvejen.
Jeg synes det er sørgeligt at det er lykkedes polittikerne at få flere og flere med på den. Først var det kun "overklassen"(hader det ord), der selvsagt var med på at gå efter andre end dem selv, så hoppede "middelklassen" med, og nu sidder "underklassen" og sparker til hinanden, og dermed sparker de til sig selv. Dét synes jeg er sørgeligt. For hvis de svage ikke engang kan enes om at stå sammen, så kan de da slet ikke få andre til at hjælpe, og hvad sker der så? Ja, så er det der bliver skåret endnu mere i de forskellige ydelser. Nye undskyldninger for hvorfor, der skal skæres, dem skal politikkerne nok finde på. De behøver ikke engang være særlig kreative, for folket er jo hoppet med på den i forvejen.
Det er SPIN.
Det er ovenikøbet mere eller mindre ligegyldigt hvem man stemmer på i den henseende, for uanset om det er blå eller rød regering, indfører de nye stramninger.