Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2016

Zelinasmor

Jeg forstår ikke at folk ikke passer sig selv. Kan forstå hvis de virkelig bor sammen og at den ene bare har adresse et tilfældigt sted for at de kan få ydelser men ikke selv har husleje. Så længe den anden part betaler for en lejlighed hver måned selv og de ikke har været kærester længere, så synes jeg du skal slappe af. Du siger selv de har planer om at flytte sammen. Så stopper ydelserne jo der. Men hvorfor stoppe alting når man har 2 lejligheder, lige er blevet kærester og afprøver om man kan sammen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg synes faktisk det er sørgeligt at så mange støtter socialt bedrageri...

Folk på kontanthjælp sidder pt i lort til halsen og skal vende hver en krone og RIGTIG mange børn er i klemme efter de nye regler...

Regler som er kommet, fordi regeringen og vælgere er trætte af folk som snyder systemet.... Så nu er det okay, at de snyder, for at finde ud af om de kan være et par? Det er jo total ude i hampen, og man kan sagtens finde ud af det uden at bryde loven...

I min bog er det tyveri... Så hvis jeg går ned og stjæler med arme og ben, flere tusinde kroner, så er det okay, for jeg har jo ingen penge, af leve for, fordi andre bryder loven i første omgang, og derfor bliver alle fratrukket penge... Og så kan spiralen ellers gå igang... Men det er fint nok, fordi folk skal jo lige finde ud af, om de kan leve sammen, når der er børn indblandet... Skide være med de børn er der fanget af de nye regler.... Wow en flot moral at have... 

Anmeld Citér

11. maj 2016

loop

Mathias Villads skriver:

Folk på kontanthjælp sidder pt i lort til halsen og skal vende hver en krone og RIGTIG mange børn er i klemme efter de nye regler...

Regler som er kommet, fordi regeringen og vælgere er trætte af folk som snyder systemet.... Så nu er det okay, at de snyder, for at finde ud af om de kan være et par? Det er jo total ude i hampen, og man kan sagtens finde ud af det uden at bryde loven...

I min bog er det tyveri... Så hvis jeg går ned og stjæler med arme og ben, flere tusinde kroner, så er det okay, for jeg har jo ingen penge, af leve for, fordi andre bryder loven i første omgang, og derfor bliver alle fratrukket penge... Og så kan spiralen ellers gå igang... Men det er fint nok, fordi folk skal jo lige finde ud af, om de kan leve sammen, når der er børn indblandet... Skide være med de børn er der fanget af de nye regler.... Wow en flot moral at have... 

Du siger det selv. Du skriver at folk på kontanthjælp sidder i lort til halsen. Hvis de gør det, tror du så virkelig det batter at skære noget væk? Set i det store billede giver det ikke særlig meget. Jeg kan ikke huske tallet, men da jeg så det blev jeg forundret og tænkte; hvis man som regering vil slås så meget for at få gennemført noget der batter så lidt, så stikker der noget dybere under. Dvs det bekræftede kun det jeg tænkte i forvejen.

Jeg synes det er sørgeligt at det er lykkedes polittikerne at få flere og flere med på den. Først var det kun "overklassen"(hader det ord), der selvsagt var med på at gå efter andre end dem selv, så hoppede "middelklassen" med, og nu sidder "underklassen" og sparker til hinanden, og dermed sparker de til sig selv. Dét synes jeg er sørgeligt. For hvis de svage ikke engang kan enes om at stå sammen, så kan de da slet ikke få andre til at hjælpe, og hvad sker der så? Ja, så er det der bliver skåret endnu mere i de forskellige ydelser. Nye undskyldninger for hvorfor, der skal skæres, dem skal politikkerne nok finde på. De behøver ikke engang være særlig kreative, for folket er jo hoppet med på den i forvejen.

Det er SPIN.

Det er ovenikøbet mere eller mindre ligegyldigt hvem man stemmer på i den henseende, for uanset om det er blå eller rød regering, indfører de nye stramninger. 

Anmeld Citér

11. maj 2016

Mama-M28

Anonym skriver:

Tillader anonyme svar 

Min x og barns anden forælder har adresse i samme by som mig.  Nu er det så at den anden forælder er flyttet ind hos sin kæreste som bor godt 200 km væk.  Den anden forælder er der oppe 6/7 hverdage og overnatter der hver nat.  Kæresten modtager socialt støtte og forskellige bedrag i form af at personer har børn boende.  Jeg og den anden forælder har en okay sammenarbejde men skal jeg bare se igennem fingernen at de laver socialt bedrageri?  Den anden forælder hjælper både med mad,  husholdning og henter,  altså fungere som de er et par.  Jeg tror dog ikke den anden forælder betaler for husleje osv der oppe. 

Jeg vil gerne indberette dem,  man frygter også at det ødelægger sammenarbejde med mit barns anden forælder. Vi har snakket om det,  og den anden forælder og kæreste har planer om at flytte sammen om 6-12 måneder. 

Hør her: der er stor stor forskel på social bedrageri. Der findes mennesker som gør det helt bevidst for at få økonomisk udbytte af det = social bedrageri. 

I det her tilfælde snakker vi om et kærestepar som forsøger at få et forhold op t køre - og som på sigt vil flytte sammen. Det er folk som dig, der gør det umuligt for par at finde hinanden, hvis der er børn indblandet. 

Hvis jeg var dig, ville jeg gøre dem opmærksom på, at de skal passe på- fordi der er folk ( som dig ) der ikke kan skelne imellem hvornår det er direkte bedrageri og hvornår det ikke er. 

Anmeld Citér

11. maj 2016

Mama-M28

Og man kan ikke være anonym, selvom det siges. De skal nok finde ud af st det er dig 

Anmeld Citér

11. maj 2016

Carina:-)

Rauw skriver:

Ja for det er jo så nemt for de svage at ta ansvar for egne liv. Sig du det til alle de gamle der ligger i eget skidt og får mad som hjemløse katte ikke engang ku drømme om at æde. Sig det til narkomanerne, de hjemløse, de syge på kh, de unge mødre der kæmper for at holde næsen over vandet for dem selv og deres børn, sig det til børnene der har et helvede i skolen fordi speciel klasserne er sparet væk, bed dem ta ansvar for egne liv og klap så dig selv på ryggen fordi du er så god og dygtig, imens staten skære og skære og folk drukner i stilhed. For det er jo de i forvejen svage de tar fra. Dem der ikke orker kæmpe, fordi de kæmper med så meget i forvejen. Et stikker samfund gavner sku ingen. Jo hvis vi begynder at stikke de rige, dem der virkelig tjener kassen på snyd og bedrag. Forbrydere i jakkesæt gør langt mere skade end helt almindelige mennesker der bare lige vil prøve forholdet af. 

Socialt bedrageri koster samfundet omkring 12 milliarder om året

Så at tro at det ikke har noget med reformer og besparelser at gøre at folk stjæler fra fælleskassen er naivt.

Men det er klassisk at sparke opad når man føler sig ramt.

Hvorfor er det mere snyd hvis det er "rige" der snyder?

Anmeld Citér

11. maj 2016

MVM

Profilbillede for MVM
loop skriver:

Du siger det selv. Du skriver at folk på kontanthjælp sidder i lort til halsen. Hvis de gør det, tror du så virkelig det batter at skære noget væk? Set i det store billede giver det ikke særlig meget. Jeg kan ikke huske tallet, men da jeg så det blev jeg forundret og tænkte; hvis man som regering vil slås så meget for at få gennemført noget der batter så lidt, så stikker der noget dybere under. Dvs det bekræftede kun det jeg tænkte i forvejen.

Jeg synes det er sørgeligt at det er lykkedes polittikerne at få flere og flere med på den. Først var det kun "overklassen"(hader det ord), der selvsagt var med på at gå efter andre end dem selv, så hoppede "middelklassen" med, og nu sidder "underklassen" og sparker til hinanden, og dermed sparker de til sig selv. Dét synes jeg er sørgeligt. For hvis de svage ikke engang kan enes om at stå sammen, så kan de da slet ikke få andre til at hjælpe, og hvad sker der så? Ja, så er det der bliver skåret endnu mere i de forskellige ydelser. Nye undskyldninger for hvorfor, der skal skæres, dem skal politikkerne nok finde på. De behøver ikke engang være særlig kreative, for folket er jo hoppet med på den i forvejen.

Det er SPIN.

Det er ovenikøbet mere eller mindre ligegyldigt hvem man stemmer på i den henseende, for uanset om det er blå eller rød regering, indfører de nye stramninger. 

Vi kan da ikke lukke øjnene for, at det er ulovligt... De kan får en kæmpe bøde eller de kan blive frataget deres forsøger grundlag og det er da endnu værre... Om det er spin, tja måske, men det er alt hvad regeringen foretager sig... Men hvordan du end godtgøre det for dig selv, så er det tyveri og bedrageri... Og det har en konsekvens for en større del end lige kun familien her... For folk er godt og grundig træt af at betale for, at andre snyder sig til flere penge... 

Hvorfor kan de ikke melde tingene fra, når nu han er flyttet derop? Hvis han flytter og det ikke holder, jamen så er hun jo berettiget igen og så søger hun på ny... 

Anmeld Citér

11. maj 2016

MVM

Profilbillede for MVM
Mama-M28 skriver:

Hør her: der er stor stor forskel på social bedrageri. Der findes mennesker som gør det helt bevidst for at få økonomisk udbytte af det = social bedrageri. 

I det her tilfælde snakker vi om et kærestepar som forsøger at få et forhold op t køre - og som på sigt vil flytte sammen. Det er folk som dig, der gør det umuligt for par at finde hinanden, hvis der er børn indblandet. 

Hvis jeg var dig, ville jeg gøre dem opmærksom på, at de skal passe på- fordi der er folk ( som dig ) der ikke kan skelne imellem hvornår det er direkte bedrageri og hvornår det ikke er. 

Det er jo direkte bedrageri....

Anmeld Citér

11. maj 2016

Carina:-)

Mathias Villads skriver:

Fuldstændig enig

Det rammer nemlig de svage når folk ikke kan finde ud af beherske sig og kun få det man har ret til.

Der er ikke penge nok og det bliver kun værre -

Pengene skal findes og da der efterhånden ikke er flere muligheder for at skrue på skatten da arbejdsstyrken også er lav 

ja så er der kun velfærden tilbage at tage fra. 

Synd for de familier der har gjort det de skulle og uforskyldt bliver ramt af andres grådighed. 

Anmeld Citér

11. maj 2016

Sandratoft

Hck skriver:

Bare sådan et nysgerigt spørgsmål til jer der synes at ts skal melde med det samme, i har aldrig benyttet jer af sort arbejdskraft på en eller anden måde, købt noget igennem et firma uden moms på ( fordi at i kendte ejeren, eller andre ting i den dur ?. I princippet er det jo lidt det samme - altså bedrageri. På lang sigt er det forkert af få en masse ydelser fra det offentlige, men man kan også lige se om de reelt flytter rigtig sammen og bliver boende,før at man anmelder folk anonymt. 

Jeg kunne ikke drømme om at melde min mand ( hvis vi gik fra hinanden), fordi at han havde fundet en kæreste for 6 måneder siden og nu sov der meget, så skulle der ihvertfald ligge et helt andet had til grunde for det

Nej det har jeg ikke, og kunne faktisk ikke finde på det. 

Det er så ærgelig at man i dagens danmark, kalder andre for stikkere, fordi man følger de regler der nu engang er. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.