Rauw skriver:
Jeg fik bevæget mig lidt væk fra ts spørgsmål det kan jeg godt se
min holdning er generel og ikke myntet på det konkrete par i ts indlæg. Men jeg tænker bare at man jo ikke har brug for enlig ydelser og boligstøtte osv hvis man har en normal økonomi? Ergo må de være småfattige. Og jeg kan ikke klare når folk sparker til andre folk og bliver stikkere og kommer med deres 'se hvor god jeg er og hvor forkert du er' shit. Vi er alle mennesker. Og jeg tror simpelthen ikke på man blir rig af at snyde sig til en ekstra tusse. Enlig reglen er dum. Og den burde enten skrottes eller forbedres. Ingen skal da vel forhelvede bestemme hvem og hvor tit man har nogen sovende. Man blir ikke rig bare fordi man får morgensex 5 dage om ugen.
Hun har været berettiget til ydelserne hidtil. Om det gør hende "småfattig", skal jeg ikke gøre mig klog på. Men nu er de to, der bidrager til husholdningen ifølge TS, og det gør hende mindre småfattig. Hun får jo andet end morgensex af ham.
Nej, man bliver ikke rig af at snyde sig til en ekstra tusse, men det handler da forhåbentlig ikke om, hvorvidt man bliver rig eller ej. Man bliver heller ikke rig af at stjæle mad eller tøj for en tusse, men det er stadigvæk forbudt og dermed ok at anmelde efter min mening.
Motivet bag en anmeldelse er da ikke at sige "Se, hvor god jeg er" - så er der ikke rigtigt nogen pointe i at gøre det anonymt.
Jeg tror simpelthen ikke på, at vejen til at ændre evt. uretfærdige regler går igennem lovbrud af den enkelte. Tværtimod - jo mere, der bedrages, jo mere kontrol og mistænkeliggørelse og jo strammere regler. Og det synes jeg faktisk er usolidarisk over for den enlige mor, der ikke bryder loven, og som IKKE finder en kæreste, der bidrager til økonomien. Dermed skider man i mine øjne i egen rede.
Anmeld
Citér