???? hvorfor forstår min mand ikk ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2016

Babilooo

Jeg synes det er helt forkert grebet an når han nu giver dig en buket. Du ved da ikke om han laver en tegning i morgen. 

Hvis msn ikke sætter pris ved en indsats får man da slet ikke andre til at gøre noget.

jeg får tanken at når en særlig dag betyder så meget for dig skyldes det at du føler dig undepeioriteret/ ikke værdsat i hverdagen. Det synes jeg heller i skulle drøfte istedet for om der kommer blomster dagen før eller ej. 

Der lyder til at stikke dybere. 

Parterapi evt hvor inkaminer drøfte kommunikation

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2016

Babilooo

Jeg synes det er helt forkert grebet an når han nu giver dig en buket. Du ved da ikke om han laver en tegning i morgen. 

Hvis msn ikke sætter pris ved en indsats får man da slet ikke andre til at gøre noget.

jeg får tanken at når en særlig dag betyder så meget for dig skyldes det at du føler dig undepeioriteret/ ikke værdsat i hverdagen. Det synes jeg heller i skulle drøfte istedet for om der kommer blomster dagen før eller ej. 

Der lyder til at stikke dybere. 

Parterapi evt hvor i kan  drøfte kommunikation..?

Anmeld Citér

8. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mor og meget mere skriver:

Hvad ligger der i din kommentar om de mange "kloge hoveder" herinde? Er det en kritik af de lange og nuancerede svar fra mødre, der ikke lægger samme vægt på forudbestilte blomster, der skal leveres på det helt rette tidspunkt, som TS? 

I mine øjne er det netop det, at manden tilsyneladende aldrig viser anerkendelse, der er det centrale - altså de 364 andre dage om året, der er det virkelige problem. Der er vel ikke noget galt i at fokusere på helhedsbilledet i sit svar til TS og tænke højt om dét - uden at det partout gør nogen til "et klogt hoved" i negativ forstand? 

Jeg synes, det er lidt øv at vende tommelfingeren nedad over for alle dem, der svarer anderledes, end man selv ville gøre. 

Nej, så havde jeg skrevet det. Det er vist din fortolkning af noget jeg ikke har skrevet  Som sædvanlig 

Der ligger det i kommentaren, at jeg synes det er at sparke til en kvinde, som tydeligvis er meget ked af, at have en mand som er uengageret og ikke gider gøre noget ud af det nogensinde. 

Hvad skal hun dog bruge kommentarer til om, at hun bare skal være glad for at hun i det mindste fik blomster. 

Så ja, jeg synes der er utrolig mange kloge hoveder herinde, som ikke formår at sætte sig ind i, at TS er frustreret og havde brug for at lukke luften af ballonen.

Anmeld Citér

8. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
EBK skriver:

Nej, så havde jeg skrevet det. Det er vist din fortolkning af noget jeg ikke har skrevet  Som sædvanlig 

Der ligger det i kommentaren, at jeg synes det er at sparke til en kvinde, som tydeligvis er meget ked af, at have en mand som er uengageret og ikke gider gøre noget ud af det nogensinde. 

Hvad skal hun dog bruge kommentarer til om, at hun bare skal være glad for at hun i det mindste fik blomster. 

Så ja, jeg synes der er utrolig mange kloge hoveder herinde, som ikke formår at sætte sig ind i, at TS er frustreret og havde brug for at lukke luften af ballonen.

Der er jo faktisk nogle, som sætter sig i TS sted og også har været der  Derfor synes jeg din kommentar er malplaceret.. Plus at jeg ikke synes der er nogle som sparker til hende, men fortæller at hun måske skal prøve at dreje den om....

Anmeld Citér

8. maj 2016

Sedigfor

EBK skriver:

Hvis manden ikke gider eller ikke har lyst, så er der jo sådan det er, så hun skal jo bære glad for hun fik blomster igår.

Anmeld Citér

8. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Saphiira skriver:

Der er jo faktisk nogle, som sætter sig i TS sted og også har været der  Derfor synes jeg din kommentar er malplaceret.. Plus at jeg ikke synes der er nogle som sparker til hende, men fortæller at hun måske skal prøve at dreje den om....

Fint at du synes det. Det synes jeg ikke den er. Men jeg har også været i TS situation. Jeg kender udmærket godt følelsen som hun sidder med, så jeg forstår sagtens hvorfor hun reagerer som hun gør i sine svar herinde. 

Hun får jo nærmest at vide, at det ikke er tilladt at være skuffet og ked af det, men bare skal være glad uanset, og se det fra hans side. 

Nogle gange så ér man bare ked af det og frustreret.

Anmeld Citér

8. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sedigfor skriver:

Hvis manden ikke gider eller ikke har lyst, så er der jo sådan det er, så hun skal jo bære glad for hun fik blomster igår.

Hvorfor skal hun det?

Anmeld Citér

8. maj 2016

Sedigfor

EBK skriver:

Hvorfor skal hun det?

Fordi hun fik noget, som hun jo nok ikke havde forventet at få. Hvis manden ikke gider, så lad da manden være. Hvem vil da blive glad for at en vil lave en om fordi man er som man er, jeg vil hvertfald ikke. 

Rigtig god dag.

Anmeld Citér

8. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sedigfor skriver:

Fordi hun fik noget, som hun jo nok ikke havde forventet at få. Hvis manden ikke gider, så lad da manden være. Hvem vil da blive glad for at en vil lave en om fordi man er som man er, jeg vil hvertfald ikke. 

Rigtig god dag.

I lige måde 

Anmeld Citér

8. maj 2016

SofiaMik

lineog4 skriver:

Men tror du ikke de fleste af os er det, hvis vi prøver at huske de små ting? 

Min mand har aldrig kommet med en sten eller for den sags skyld noget andet, men han husker også hvilken kop jeg kan lide til min the, han forsøger at huske hvilken slik jeg gerne vil have (og glemmer det men man kan se han har forsøgt), han lapper min cykel, han lader mig snakke som et vandfald, han skærer altid agurker og husker dem på bordet selvom han ikke selv kan lide dem, han siger alt det jeg syr er pænt selvom han er pænt ligeglad, han husker at vende sig om og se om jeg er med hvis vi går i terræn han ved er svært for mig, han ringer bekymret og skælder mig ud når jeg har cyklet ud i stormvejr og ikke mindst holde han om mig når jeg vækker ham midt om natten og siger jeg er bange... Hvad er en blomst i forhold til det en enkelt dag om året?

Men udover det er det vel også okay lige at spørge om hvad manden synes om mors dag. For mig er mors dag noget jeg aldrig ville fejre, for mig er det endnu en dag hvor butikker skal tjene på at køre noget op. 

Jeg synes, at I er heldige. Jeg er stadig lidt opdraget til at gå rigtig langt for dem jeg elsker, men min mand er ikke. I min familie løber man den ekstra mil for hinanden. I min mands er det omvendt. Det er derfor ikke naturligt for min mand.

Jeg synes ikke nødvendigvis, at manden skal betænke sin kone med blomster på mors dag, men forventer, at han lærer vores børn det og hjælper dem. Det er hyggeligt, når mine plukker blomster til mig.

Men jeg forventer noget opmærksomhed på min fødselsdag uanset hvordan året forløber.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.