Herhjemme er vi heldigvis lige dårlige til det der med mærkedage. Vi er parret der kigger på hinanden griner og indser at vores bryllupsdag var for to uger og vi begge glemte det.
mors dag og fars dag gør vi hellerikke det store ud af, jo indimellem så bliver det brugt som en undskyldning for er hyggelig frokost ude, men jeg er personligt ikke så vild med de kommercielle mærkedage, men sådan er vi heldigvis så forskellige.
jeg tænker egentlig når jeg læser din post, at problemet måske bunder mere i, at du ikke føler dig værdsat i hverdagen og derfor kommer mors dag til at få en meget stor betydning for dig, fordi du her føler at der skal du endelig hav al den værdsættelse du mangler til daglig.
og ja høje forventninger fra en side og manglende interesse fra den anden, det er bare lige ingredienserne til krise. Men der er kun en vej frem forklar for din mand hvor meget mors dag betyder for dig og hvorfor? Ikke bare minde ham om det, men fortæl ham om dine følelser og hvordan du føler, når den ikke bliver fejret. Tror ikke han ikke fejre for at gøre dig ked, men simpelthen fordi han ikke har de samme behov. Måske skulle du også skrue ned for fejringen af fars dag, hvis det ikke betyder noget for ham. Så vil han måske enten opdage hvad det egentlig betyder at blive fejret eller du ville ihvertfald ikke føle dig helt så snydt på mors dag.
Anmeld
Citér