Jeg sidder lidt med en ambivalent følelse...
1 du har bedt din mand købe noget til dig - en buket - til morsdag - og han gør hvad du beder ham om, rammer ikke plet med datoen, men han prøver - og så bliver du skuffet...
2: mors dag handler om at børn fejrer deres mor. Ikke at mænd fejrer deres kone, nogle mænd vælger at købe en buket til konen fra den selv alligevel, men det er fra børnene man skal forvente gaven - havde du nu sagt det til din mand, havde han nok sørget for at jeres børn havde givet buketten... Men du bad om den fra ham - og det fik du..
alt det in mente - så nej, så er det ikke ok at du bliver åbentlyst skuffet...
du ved i forvejen at mærkedage ikke er noget han går op i, og det er ikke nyt for jer... Han har gjort et forsøg på din opfordring, hvad med at møde ham på halvvejen?
der er flere der plæderer for at manden skal tage sig sammen og gå op i mærkedage for ts' skyld... Hvorfor er det kun ham der skal gå på kompromis med sig selv?
Mors dag er SÅ kommercielt. For man skal død og pine købe store buketter og fine ting for at vise sin hengivenhed på lige netop denne dag..
hvad med den hengivenhed og kærlighed man modtager hver dag? Kysset når man kommer hjem fra arbejde, den stille kop kaffe og hygge samtalen - det oprigtige tak for mad det smagte dejligt. Godnatkysets efter fulgt af at sige og modtage "jeg elsker dig"
alle disse ting bliver taget for givet og gjort ligegyldige på grund af 1 dag!!! 1 buket!!! 1 tidspunkt!!!! Det er for mig møg hamrende overfladisk st man sætter den ene dag så højt at hele perspektivet i samliv og familieliv bliver kogt ned til noget der er så ligegyldigt og kommercielt...
Anmeld
Citér