Jeg bider mærke i at flere af jer beskriver jeres mænd som klaphatte, røv med røv på osv. fordi de ikke gør noget særligt ud af mærkedage som mors dag.
For mig virker det nærmere som et problem, at mænd skal opfylde nogle meget særlige krav på helt bestemte dage og ellers er de nogle håbløse fjolser. Det kunne også være at det er omvendt. At kvinder, der kræver denne særlige adfærd burde tilegne sig et andet mindset. Det synes jeg virkelig, de kvinder burde.
Det virker for mig lidt underligt at kræve noget helt bestemt, for ellers føler man sig ikke værdsat. Men føler man sig værdsat og særlig, hvis man har sendt sin mand i byen efter ti røde, langstilkede roser fra Føtex, som skal afleveres d. 8. maj om morgenen, og manden så afleverer ti røde, langstilkede roser d. 8. maj om morgenen?
Jeg synes hellere man skal få øjnene op for de små ting i livet, som mennesker giver helt af sig selv - altså af kærlighed, omsorg, omtanke og ikke mindst af lyst. Min mand stiller altid min ynglings kop frem om morgenen. Det har han gjort i syv år uden jeg har bedt ham om det eller takket ham særligt for det. Det koster ham ingenting, det tager 10 sek., men han gør det fordi han elsker mig. Engang kom han hjem med en sten, der lignede et hjerte, det var af kærlighed. Han sørger altid for at min tlf har strøm og han gav mine fødder meget massage under graviditeten, det er af omsorg. Han køber altid de madvarer, som jeg bedst kan lide, når han er ude at handle, det er af omtanke. Engang kom han hjem med en grim buket blomster, og det kunne han godt mærke at jeg syntes uden jeg sagde noget. Han er aldrig kommet hjem med blomster siden og det er min egen skyld. Han glemmer alt muligt, ALT, og det kunne jeg nemt gå rundt og være såret over og det har jeg ved gud også været. Men jeg har valgt at lægge det fra mig og fokusere på dét han gør, og jeg elsker alle de dejlige små hverdags ting, han gør for mig og dem tillægger jeg kæmpestor betydning.
Anmeld
Citér