SofiaMik skriver:
Det tror jeg ikke. Jeg mener helt oprigtigt, at du er rigtig heldig i hverdagen, hvorimod trådstarter ikke er det og derfor tillægger dagen stor betydning.
Hvad jeg kan sætte mig ind i, ved du ikke. Men hvad du kan vide er, hvad jeg skriver, og det er min mening, ikke mine følelser eller min empati.
Som jeg skrev, glemmer min mand alt, alt som i alt. Det inkluderer min fødselsdag, vores bryllupsdag og alle andre dage (at han også glemmer aftaler osv. er en anden glemme-snak) og det har jeg, som også skrevet, ved gud gået rundt og været såret over. Men min mand er anderledes end mig, han tænker anderledes og jeg skal ikke forsøge at få ham til at gøre det, jeg vil have at han skal gøre. Jeg vil da heller ikke selv have, at han går rundt og kræver at jeg skal gøre bestemte gerninger på bestemte dage, medmindre det ligger naturligt til mig eller fordi jeg har lyst. At der står en kop fremme hver morgen samt én gave, i form af en fundet sten, på over ti år, skrev jeg for at beskrive, hvordan man kan vælge at tillægge de små ting i hverdagen en kæmpestor betydning og lægge de sårede følelser og skuffelserne over dét, der ikke sker (fx hvis nu ens mand glemmer den brudebuket, man selv har bundet og givet ham med på sin bryllupsdag, og i øvrigt har glemt den et sted, hvor han har gået rundt og trådt på den).
Hvis der absolut intet kærlighedstegn at spore i et parforhold, så vil jeg mene at dét er problemet, der bør arbejdes på og ikke problemet i at en buket blomster bliver afleveret på et forkert tidspunkt.
Anmeld
Citér