???? hvorfor forstår min mand ikk ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2016

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes det er helt ok, du er skuffet! Det betyder jo ikke at forholdet er dårligt, og det er nu engang sådan at vi skuffes indimellem.

I år har min mand også skuffet fælt! Blomster og brød fra tanken (blomsterne er dog rigtig flotte), sat på køkkenbordet, uden så meget som et "glædeligt mors dag", og så fes han til træning. Hjem fra træning, så lidt jobberi foran pc'en og nu er han igang med at sætte lister på et par dørkarme. Han har ikke engang mindet vores unger som alle er skolebørn, om at sige"glædelig mors dag". Må indrømme at jeg er skuffet og ked af det..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
EBK skriver:

Fint at du synes det. Det synes jeg ikke den er. Men jeg har også været i TS situation. Jeg kender udmærket godt følelsen som hun sidder med, så jeg forstår sagtens hvorfor hun reagerer som hun gør i sine svar herinde. 

Hun får jo nærmest at vide, at det ikke er tilladt at være skuffet og ked af det, men bare skal være glad uanset, og se det fra hans side. 

Nogle gange så ér man bare ked af det og frustreret.

Ens følelser kan man jo ikke styre... Alle følelser er jo tilladte...

og jeg har også været i TS sted... Oplevede da det lidt idag, da min mand havde købt den største buket til sin mor, men jeg intet har fået..

Men så tænkte jeg på nogle af de ting han gør for mig...  Jeg har også været der hvor jeg ikke følte mig værdsat. Jeg forstår TS fuldt ud...

Jeg synes bare det er unfair at pådutte mærkedage overfor andre som ikke går op i det.. Derfor er man nødt til at kommunikere og finde et kompromis... Det kan også være man kan åbne øjnene overfor manden ved at åbne munden.. Hvilket jeg håber TS har, men mon ikke hun har det? 

Til TS: jeg håber, du har fået en god dag alligevel 

Anmeld Citér

8. maj 2016

GrønStjerne

Jeg forstår dig godt. Jeg har været sammen med min mand længe (over 10 år), og det er bare ikke hans styrke det der.

Jeg er der hvor at jeg fortæller præcis hvad jeg ønsker mig til min fødselsdag, og hvis jeg vil have at børnene skal lave noget eller komme med blomster (fordi de også gerne vil til mors dag), så skal jeg fortælle ham at det skal ordnes. Han husker det ikke selv. Det er også mig der står for at købe julegaver og fødselsdagsgaver til hans familie.

Til gengæld laver han mad stort set hver dag, og gør mange andre ting for at glæde mig. Det med gavegivning er altså bare ikke hans ting. Det tog mig lang tid at vænne mig til, og jeg synes da det er fantastisk når han ind imellem gør det Men han er altså bare typen der glemmer det for det meste. Snak med ham om at det betyder noget, og husk at sætte pris på det når han forsøger - selvom det ikke bliver perfekt..

Anmeld Citér

8. maj 2016

CarinaSB

Herhjemme er det heller ikke altid at der lige bliver husket mærkedage :) Jeg husker fars dag men min mand husker ikke altid mors dag .. og det genere mig ikke. Valentines dag bliver på ingen måder fejret herhjemme .. Jeg er imod dage hvor jeg kan forvente blomster eller gaver .. Hellere at han en dag kommer hjem med blomster om det er i maj eller september det er mig lige meget :) Min fødselsdag er heller ikke altid lige en dag vi kan fejre for sommetider så arbejder han og igen det er ikke noget jeg siger noget til :) 

Selvfølig har man lov til at blive skuffet men kan skal også værdsætte at man har en mand der elsker en på sin egen måde :) og det er jeg sikker på at han gør :)

Anmeld Citér

8. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
EBK skriver:

Nej, så havde jeg skrevet det. Det er vist din fortolkning af noget jeg ikke har skrevet  Som sædvanlig 

Der ligger det i kommentaren, at jeg synes det er at sparke til en kvinde, som tydeligvis er meget ked af, at have en mand som er uengageret og ikke gider gøre noget ud af det nogensinde. 

Hvad skal hun dog bruge kommentarer til om, at hun bare skal være glad for at hun i det mindste fik blomster. 

Så ja, jeg synes der er utrolig mange kloge hoveder herinde, som ikke formår at sætte sig ind i, at TS er frustreret og havde brug for at lukke luften af ballonen.

Jeg kunne bare ikke læse ud af din kommentar, hvem bredsiden mod de "kloge hoveder" var rettet imod. Det har du så uddybet nu, og det giver mening. 

Nu ved jeg så ikke, hvem dit "som sædvanlig" er rettet imod; om det er mig personligt eller en generel tendens, du ser herinde. Jeg vil undlade at tolke, men den åbne kritik giver jo let anledning til, at man misforstår, hvem eller hvad, den rettes imod. 

Jeg er iøvrigt enig i, at TS' skuffelse er reel og ikke forsvinder af, at andre synes, hun overreagerer. At Mors Dag ikke betyder en hujende fis for mig ændrer ikke det fjerneste på hendes oplevelse af den som et symbol på, hun værdsættes. 

Anmeld Citér

8. maj 2016

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg troede det var ens mor, der skulle have blomster og ikke ens hustru. 

Gad vide om det er for sent, at nævne noget for manden nu. 

Anmeld Citér

8. maj 2016

Sedigfor

RGN skriver:

Jeg troede det var ens mor, der skulle have blomster og ikke ens hustru. 

Gad vide om det er for sent, at nævne noget for manden nu. 

Jeg tænker det samme, det er jo mors dag, ikke kæreste dag. 

Anmeld Citér

8. maj 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Sedigfor skriver:

Jeg tænker det samme, det er jo mors dag, ikke kæreste dag. 

Så længe ens børn er små - altså ikke tjener egne penge - er det ret normalt, og i min verden det eneste rigtige, at faderen tager sig af sådan en dag! For at fejre og værdsætte ens børns mor.

Anmeld Citér

8. maj 2016

EnNyVerden

Anonym skriver:

Forlange endnu mere ?? 

Så hvis din mand aldrig gjorde noget for dig, sammen med jeres børn  så ville du vøre glad ??  

Hvos du imorgen ikk blev tænkt  på, på sådan en dag ? :-) ??? 

At du hver morgen står pp og får alle børn op og sørger for alt køre ? Og du ikke en eneste dag om året blev tænkt på uden du selv sku bede om det ?? 

Naturligvis ville jeg ikke være glad, hvis min mand generelt var en egoist og at al det daglige arbejde hang på mig... Men nu var det jo ikke den problemstilling du bad os forholde os til...

Du bad os forholde os til "hvorfor din mand ikke forstår" at du bliver skuffet over at få blomster dagen før mors dag... Og det var det jeg forholdte mig til. 

Anmeld Citér

8. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

Forlange endnu mere ?? 

Så hvis din mand aldrig gjorde noget for dig, sammen med jeres børn  så ville du vøre glad ??  

Hvos du imorgen ikk blev tænkt  på, på sådan en dag ? :-) ??? 

At du hver morgen står pp og får alle børn op og sørger for alt køre ? Og du ikke en eneste dag om året blev tænkt på uden du selv sku bede om det ?? 

Så er der jo langt mere i det som en mors dag ikke kan fikse. 

Min mand laver aldrig noget til mig sammen med børnene, han husker ikke mærkedage - altså jo jeg får noget til jul og fødselsdag men 90 % af gangene er det købt dagen før uden tanker.

Men og der er et stort men, jeg føler mig værdsat også uden mærkedage, også uden han laver overraskelser til mig med ungerne. Jeg føler mig værdsat hver dag med et lille kram, med han er min mand, ligesom jeg håber han føler sig værdsat hver dag - jeg forsøger i hvert fald at huske at sige tak og vise glæde ved det han er og gør. 

Fair nok at blive skuffet, blev det selv så sent som i januar da jeg havde fødselsdag pg han kom med den mest kiksede gave - og egentlig plejer jeg at kunne smile, men denne gang var i minus på forholdskontoen aå det blev tolket som ligegyldighed med mig og ikke han håbløse evne til at købe håbløse gaver 5 minutter før de skal gives.

så tænker at I måske er i minus på forholdskontoen og derfor bliver den buket der bliver givet forkert pludselig en stor ting, hvor hvis I var i plus på forholdskontoen have du kunne smile og vare glædes over han i det mindste forstod du ville have blomster. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.