Hvor tit bad/hårvask?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2016

God-mor

Anonym skriver:

Vi har en evig diskussion omkring, hvor ofte børnene skal i bad og have vasket hår. 

Jeg mener at blebørn bør skylles af dagligt for at få fjernet gammelt tis- og at de store 7-10 bør tage et bad hver 2. Dag - de går til sport næsten hver dag og er i det hele taget ikke særlig rene. Altså kommer hjem med møgbeskidt tøj og er dårlige til at få styr på toilethygiejnen.. (Kan ses i underbukserne når jeg vasker tøj).

Det drejer sig om bonusbørn, så jeg har ikke det store at skulle have sagt, udover i ferier og weekender. Desværre sker det tit at de kommer og har ikke været i bad i en uge- og håret ikke er vasket i 14 dage. Det lugter og jeg har fået kommentare fra andre forældre om at børnene er snuskede. (Ikke når de er hos os) Jeg har gentagne gange taget fat i moren, hun mener jeg har et forskruet forhold til renlighed.  

Hvordan er det hos jer? Hvor tit tager jeres børn bad og i hvilken alder? 

Min datter på knap 3 år, kommer i bad 2-3 gange ugentligt og somregel vaskes håret med shampoo hver gang. Jeg selv går i bad hver 2. dag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2016

Skouboe

Her er de 5 og 7, og de er i bad ca. 3 gange om ugen. De får vasket hår, balsam i og kroppen bliver smurt ind i olie efter hvert bad. 

Jer der kun sjældent vasker hår på jeres børn, hvad gør I med snavs? Mine unger har jævnligt mudder, madrester, eller andet klistret stads i håret. Især den ældste, der er langhåret, får jævnligt dyppet løse hårtotter i maden. 

Anmeld Citér

1. maj 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mor1986 skriver:

Når de er så gamle vil jeg mene i bad hver dag.

vores datter er snart 4 og hun har eksem som kun holdes nede med bad hver dag. Derfor er hun i bad hver dag. Og hårvask er hver anden eller tredje dag alt efter om det virker beskidt. 

Sjovt nok. Min søn har eksem og hudlægen anbefalede bade 2 gange om ugen. Og ikke mere. 

Anmeld Citér

2. maj 2016

Mor1986

Aisha skriver:

Sjovt nok. Min søn har eksem og hudlægen anbefalede bade 2 gange om ugen. Og ikke mere. 

Det er fordi der går betændelse i vores datters eksem ellers. Vi bruger også en hormon creme med noget antibakteriel i for ellers får vi heller ikke bugt med det når det er slemt. Men ved at hun er i bad hver dag så har hun sjældent udbrud af eksemen. 

Anmeld Citér

2. maj 2016

gokkelok

Aisha skriver:

Jeg var på kursus med en læge fra Marselisborg hospital omkring børneeksem for ca 1 år siden. 

Han fortalte at man havde fundet ud af, at hvis man vasket hver dag med sæbe eller olie med vaskeaktive stoffer, og smører ind med creme senest 3 minutter efter bad, så giver det de bedste resultater. Fordi huden er i stykker og har revner, så risikoen for at få bakterier ned i er rigtig stor og kan gøre det meget værre. Derfor skal de i bad hver dag 

Anmeld Citér

2. maj 2016

modesty

Vi har en evig diskussion omkring, hvor ofte børnene skal i bad og have vasket hår. 

Jeg mener at blebørn bør skylles af dagligt for at få fjernet gammelt tis- og at de store 7-10 bør tage et bad hver 2. Dag - de går til sport næsten hver dag og er i det hele taget ikke særlig rene. Altså kommer hjem med møgbeskidt tøj og er dårlige til at få styr på toilethygiejnen.. (Kan ses i underbukserne når jeg vasker tøj).

Det drejer sig om bonusbørn, så jeg har ikke det store at skulle have sagt, udover i ferier og weekender. Desværre sker det tit at de kommer og har ikke været i bad i en uge- og håret ikke er vasket i 14 dage. Det lugter og jeg har fået kommentare fra andre forældre om at børnene er snuskede. (Ikke når de er hos os) Jeg har gentagne gange taget fat i moren, hun mener jeg har et forskruet forhold til renlighed.  

Min søn er 4,5 og han får som hovedregel bad hver dag. En gang imellem smutter det hvis vi har været sent ude eller noget i den stil. Men 5-6 dage om ugen får han bad. Vi bruger meget sjældent sæbe, kun hvis han f.eks lugter af tis.

Vi vasker stort set aldrig hans hår med shampoo, måske en gang hver 6 mdr. Hvis der er kommet noget snask i, får det en tur med bruseren eller en våd vaskeklud. 

Anmeld Citér

2. maj 2016

Tip!

Min søn på 7 år kommer i bad hveranden dag.. Det kan smutte, og hvis han er meget beskidt dagen efter han har været i bad, så er det under bruseren igen. 

Mine bonusbørn kommer også i bad ca hveranden dag, i den uge de er hos os. Vi bor på landets og det er børn som er ude og lege hver dag og sidder ikke stille.. Hellere beskidte og aktive børn frem for det modsatte. 

Anmeld Citér

2. maj 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Store børn der ikke går i bad i en uge - FØJ! Mine børn bader hver dag - ligesom min mand og jeg. 

Anmeld Citér

2. maj 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jeg har en søn på 1 år. Han kommer i bad ca en gang om ugen, da jeg er af den overbevisning at vores kroppe slet ikke har godt af for meget vand og sæbe. Det ødelægger kroppen og hårets naturlige fedt. 

Jeg selv går i bad hver 4-5 dag og mit hår er aldrig fedtet og min hud er aldrig tør og jeg slår aldrig ud i ansigtet 

Ej det synes jeg godt nok er ulækkert - at en bade hver 4.-5. Dag 

Anmeld Citér

2. maj 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
SØS skriver:

Ej det synes jeg godt nok er ulækkert - at en bade hver 4.-5. Dag 

Sikke noget sludder jeg fik skrevet. Jeg ville have skrevet, at jeg synes det er ulækkert at et voksent menneske kun bader hver 4.-5. Dag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.