Hvor tit bad/hårvask?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2016

Pikku Myy

serinasmor skriver:

Min datter på 6 kommer i bad 1-3 gange om ugen

Hun får vasket hår når det trænger - kan være hver 3. Uge eller i perioder hver gang  ... Det kommer an på hvordan de har leget i sandkassen fx ... 

Måske ser hun nusset ud i de uger hvor det kun blev til 1 bad .. Men det er der jo ingen der tager skade af ??  Til gengæld udtørrer huden hvis man går i bad for tit ..

Håret kan også godt se uglet ud fordi hendes hårtype ugler når hun sover og har altid gjort det .. Det er blevet bedre - men nogle dage er værre end andre   ... Men bare fordi håret ugler skal det jo ikke vaskes ? 

Jeg forstår ikke alle jer der vasker hår på jeres børn - og jer selv for den sags skyld - hver dag / hver gang i er i bad ... Det har håret jo slet ikke godt af .. 

Jeg er enig med dig. Mit eget hår bliver max vasket 2 gange i ugen. Og oprindeligt vaskede vi også kun min drengs hår ca. hver anden gang han var i bad, men det blev simpelthen så fedtet og beskidt. Jeg tror det er fordi han er langhåret, men ikke vil have håret sat op. Så går han og rører ved sit hår hele tiden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Her kommer alle børn i bad onsdag og søndag.

De bliver vasket i ansigtet og forneden hver dag med en våd klud.

sommer perioden er det gerne mere. Men det bliver de også smurt i solcrem flere gange om dagen. Og så sætter sand osv bedre fast til kroppen.

Anmeld Citér

30. april 2016

KissMeKissMeKissMe

Da jeg var barn kom jeg i bad ca. 2 gange om ugen, hvilket var fint. Det var først da jeg kom i puberteten, at det blev sat op. Der synes jeg, at der er en fase, hvor man godt kan lugte lidt ekstra. Men det var omkring 14-15 år tror jeg og så stopper det jo igen, når puberteten er slut. Hvis jeg boede selv ville jeg nok gå i bad 2 gange om ugen, men pga sex bliver det oftere. 

Mht sport, så lugtede jeg overhovedet ikke efter sport som barn og det gør jeg heller ikke nu. Med mindre jeg har mens, så er det som om sveden lugter - det er vel hormonelt, ligesom at teenagere lugter. 

De babyer jeg kender kommer ikke specielt ofte i bad og de lugter aldrig. Man vasker dem jo for neden grundigt, når de har skidt. 

Anmeld Citér

30. april 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Min datter på 8 kommer i bad og får vasket hår 1-2 gange om ugen. 

Hun lider med irriteret hud og derfor kommer hun ikke oftere i bad

Anmeld Citér

30. april 2016

ESV

Min datter er 6 år, kommer i bad i snit hver anden dag med hårvask og sæbe. I solcreme sæson er det med afskylning af solcreme hver dag. 

Anmeld Citér

30. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vores dreng på 1,5 kommer i bad en gang om ugen. 2, hvis han er decideret beskidt. 

Hans hud udtørrer fuldstændigt hvis han kommer i bad oftere. 

Men er i min optik normal hygiejne, at børn kommer i bad når de har været til sport o.lign. 

Større børn, skolebørn osv., bør komme i bad minimum hver anden dag.

Anmeld Citér

30. april 2016

Anonym

Mine børn kommer i bad næsten lige så meget de har lyst og det har de hver dag. Kun pga. Det er for dyrt i vand og for miljøets skyld får de ikke lov flere gange om dagen men som oftest hver dag. 

Min baby kommer i flere gange om ugen, fordi jeg ved, at man ikke kan nå ind i alle sprækker ved etagevask og tænker, at det er ubehageligt at have noget, der generer. Derfor bliver hun badet i kar et par minutter. Dog vasker jeg aldrig mine babyer med sæbe. De større børn kun hvis de har har haft tisset i bukserne eller efter en lorteble. Og børn med langt hår altid med shampoo ellers er det ikke til at rede og ser grimt ud.

Elsker selv at bade og føler mig først rigtig klar til dagen efter mit morgenbad.

Anmeld Citér

30. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter på snart 2 år kommer i bad ca 1 gang om ugen, fordi hun døjer meget med tør hud, som går helt amok hvis er i bad for ofte, på trods af at jeg smør hende med fed creme 2 gange dagligt. 

Jeg går i bad ca 2-3 gange om ugen. Vi bliver begge etage-vasket hver dag. Hår har ikke godt af at blive vasket hver dag. Jo oftere man vasker det jo hurtigere bliver det fedtet, fordi man fjerne alle hårets naturlige olier, så produktionen bliver sat virkelig meget op. Jeg har kun fedtet hår hvis jeg et par uger i træk har vasket det 3 gange om ugen, og så går ned til 2 gange. Men jeg stiler efter kun at vaske det 2 gange om ugen.

Anmeld Citér

30. april 2016

migxher

13 måneder og kommer i bad 1 gang om ugen bliver ikke vasket med sæbe. Jeg går selv i bad Ca hver 2-3 dag.

Anmeld Citér

30. april 2016

Bebsen

Min dreng er i bad hver anden dag, enkelte gange smutter det - typisk i weekenderne... Han får vasket hår stort set hver gang. Han er meget ude og er tit beskidt langt op ad armene og benene ligesom der er både jord og sand at finde i hans halvlange hår  han er i øvrigt knap 6år og sådan har jeg kørt det længe. Jeg forestiller mig ikke det skal være anderledes før han kommer i puberteten og begynder at svede, eller når hans sved begynder at lugte ihvertfald, for allerede nu sveder han nemt og meget... Ligesom hans far 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.