Hvor tit bad/hårvask?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2016

B&J

Vores søn kommer i bad hver 2-3 dagen. Handler om hvor beskidt han er for hvis han er meget beskidt kan han da sagtens komme i bad hverdag. Men håret bliver vasket med sæbe ca. 1 gang om ugen ellers skylder jeg det bare. For syntes ikke det er sundt med alt det sæbe osv. Men man skal stadig være ren og dufte godt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2016

Carina:-)

Dagligt både for børn og voksne.hårvask dagligt ved voksne og hver 2 dag ved børn. Har altid gjort det og ingen lider af udtørring eller andet.  

Anmeld Citér

30. april 2016

lineog4

2-3 gange om ugen og de får vasket hår hver gang. Ingen principper elle andet bare hverdag det ikke ville hænge sammen hvis vi også skulle nå bad oftere. Jeg selv hver anden dag, hvis jeg har mens, bevæget mig meget eller synes jeg trænger hver dag men vasker så ikke håret hver gang. 

Lavpraktisk, doven og meget principsvag på det punkt. 

Anmeld Citér

30. april 2016

Dorthe1986

Jeg går selv i bad og vasker hår hver eneste dag og det er så dumt, mit hår er skadet og min hud er mega tør. Men ens hår kan godt blive afhængig af ofte hårvask og jeg har ikke overskud til den periode det tager at vænne håret fra det. Min søn er derfor ikke så tit i bad for vil helst Skåne ham. Her er det en gang i ugen og hårvask det samme. Han er 5 år. Og selvom han har langt hår bliver det ikke fedtet. Selvfølgelig får han vasket ansigt og så nedre regioner hver dag. Men han hverken lugter eller noget. 

Anmeld Citér

30. april 2016

sne190810

Øv. Kan godt relatere lidt til din situation - her kommer eget biobarn eller to bonusbørn heller ikke ret tit i bad hos deres andre respektive forældre. For det meste kommer de slet ikke i bad, medmindre de er hos os ....

"Heldigvis" er min datter kun hos sin far maks 4 dage i træk, men langt værre er det altså med bonusdøtrene som er 7 dage hos deres mor. 

Så her er det altid store vaskedag med hårvask den dag de alle 3 kommer hjem, og ellers så er det en numsevask hver Dag inden nattøj. De er hhv. 5 og 6, snart 7 år, så de små numser lugter og skal altså vaskes hver dag syntes jeg. De har ikke alderen/hygiejnen til andet pt. Håret bliver vasket 1-2 gange i løbet af en uge. Typisk første og sidste dag de er her. Nogle gange også midt i ugen, hvis det trænger. 

Anmeld Citér

1. maj 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for de mange svar. Nu har jeg da lidt fornemmelse for hvad der er "normalt". Jeg kan se at jeg ikke er hysterisk med hygiejnen for børnene

Anmeld Citér

1. maj 2016

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Øv. Kan godt relatere lidt til din situation - her kommer eget biobarn eller to bonusbørn heller ikke ret tit i bad hos deres andre respektive forældre. For det meste kommer de slet ikke i bad, medmindre de er hos os ....

"Heldigvis" er min datter kun hos sin far maks 4 dage i træk, men langt værre er det altså med bonusdøtrene som er 7 dage hos deres mor. 

Så her er det altid store vaskedag med hårvask den dag de alle 3 kommer hjem, og ellers så er det en numsevask hver Dag inden nattøj. De er hhv. 5 og 6, snart 7 år, så de små numser lugter og skal altså vaskes hver dag syntes jeg. De har ikke alderen/hygiejnen til andet pt. Håret bliver vasket 1-2 gange i løbet af en uge. Typisk første og sidste dag de er her. Nogle gange også midt i ugen, hvis det trænger. 

Det er det samme her..  

Vaskedag om fredagen når de kommer. Jeg bryder mig ikke om at de føler sig beskidte fordi de altid skal i bad hos os. Men de lugter altså temmelig slemt. Jeg prøver at gøre det til noget hyggeligt med først at blive skyllet af/hårvask og så må de lege i et karbad bagefter.. 

Nu er det jo heldigvis snart sommer, så ligger vi ugevis ved poolen, så får badtemaet en naturlig pause

Anmeld Citér

1. maj 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Mine børn på 4 og 6 kommer i bad ca hver anden dag - nogle gange oftere hvis de er blevet meget beskidte i skoven. De har aldrig haft shampoo i deres hår, og det er ikke noget, jeg har tænkt mig at indføre for dem, før de bliver teenagere.

Jeg går selv i bad hver dag, men jeg vasker kun hår hver 4-6 uge. 

Ingen af os har fedtet hår eller hår, der lugter, vil jeg lige indskyde.

Anmeld Citér

1. maj 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Alberte på snart 4 og Thea på 7 1/2 år kommer fast i bad hver weekend, med hårvask.

alberte hopper nogen gange med i bad om morgen.

Thea går i bad tirsdag og torsdag efter gymnastik i skolen, dog uden hårvask. Vh stine

Anmeld Citér

1. maj 2016

MorTil3+

Mor1986 skriver:

Når de er så gamle vil jeg mene i bad hver dag.

vores datter er snart 4 og hun har eksem som kun holdes nede med bad hver dag. Derfor er hun i bad hver dag. Og hårvask er hver anden eller tredje dag alt efter om det virker beskidt. 

Det lyder mærkeligt, for et bad udtørrer huden og giver derfor større risiko for udslæt. Da vores datter var mindre havde hun også atopisk eksem (børneeksem) og der fik vi af vide at hun kun skulle i bad 1 gang om ugen for ikke at forværre det. Nå men vores små på 1 og 4 kommer i bad 3 gange om ugen og efter behov. Den store på 9 hveranden dag. Vi voksne tager en skyller hver dag, men jeg vasker kun håret 2 gange om ugen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.