Hvor tit bad/hårvask?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2016

Mor1986

MorTil3+ skriver:

Det lyder mærkeligt, for et bad udtørrer huden og giver derfor større risiko for udslæt. Da vores datter var mindre havde hun også atopisk eksem (børneeksem) og der fik vi af vide at hun kun skulle i bad 1 gang om ugen for ikke at forværre det. Nå men vores små på 1 og 4 kommer i bad 3 gange om ugen og efter behov. Den store på 9 hveranden dag. Vi voksne tager en skyller hver dag, men jeg vasker kun håret 2 gange om ugen.

Vi var til special hudlæge med hende. Og fordi hun danner bakterier i hendes eksem så kræver det bad hver dag. Har vi ikke hende i bad hver dag så bliver det faktisk værre. Og hun døjer ikke med tør hud. Bruse bad er feks ikke nok. Det skal være badekar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

2-3 gange om ugen. Alt efter behov. Min datter er 16 måneder. Synes ikke behovet er der for hver dag eller hver anden dag.. Kun hvis hun selvf. Er blevet mega beskidt

Anmeld Citér

1. maj 2016

A-1995

Den lille på 5 mdr kommer i bad hver 3 dag i rent vand- ingen sæbe. 

Den store på 2 kommer i bad hver 2. Dag og det er lidt forskelligt om vi bruger sæbe. Kommer an på hvor beskidt han er ☺️

Anmeld Citér

1. maj 2016

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Dorthe1986 skriver:

Jeg går selv i bad og vasker hår hver eneste dag og det er så dumt, mit hår er skadet og min hud er mega tør. Men ens hår kan godt blive afhængig af ofte hårvask og jeg har ikke overskud til den periode det tager at vænne håret fra det. Min søn er derfor ikke så tit i bad for vil helst Skåne ham. Her er det en gang i ugen og hårvask det samme. Han er 5 år. Og selvom han har langt hår bliver det ikke fedtet. Selvfølgelig får han vasket ansigt og så nedre regioner hver dag. Men han hverken lugter eller noget. 

Jeg må lige kommentere på det med at dit hår er blevet afhængigt af sæben...Sådan er det osse med mig Og jeg får spat!!! Hvis ikke jeg vasker det HVER dag, så bliver det simpelthen SÅ fedtet - at det ligner jeg har vådt hår! Mega irriterende! Men hvor lang tid skal håret været på shampoo-afvænning førend man kan nedsætte hårvasken, ved du det?? 

Anmeld Citér

1. maj 2016

Dorthe1986

Momselomse skriver:

Jeg må lige kommentere på det med at dit hår er blevet afhængigt af sæben...Sådan er det osse med mig Og jeg får spat!!! Hvis ikke jeg vasker det HVER dag, så bliver det simpelthen SÅ fedtet - at det ligner jeg har vådt hår! Mega irriterende! Men hvor lang tid skal håret været på shampoo-afvænning førend man kan nedsætte hårvasken, ved du det?? 

Det er forskelligt hvad jeg hører om det. Nogle siger 1-2 uger andre måneder. Men det er noget af en pine for håret bliver ultra fedtet men skulle så affedte sig selv. Men det er frygteligt 

Anmeld Citér

1. maj 2016

migxher

Momselomse skriver:

det kan tage alt lige fra uger til måneder (:
Jeg har ikke vasket hår med sæbe i godt en måned nu. Før vaskede jeg også næsten hver dag. Nu vasker jeg hver 2-3 dag, og jeg bruger ikke sæbe, men Rasul.
Det er Marrokansk vaskeler. Det tager tilvending, men der går nu længere og længere mellem at jeg behøves at vaske.

Anmeld Citér

1. maj 2016

MysteriousAngel

Mine børn 2 gange om ugen. En gang i weekenden og så den dag de har været til sport. Hver 2. gang får de så vasket hår.

Jeg selv går i bad hver dag og vasker hår hver 3. gang. Ellers er det faktisk mere skyld for bruger heller ikke sæber hver dag. 

Anmeld Citér

1. maj 2016

Anonym trådstarter

Har i prøvet at skifte shampoo? 

Jeg kan vaske hår hver dag eller hver 3.. Lige som jeg har lyst bare jeg bruger "den rigtige shampoo" ved fx Elvital får jeg fedtet hår hurtigt men ved Pantene Volume blir det slet ik fedtet.. Tænker at det nok tit er shampooen der er problemet 

Anmeld Citér

1. maj 2016

Becks

Mm datter på 12 uger, kommer i bad én gang om ugen, uden sæbe men med et par dråber olie..

Hun bliver dog vasket forneden, bag ørene og på halsen hver morgen

Anmeld Citér

1. maj 2016

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
serinasmor skriver:

Min datter på 6 kommer i bad 1-3 gange om ugen

Hun får vasket hår når det trænger - kan være hver 3. Uge eller i perioder hver gang  ... Det kommer an på hvordan de har leget i sandkassen fx ... 

Måske ser hun nusset ud i de uger hvor det kun blev til 1 bad .. Men det er der jo ingen der tager skade af ??  Til gengæld udtørrer huden hvis man går i bad for tit ..

Håret kan også godt se uglet ud fordi hendes hårtype ugler når hun sover og har altid gjort det .. Det er blevet bedre - men nogle dage er værre end andre   ... Men bare fordi håret ugler skal det jo ikke vaskes ? 

Jeg forstår ikke alle jer der vasker hår på jeres børn - og jer selv for den sags skyld - hver dag / hver gang i er i bad ... Det har håret jo slet ikke godt af .. 

Min datters hår bliver vasket 1 gang i ugen og det er aldrig fedtet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.