Hvor tit bad/hårvask?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2016

serinasmor

Skouboe skriver:

Her er de 5 og 7, og de er i bad ca. 3 gange om ugen. De får vasket hår, balsam i og kroppen bliver smurt ind i olie efter hvert bad. 

Jer der kun sjældent vasker hår på jeres børn, hvad gør I med snavs? Mine unger har jævnligt mudder, madrester, eller andet klistret stads i håret. Især den ældste, der er langhåret, får jævnligt dyppet løse hårtotter i maden. 

Hvis hun får mudder eller sand i håret er vi nødt til at vaske det med shampoo ... Det er det eneste der kan løfte jord og sand op ad hovedbunden ... Vi har hen over vinteren ikke haft problemer med jord (må være pga hue)- det bliver nok værre i de kommende måneder  

Mad og klister behøver ikke shampoo så derfor behøver håret ikke vaskes blot skylles  - Hun er i forvejen ofte i brusebad - så håret bliver vådt hver gang  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2016

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Store børn der ikke går i bad i en uge - FØJ! Mine børn bader hver dag - ligesom min mand og jeg. 

Hvis det så var en uge. Sidste gang var det altså 14 dage siden hende paa 10 var blevet badet Stakkels barn! 

Anmeld Citér

2. maj 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hvis det så var en uge. Sidste gang var det altså 14 dage siden hende paa 10 var blevet badet Stakkels barn! 

Men hvorfor var hun ikke bare gået i bad ? Man bader vel ikke en pige på 10 ? 

Desuden går hun vel i bad i skolen efter gymnastik - og det har hun vel haft mindst 1 gang på de 14 dage ? 

Anmeld Citér

2. maj 2016

Anonym

Ej undskyld .. Men børn der ikke bliver badet mere en 1-2 gange om ugen er ok. De lugter ikke af sved.

Men der er godt nok ingen der skal bilde mig ind at voksne der kun bader hver 4-6. dag ikke lugter. Det er decideret uhygiejnisk. Øv

Det er nok snarer fordi man vænnet sig til lugten. ... stakkels kollegaer.

Hvad med sexlivet 

Anmeld Citér

2. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har en søn på 1 år. Han kommer i bad ca en gang om ugen, da jeg er af den overbevisning at vores kroppe slet ikke har godt af for meget vand og sæbe. Det ødelægger kroppen og hårets naturlige fedt. 

Jeg selv går i bad hver 4-5 dag og mit hår er aldrig fedtet og min hud er aldrig tør og jeg slår aldrig ud i ansigtet 

Øv... 

Decideret klamt

Anmeld Citér

2. maj 2016

Tobis

Profilbillede for Tobis

Mine børn på 2 år og 7 år kommer i bad hver 2. dag. I sommerperioden stort set hver dag. Jeg selv og min mand går i bad hver dag. Kunne slet ikke forestille mig at være intim med min mand, hvis jeg ikke havde været i bad i flere dage...

Anmeld Citér

2. maj 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Vi har en evig diskussion omkring, hvor ofte børnene skal i bad og have vasket hår. 

Jeg mener at blebørn bør skylles af dagligt for at få fjernet gammelt tis- og at de store 7-10 bør tage et bad hver 2. Dag - de går til sport næsten hver dag og er i det hele taget ikke særlig rene. Altså kommer hjem med møgbeskidt tøj og er dårlige til at få styr på toilethygiejnen.. (Kan ses i underbukserne når jeg vasker tøj).

Det drejer sig om bonusbørn, så jeg har ikke det store at skulle have sagt, udover i ferier og weekender. Desværre sker det tit at de kommer og har ikke været i bad i en uge- og håret ikke er vasket i 14 dage. Det lugter og jeg har fået kommentare fra andre forældre om at børnene er snuskede. (Ikke når de er hos os) Jeg har gentagne gange taget fat i moren, hun mener jeg har et forskruet forhold til renlighed.  

Hvordan er det hos jer? Hvor tit tager jeres børn bad og i hvilken alder? 

2-3 gange om ugen bad med hårvask og så ellers en hurtig skylder om morgenen hvis der har været uheld i sengen, 2 drenge 5år. Og den mindste på snart 3 mdr er i bad op til 3-4 gange om ugen også med en lille hårvask 

Anmeld Citér

2. maj 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Øv... 

Decideret klamt

Får du heller ikke en "klatvask" tænker lige på de nedre dele og under armene og sådan?? Jeg synes jeg stinker hvis ikke jeg har været i bad i en dag, kan dog godt undvære hårvask i op til 3 dage men der er også max! Der er noget Ander med børn der ikke er begyndt at have rigtig svedlugt endnu, så kan der godt gå 3 dage men så heller ik mere 

Anmeld Citér

2. maj 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Ej undskyld .. Men børn der ikke bliver badet mere en 1-2 gange om ugen er ok. De lugter ikke af sved.

Men der er godt nok ingen der skal bilde mig ind at voksne der kun bader hver 4-6. dag ikke lugter. Det er decideret uhygiejnisk. Øv

Det er nok snarer fordi man vænnet sig til lugten. ... stakkels kollegaer.

Hvad med sexlivet 

Skulle ihvertfald ikke nyde noget af sådan et surt underliv  synes da selv at en dag uden bad er forfærdelig, føler mig så klam og lugtende så!! 

Anmeld Citér

2. maj 2016

Anonym

Mullesmith skriver:

Skulle ihvertfald ikke nyde noget af sådan et surt underliv  synes da selv at en dag uden bad er forfærdelig, føler mig så klam og lugtende så!! 

Ja enig... Det er da ikke rart at være intim hvis man lugter af gammel fisk. 

Der er nogen der må have tolerante mænd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.