Hvor tit bad/hårvask?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.374 visninger
80 svar
70 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. april 2016

Anonym trådstarter

Vi har en evig diskussion omkring, hvor ofte børnene skal i bad og have vasket hår. 

Jeg mener at blebørn bør skylles af dagligt for at få fjernet gammelt tis- og at de store 7-10 bør tage et bad hver 2. Dag - de går til sport næsten hver dag og er i det hele taget ikke særlig rene. Altså kommer hjem med møgbeskidt tøj og er dårlige til at få styr på toilethygiejnen.. (Kan ses i underbukserne når jeg vasker tøj).

Det drejer sig om bonusbørn, så jeg har ikke det store at skulle have sagt, udover i ferier og weekender. Desværre sker det tit at de kommer og har ikke været i bad i en uge- og håret ikke er vasket i 14 dage. Det lugter og jeg har fået kommentare fra andre forældre om at børnene er snuskede. (Ikke når de er hos os) Jeg har gentagne gange taget fat i moren, hun mener jeg har et forskruet forhold til renlighed.  

Hvordan er det hos jer? Hvor tit tager jeres børn bad og i hvilken alder? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2016

MissTas

Vi har en evig diskussion omkring, hvor ofte børnene skal i bad og have vasket hår. 

Jeg mener at blebørn bør skylles af dagligt for at få fjernet gammelt tis- og at de store 7-10 bør tage et bad hver 2. Dag - de går til sport næsten hver dag og er i det hele taget ikke særlig rene. Altså kommer hjem med møgbeskidt tøj og er dårlige til at få styr på toilethygiejnen.. (Kan ses i underbukserne når jeg vasker tøj).

Det drejer sig om bonusbørn, så jeg har ikke det store at skulle have sagt, udover i ferier og weekender. Desværre sker det tit at de kommer og har ikke været i bad i en uge- og håret ikke er vasket i 14 dage. Det lugter og jeg har fået kommentare fra andre forældre om at børnene er snuskede. (Ikke når de er hos os) Jeg har gentagne gange taget fat i moren, hun mener jeg har et forskruet forhold til renlighed.  

Min datter på 4 år er i bad hver anden dag med hårvask. Og ellers derimellem hvis det er nødvendigt pga hun er beskidt eller lign. Men ca. Hver anden dag  

havde jeg haft børn på 7-10 år som gik til sport hver dag, så var de også i bad hver dag  

Anmeld Citér

30. april 2016

komodo

Mine børn er i bad hver dag, og får vasket hår med sæbe hver anden dag  det er en del af deres rutine så de ville blive forvirrede hvis vi sprang det over  

Anmeld Citér

30. april 2016

Anonym trådstarter

Mit eget barn på 10 kommet også dagligt i bad- det gør han dog helt af sig selv hver morgen�� - og igen efter sport.

Anmeld Citér

30. april 2016

Anonym

Jeg har en søn på 1 år. Han kommer i bad ca en gang om ugen, da jeg er af den overbevisning at vores kroppe slet ikke har godt af for meget vand og sæbe. Det ødelægger kroppen og hårets naturlige fedt. 

Jeg selv går i bad hver 4-5 dag og mit hår er aldrig fedtet og min hud er aldrig tør og jeg slår aldrig ud i ansigtet 

Anmeld Citér

30. april 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Når de er så gamle vil jeg mene i bad hver dag.

vores datter er snart 4 og hun har eksem som kun holdes nede med bad hver dag. Derfor er hun i bad hver dag. Og hårvask er hver anden eller tredje dag alt efter om det virker beskidt. 

Anmeld Citér

30. april 2016

Pikku Myy

Jeg har en dreng på 7. Han kommer i bad 3 gange om ugen. Hver søndag, og så to gange i løbet af hverdagene som det passer bedst. Han har ret langt hår, så det bliver vasket hver gang. Hvis han havde været korthåret, tænker jeg ikke det havde været nødvendigt.

Han går til sport 2 gange om ugen, men går ikke i bad i den forbindelse. Det er jo ikke værre end at lege vildt en times tid.

Anmeld Citér

30. april 2016

serinasmor

Min datter på 6 kommer i bad 1-3 gange om ugen

Hun får vasket hår når det trænger - kan være hver 3. Uge eller i perioder hver gang  ... Det kommer an på hvordan de har leget i sandkassen fx ... 

Måske ser hun nusset ud i de uger hvor det kun blev til 1 bad .. Men det er der jo ingen der tager skade af ??  Til gengæld udtørrer huden hvis man går i bad for tit ..

Håret kan også godt se uglet ud fordi hendes hårtype ugler når hun sover og har altid gjort det .. Det er blevet bedre - men nogle dage er værre end andre   ... Men bare fordi håret ugler skal det jo ikke vaskes ? 

Jeg forstår ikke alle jer der vasker hår på jeres børn - og jer selv for den sags skyld - hver dag / hver gang i er i bad ... Det har håret jo slet ikke godt af .. 

Anmeld Citér

30. april 2016

Liv_86

Anonym skriver:

min datter kommer i bad hver dag, nogen gange hver 2.dag. Håret bliver vasket 1 gang i ugen. 

Og så bliver hun vasket morgen og aften i ansigtet og hals. 

Anmeld Citér

30. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har en søn på 1 år. Han kommer i bad ca en gang om ugen, da jeg er af den overbevisning at vores kroppe slet ikke har godt af for meget vand og sæbe. Det ødelægger kroppen og hårets naturlige fedt. 

Jeg selv går i bad hver 4-5 dag og mit hår er aldrig fedtet og min hud er aldrig tør og jeg slår aldrig ud i ansigtet 

helt enig min pige kommer i bad 2 x ugen. og jeg også 2 x om ugen. Men hun lugter ikke eller noget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.