Nu følger jeg normalt kun med på baby debatterne på sidelinjen. Men nu er jeg simpelthen nødt til at blande mig.
JA, sangen ER racistisk. Som sagt, den tegner nogle meget stereotype og racistiske ideer om minoriteter som altid er blevet undertrykt. Ordet "neger" er og bliver racistisk og så længe du er hvid, har du intet at sige om hvor vidt det ikke er racistisk. Hvide mennesker har aldrig oplevet undertrykkelse på den måde sorte mennesker har. Ordet neger er et ord der altid er blevet brugt til at undertrykke sorte på den værst tænkelige måde. Jeg vil råde jer til at se filmen 12 years a slave bare så i ser hvilken kontekst ordet blev brugt i.
Man lærer ikke børn om mangfoldighed ved at lære dem at racistiske skældsord og sterotyper er i orden og bare skal ignoreres. Man lærer børn om mangfoldighed ved at fortælle dem historien om hvordan nogle folk blev undertrykt og stadig er det og derfor er det vigtigt man ikke gentager de ting og ord som er en del af undertrykkelsen.
Jeg kan ikke forstå at det at være "politisk korrekt" er sådan et tabu. Det der ofte gemmer sig bagved det at der er så træls at man skal være så politisk korrekte, er ofte det at folk helst bare vil være i stand til at sige noget racistisk uden at blive stillet til ansvar for det.
Det er for mig logik for burhøns at man selvfølgelig ikke siger neger og lære børn at det er et ord som sårer og er blevet brugt til at såre rigtig mange mennesker med.
Og at blive kaldt hvid er på ingen måde det samme, da hvide for det første ikke kan udsættes for racisme og fordi det at være hvid aldrig har været associeret negativt. Astoria siger det hele ganske rigtigt. Og før at folk kommer og siger at hvide også kan blive udsat for racisme, så vil jeg godt pointere at du ikke kan undertrykke din undertrykker. Sorte er altid blevet undertrykt af hvide.
Anmeld
Citér