Alle udtaler sønnen navn forkert :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor1986 skriver:

Det er jeg ikke enig med dig i. Jeg kender ikke nogen her i dk hvis navne skal udtales amerikansk eller engelsk. Min søster og bror har også amerikanske navne og de udtales også dansk. 

Og har aldrig selv oplevet nogen har sagt mit navn som var det amerikansk. 

Så du udtaler John og Johnny med J som Julius, ikke juice? Og Melanie som Me-la-ni-e, ikke "Mællanni"? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

Anonymor

Mor og meget mere skriver:

Så du udtaler John og Johnny med J som Julius, ikke juice? Og Melanie som Me-la-ni-e, ikke "Mællanni"? 

Virkelig spot on argument. Jeg har svært ved at forstå, at man vil lade sig ophidse så meget over det, at man vælger at kalde folk snotdumme.

Anmeld Citér

1. marts 2016

Marts<3

Jeg krummer tæer når folk kalder Kronprinssee Mary for Mar-ry med god dansk accent 

Det er sjoooovt... Du bor i Dk, BUM nu er dit navn også ændret, fordi vi hader ting der er anderledes her i dk...

hilsen hende der hedder Vania. Det er umuligt for folk og få sagt ordenligt i første hug, og jeg er på ingen måde belastet af det... 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mor1986

Mor og meget mere skriver:

Nu kører du den vidst bare ud

Anmeld Citér

2. marts 2016

Tine B

Saphiira skriver:

Jeg kan godt forstå det... . Lad os håbe, at han ikke bliver irriteret over det

Jeg hedder Tine...men bliver ALTID kaldt Tine, Trine, Bettina?? ellers så siger folk mit mellemnavn...Det forstår jeg ikke, for det reagerer jeg ikke på...

Jeg overvejede nemlig at tage mit mellemnavn... 

Sjovt.. Jeg bliver ALTID kaldt Tina... Også på skrift.. Jeg bliver SÅ irriteret når folk i en mail fx skriver Hej Tina.. Min mailadresse består som det første ord af Tine... 

Det er simpelthen dårlig stil.. Havde engang en lærer ved navn Morten der konsekvent kaldte mig Tina.. Jeg startede med at kalde ham Martin hver gang jeg henvendte mig til ham.. Det hjalp.. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Tine B skriver:

Sjovt.. Jeg bliver ALTID kaldt Tina... Også på skrift.. Jeg bliver SÅ irriteret når folk i en mail fx skriver Hej Tina.. Min mailadresse består som det første ord af Tine... 

Det er simpelthen dårlig stil.. Havde engang en lærer ved navn Morten der konsekvent kaldte mig Tina.. Jeg startede med at kalde ham Martin hver gang jeg henvendte mig til ham.. Det hjalp.. 

Jeg forstår heller ikke det svære i navnet "Tine"..  Jeg er simpelthen begyndt ikke at kommentere på det... Magter det simpelthen ikke mere xD

Anmeld Citér

2. marts 2016

MomInTheMaking

Mor1986 skriver:

haha.. XD benægt, benægt, benægt. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

ung-mor-2014

Stine1989 skriver:

Vi valgte et navn til vores søn som ingen hed, det var kun godkendt. Og vi har udtalt det som vi synes det sku udtales og det var derfor vi blev forelsket i navnet :-) 

men alle udtaler det helt forkert �� dengang hsn sku døbes blev præsten ved med at sige det forkerte navn selvom vi rettede ham hvergang. Og jeg vsr så bange for han ville sige det forkerte navn i kirken. 

Nu nu tænker jeg tit over at jeg synes det synd for min søn at han fremover skal rette på alle folk mht til hans navn. Og ja vi ser jo forskellige på navne men jeh kan simpelthen ikke se hvordan man kan udtale navnet forkert �� 

jeg eg lader på en eller anden måde det gå mig på også alligevel kan jrg os grine lidt af det. Men synes nu alligevel det er lidt træls �� ! 

Jeg griner bare når folk udtaler mit navn på en anden måde end jeg van til, det sket for mig i flere år, mit er rigtig engelsk så mange ved ikke som de skal sige, fordi de blander lidt sammen, men folk er nu begyndt at spørge mig

tro mig det kun lidt træls i starten men man vænner sig til det og griner af det

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mor1986

LonglivetheQueen skriver:

haha.. XD benægt, benægt, benægt. 

Det er ikke noget med at benægte. Men man må godt tænke selv. Og der er ingen ide i det du skriver. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor1986 skriver:

Hvad? Jeg skrev præcis samme eksempler før, og da svarede du, at du ikke kendte nogen i DK, hvis navn udtaltes på engelsk. Nu kører jeg den ud, fordi jeg tager det, du skriver, alvorligt? 

Du må meget gerne forklare mig - og andre, der undrer sig - hvad forskellen er på, at John, Kevin, Melanie, Johnny, Evelyn, Steven osv. osv. udtales på engelsk i DK, og at folk gør det samme med navnet Samantha. Hvor i alverden skal man vide fra, at den almindelige vane med at udtale engelske navne på korrekt engelsk ikke gælder dit navn? Det er der altså ingen logik i, sorry. 

Dine forældre har valgt for dig, at du skulle have et engelsk navn, men at det i dit tilfælde skulle udtales fordansket. Det er altså ikke andres fejl, at de ikke kan regne dén ud. Tænk lige over det - hvis du havde en bror med navnet Kevin, skulle folk så også kunne gennemskue, at det udtaltes KEvin og ikke "Kævin"? Eller omvendt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.