Alle udtaler sønnen navn forkert :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.300 visninger
90 svar
151 synes godt om
1. marts 2016

Stine1989

Vi valgte et navn til vores søn som ingen hed, det var kun godkendt. Og vi har udtalt det som vi synes det sku udtales og det var derfor vi blev forelsket i navnet :-) 

men alle udtaler det helt forkert �� dengang hsn sku døbes blev præsten ved med at sige det forkerte navn selvom vi rettede ham hvergang. Og jeg vsr så bange for han ville sige det forkerte navn i kirken. 

Nu nu tænker jeg tit over at jeg synes det synd for min søn at han fremover skal rette på alle folk mht til hans navn. Og ja vi ser jo forskellige på navne men jeh kan simpelthen ikke se hvordan man kan udtale navnet forkert �� 

jeg eg lader på en eller anden måde det gå mig på også alligevel kan jrg os grine lidt af det. Men synes nu alligevel det er lidt træls �� ! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

TNBC

Stine1989 skriver:

Vi valgte et navn til vores søn som ingen hed, det var kun godkendt. Og vi har udtalt det som vi synes det sku udtales og det var derfor vi blev forelsket i navnet :-) 

men alle udtaler det helt forkert �� dengang hsn sku døbes blev præsten ved med at sige det forkerte navn selvom vi rettede ham hvergang. Og jeg vsr så bange for han ville sige det forkerte navn i kirken. 

Nu nu tænker jeg tit over at jeg synes det synd for min søn at han fremover skal rette på alle folk mht til hans navn. Og ja vi ser jo forskellige på navne men jeh kan simpelthen ikke se hvordan man kan udtale navnet forkert �� 

jeg eg lader på en eller anden måde det gå mig på også alligevel kan jrg os grine lidt af det. Men synes nu alligevel det er lidt træls �� ! 

Hvad er navnet?

Anmeld Citér

1. marts 2016

Carina:-)

Min store datter hedder Michala ( udtales MI-KA-LA)  og utallige gange bliver hun kaldt Mi-ke-la    Mi-sje-la - Mi-ka-e-la eller Michelle....

Hun ryster bare på hovedet af dem og retter dem der ikke kan finde ud af det så tror ikke du skal tænke så meget over det .

Hun er glad for sit navn og  det at hun ikke hedder det som alle andre hedder .

Anmeld Citér

1. marts 2016

striber

Sådan er det jo med lidt specielle navne. Din søn vender sig nok til det. 

Det er jo lidt lige som dem der tager et almindeligt navn og staver det på en helt speciel måde. Der skal barnet istedet stave sig igennem navnet.

Men tror altså ikke at børnene tænker så meget i det. De vil jo ikke være vant til andet. 

Men skal ikke kunne sige det, jeg hedder noget så kedeligt som Camilla  

Anmeld Citér

1. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Stine1989 skriver:

Jeg kender godt lidt til det du føler. Jeg hedder selv Tanya. ALLE staver det Tanja (eller Tania), så hvis jeg ville have mit navn stavet rigtigt så skal jeg stave det bogstav for bogstav.

Og så hedder min datter Lenora. Vi blev smask forelsket i navnet og var ikke i tvivl om at det var det vores datter skulle hedde. (Også fordi det var det første navn vi faktisk kunne blive enige om
99% af tiden kalder folk hende Leonora. Det hedder hun  ikke! Det skærer lidt i mine ører hver gang hun bliver kaldt det, for i virkeligheden kan jeg ikke så godt lide navnet Leonora, men elsker navnet Lenora, selvom de ligger tæt på hinanden. 

Men jeg har accepteret at sådan er det bare. Jeg retter med et lille smil, og lader det være det. Måske er det nemmere at acceptere fordi jeg gennem hele min barndom har skulle rette/stave mit navn for andre, og samtidig har/havde et specielt mellemnavn og efternavn. 

Men altså, når man vælger specielle navne til sine børn, så må man være forberet på at andre kan have svært ved at udtale og/eller stave det. Og man skal være klar over at man "dømmer" barnet til at skulle rette andre/stave sit navn i rigtig mange sammenhænge.

Anmeld Citér

1. marts 2016

Sedigfor

Jeg hedder noget så simpelt som Majbritt men skal stave det bogstav for bogstav hvis det skal staves rigtigt 

Anmeld Citér

1. marts 2016

lillespir26

Nok mindre bakketel med os men vores pige hedder Nova Matilde (Nova-Matilde) men fordi hun ikke har - i navnet må vi altid rette folk da de kun kalder hende Nova hvor vi siger det er Nova Matilde hun hedder hun aner ikke hvem du snakker til hvis du bare siger Nova 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Stine1989

TNBC skriver:

Hvad er navnet?

Han hedder Matio 

siges som det staves på dansk 

men alle siger "Mathew " 

Anmeld Citér

1. marts 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Stine1989 skriver:

Han hedder Matio 

siges som det staves på dansk 

men alle siger "Mathew " 

Når man vælger et navn som er så specielt, så må man også være indstillet på, at personer som ikke kender din søn vil sige/stave det forkert

Anmeld Citér

1. marts 2016

Stine1989

MoarHvidovre skriver:

Når man vælger et navn som er så specielt, så må man også være indstillet på, at personer som ikke kender din søn vil sige/stave det forkert

Det har du helt ret i :-) og det har jeg fuld forståelse for. Jeg er bare nysgerrig efter og vide hvordan folk kan læse det som engelsk ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.