Alle udtaler sønnen navn forkert :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2016

Mor1986

Anonymor skriver:

Det er da et virkelig uhensigtsmæssigt kort at spille, bare fordi folk ikke er enige med dig. Samantha, det var  dig der oprindeligt skrev, at folk var - og jeg gentager - snotdumme - fordi de ikke bare kunne regne ud, hvordan man skulle udtale dit navn. Vi er så flere, der forsøger at forklare dig de utallige årsager til, at det er ret naturligt at være i tvivl. Og trods ret klare og utvetydige modargumenter, fastholder du dit oprindelige statement om, at det bare er folk, der ikke fatter noget (sådan groft sagt), frem for bare at sige: Gud ja, jeg havde ikke lige tænkt på, at det også gjaldt sådan for mange andre navne.

Så synes jeg, at det er ret naturligt at fastholde dig i diskussionen. Fordi du ikke kommer med nogen modsvar, og fordi du kommer med en så nedladende kommentar som at kalde folk snotdumme over noget, som egentlig har en ret naturlig forklaring. 

Jeg siger bare at hvor fanden får folk d eller r fra. Og jeg skrev at udtalte de det engelsk så fair nok. Men at putte bogstaver ind der ikke er der selv om de læser det op synes jeg er for åndssvagt.

det er min mening. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2016

Yoggibear

Stine1989 skriver:

Han hedder Matio 

siges som det staves på dansk 

men alle siger "Mathew " 

Jeg er anglofil som ind i helvede MEN kan VIRKELIG ikke forstå hvordan folk kan få det til Matthew 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Fru Hansen

Jeg synes sørme at det er en spændende snak i denne debat. 

I min omgangskreds har jeg to der hedder Benny, den ene vil have udtalt sit navn som Benni, den anden som Benny. De er to forskellige generationer.

Samtidig har jeg også to i omgangskredsen fra nogenlunde samme fødselsår hvis navn staves Janne. En vil udtales Janne og den anden Sjanne. 

Og i virkeligheden bestemmer de det jo selv hvad de vil kaldes, men det kan godt være lidt svært at gennemskue når man bare læser navnet på papir. 

Jeg har et svensk-klingende navn og bliver tit kaldt forskellige danske versioner af mit navn. Det gør mig ikke spor.

Jeg har også svært ved at huske at min nye kollega hedder Tina, da min veninde gennem mange år hedder Tine og jeg ofte får sagt forkert navn af ren vane.

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor1986 skriver:

Jeg synes bare i kører den længere og længere ud. Desværre er det jo nærmest reglen end undtagelsen herinde. Og det gør man tit ikke gider besvare tråde. 

Hvis man melder ud som det første, at andre er snotdumme, kan man da ikke forvente ikke at møde undren og modstand, når ens argumenter for det snotdumme samtidig virker uforståelige. Det er ikke reglen herinde, at folk kommunikerer så negativt, men hvis du tit oplever det, er det nok en idé at se indad og overveje, om man formulerer sig sagligt og på en måde, der er okay. Desuden er det et debatforum, ikke et hurrakor. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

linkon

Det er sjovt hvordan folk vil forsøge at udtale noget på en anden måde end det er skrevet synes jeg! Min datter hedder Aria, og udtales altså a-ria, ligefrem. Men det er mange der forsøger at udtale det som arrja, virkelig irriterende da jeg synes det er så forfærdeligt :-P 

Anmeld Citér

3. marts 2016

*Toffee*

linkon skriver:

Det er sjovt hvordan folk vil forsøge at udtale noget på en anden måde end det er skrevet synes jeg! Min datter hedder Aria, og udtales altså a-ria, ligefrem. Men det er mange der forsøger at udtale det som arrja, virkelig irriterende da jeg synes det er så forfærdeligt :-P 

Når man vælger at give sine børn temmelig anderledes og nogle gange ikke-eksisterende navne, så tænker jeg at man må tage med, at andre mennesker ikke har en reel mulighed for at vide hvordan navnet skal udtales.

Bare i denne tråd er det blevet tydeligt at mere almene kendte navne, kan staves og udtales på forskellige måder.

Anmeld Citér

3. marts 2016

kesuh

Well mit staves Kenneth og folk staver det nogle gange kenned eller Kennet eller keneth..  Jeg står bare og kigger spørgende på dem og griner.  Der er to n'er og så er det med th! 

Jeg tror min knægt får det nemmere med sit navn, som et Laust. Ingen har formået at udtale eller skrive det forkert, indtil videre :-D 

Anmeld Citér

3. marts 2016

LBK

Sådan er det med specielle navne. 

Min datter hedder Emmelie (som det engelske Emily) Men folk som ikke kender hende kalder hende meget ofte EM-I-LIE

Nu er hun begyndt selv at rette folk 

Anmeld Citér

3. marts 2016

nadhja

Stine1989 skriver:

Han hedder Matio 

siges som det staves på dansk 

men alle siger "Mathew " 

kan SLET ikke forstå de kan få det til at skulle være mathew...

Anmeld Citér

3. marts 2016

nadhja

Stine1989 skriver:

Ku ikke være mere enig :-) ! 

Jeg ser heller ingen grund til og udtale navnene engelsk , netop fordi vi bor i Danmark :-)  men okay, der er jo kommet rigtig mange engelske navn til, så Lan bestemt godt forstå folk bliver rund forvirret :-)

hvad er så danske navne? navnet nadia/nadja  er fra Rusland, der er over 3000 danskere der hedder det.

sofie stammer oprindeligt fra Grækenland

Børge er et nordisk navn - men er det dansk??  - ingen ved det, alle smakker om det....

katrine! det lyder dansk, det er med i matador. men det udspringer sig fra Grækenland...

kamilla....næh, det er latinsk

du kan kalde din barn for søren, det er dansk! hvis det er en dreng eller Sørine hvis det er en pige

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.