Alle udtaler sønnen navn forkert :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2016

Øtter

Altså, hvor jeg elsker at læse navnedebatter.

Jeg hedder Lykke. Det har jeg nu altid elsket at hedde. Sjovt nok har jeg flere gange været ude for at (måske særlig distræte) folk har kaldt mig for Lærke ... Haha, tæt på ... men langt fra ... eller noget.

Apropos en tidligere kommentar fra ... var det Majbritt? Ja, jeg skulle engang skrive til en dame som hed det, vi havde jævnligt en korrespondance over mail, og hver gang var jeg så nervøs for, om jeg nu stavede det korrekt, for der er netop mange mange forskellige måder at stave det på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor1986 skriver:

Det er ikke noget med at benægte. Men man må godt tænke selv. Og der er ingen ide i det du skriver. 

En god ide ville være at forklare, hvor logikken halter. Hvad gør Samantha så specielt, at lige netop dét skal udtales på dansk? 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Kløver

Mor og meget mere skriver:

En god ide ville være at forklare, hvor logikken halter. Hvad gør Samantha så specielt, at lige netop dét skal udtales på dansk? 

Jeg forstår faktisk ikke om der er forskel på dansk og engelsk ud over accent med mindre det bliver ud talt samanTA istedet for tha hvis du forstår hvad jeg mener så jeg ville nok nemt kunne lave fejlen udrn at ane jeg lavede fejl

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mor1986

Hvad? Jeg skrev præcis samme eksempler før, og da svarede du, at du ikke kendte nogen i DK, hvis navn udtaltes på engelsk. Nu kører jeg den ud, fordi jeg tager det, du skriver, alvorligt? 

Du må meget gerne forklare mig - og andre, der undrer sig - hvad forskellen er på, at John, Kevin, Melanie, Johnny, Evelyn, Steven osv. osv. udtales på engelsk i DK, og at folk gør det samme med navnet Samantha. Hvor i alverden skal man vide fra, at den almindelige vane med at udtale engelske navne på korrekt engelsk ikke gælder dit navn? Det er der altså ingen logik i, sorry. 

Dine forældre har valgt for dig, at du skulle have et engelsk navn, men at det i dit tilfælde skulle udtales fordansket. Det er altså ikke andres fejl, at de ikke kan regne dén ud. Tænk lige over det - hvis du havde en bror med navnet Kevin, skulle folk så også kunne gennemskue, at det udtaltes KEvin og ikke "Kævin"? Eller omvendt? 

Jeg har bare ikke hørt om nogen her i dk hvor samme navn som mit udtales engelsk. Desuden startede jeg med at sige at de udtalte det med d eller r i. Og det lyder absolut ikke engelsk når de siger det. 

For mig giver det bare sig selv at bor vi i dk så er der mange navne der ikke udtales Engelsk. Har selv en fætter der hedder Kevin. Og ville aldrig udtale det engelsk. Det virker underligt i min verden. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mor1986

Men hvorfor skal det udtales engelsk når jeg er dansk ? Det lyder da åndssvagt hvis man som dansker begynder at udtale det engelsk. Men igen folk udtaler mit navn dansk men putter et d eller r i. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mor og meget mere

Mor1986 skriver:

Men hvorfor skal det udtales engelsk når jeg er dansk ? Det lyder da åndssvagt hvis man som dansker begynder at udtale det engelsk. Men igen folk udtaler mit navn dansk men putter et d eller r i. 

Først er folk snotdumme, så lyder det åndssvagt, når det udtales på engelsk. Hvorfor er det ikke snotdumt og åndssvagt at udtale John osv. på engelsk, sådan som vi gør i DK? 

Jeg forstår ikke, at du ikke kan se, det er ulogisk. Jeg kunne ikke drømme om at kalde forældre, der vælger et engelsk navn, men vil have det udtalt på dansk, for snotdumme, men de gør det altså ikke let for hverken andre eller deres barn, og det er du da et godt eksempel på. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Anonymor

Mor1986 skriver:

Jeg har bare ikke hørt om nogen her i dk hvor samme navn som mit udtales engelsk. Desuden startede jeg med at sige at de udtalte det med d eller r i. Og det lyder absolut ikke engelsk når de siger det. 

For mig giver det bare sig selv at bor vi i dk så er der mange navne der ikke udtales Engelsk. Har selv en fætter der hedder Kevin. Og ville aldrig udtale det engelsk. Det virker underligt i min verden. 

Hvordan i alverden udtaler du Kevin hvis ikke på engelsk? 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mor1986

Først er folk snotdumme, så lyder det åndssvagt, når det udtales på engelsk. Hvorfor er det ikke snotdumt og åndssvagt at udtale John osv. på engelsk, sådan som vi gør i DK? 

Jeg forstår ikke, at du ikke kan se, det er ulogisk. Jeg kunne ikke drømme om at kalde forældre, der vælger et engelsk navn, men vil have det udtalt på dansk, for snotdumme, men de gør det altså ikke let for hverken andre eller deres barn, og det er du da et godt eksempel på. 

Jeg skrev at jeg synes folk var snot dumme fordi de ikke kunne udtale mit navn rigtigt fordi de satte d og r i som ikke er der i. Jeg skrev ikke det var fordi de udtalte det på engelsk. Så du drager selv nogle konklusioner ud fra det jeg skrev. Ingen har nogensinde udtalt det engelsk. Fair nok hvis de havde, det kunne jeg bedre forstå. Men jeg kan ikke forstå når de læser et papir med mit navn at de pludselig putter andre bogstaver på. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mor1986

Anonymor skriver:

Nu er det jo svært fordi det er på skrift men Kævin lyder det jo som når man siger det. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mor og meget mere

Anonymor skriver:

Jeg har faktisk kendt én, som skulle udtales KE-vin med e som enebær og ikke æ. Lang e-lyd. Han er den eneste ud af de måske tyve Kevin'er, jeg er stødt på, hvor det har gjort sig gældende. Så er det altså ikke nemt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.