Alle udtaler sønnen navn forkert :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2016

Vik

Begge mine børn har anderledes navne, og vi tit få kommentar.

Min pige hedder Angelia ( udtales på engelsk ) og hun bliver tit kaldt Angelina eller Angelika .

Vores dreng hedder Marley ( ikke noget med Bob Marley at gøre). Så sent som i dag fik jeg kommentar. Najj, jeg kender også en hund der hedder det samme..

hmmm og!?!?! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

A. Nonymsen

Nu lyder jeg rigtig tarvelig, det ved jeg. Men det undrer mig altså at (hvad jeg oplever) flere og flere kalder deres børn et, men udtaler det anderledes, fordi de synes..

sat på spidsen er det vel lidt som at sige "mit barn hedder Kurt, men vi udtaler det Benjamin" okay rimeligt overdrevet, men hvorfor ikke bare stave navnet som man ønsker det udtalt? Istedet for at lave desiderede fejl i forhold til stavning/udtale?

Anmeld Citér

1. marts 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP
A. Nonymsen skriver:

Nu lyder jeg rigtig tarvelig, det ved jeg. Men det undrer mig altså at (hvad jeg oplever) flere og flere kalder deres børn et, men udtaler det anderledes, fordi de synes..

sat på spidsen er det vel lidt som at sige "mit barn hedder Kurt, men vi udtaler det Benjamin" okay rimeligt overdrevet, men hvorfor ikke bare stave navnet som man ønsker det udtalt? Istedet for at lave desiderede fejl i forhold til stavning/udtale?

Well Said !!! Det er også mig en gåde 

//Mette

Anmeld Citér

1. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor1986 skriver:

Den med dialekt giver jeg ikke så meget for. Min familie i Sønderjylland kan sagtens udtale det. Dem der ikke kan kommer fra Århus området. Og ja endda i den by jeg er vokset op i. Og tro mig det er skide træls at skulle rette voksne mennesker  i hvordan ens navn udtales. Det skal slet ikke udtales som engelsk jeg bor jo i dk. Det er Sa-man-tha lige ud af landevejen. Og hvordan de kan få d og r ind er mig en stor gåde. 

Men tro mig vokser man op med at folk ikke kan udtale ens navn rigtig så bliver man på et tidspunkt pænt irriteret over det. 

Okay, det er godt nok ikke let at regne ud, at det slet ikke skal udtales på engelsk, men at dine forældre har valgt en fordansket udtale. Hvor skulle folk vide dét fra? - hvordan ville du selv regne ud, at en mand ved navn John ikke hed "Djån", men Jon - fordi han boede i DK? Eller at Melanie ikke skulle kaldes "Mælani", men Me-la-ni-e? 

Jeg synes, forvirringen er fuldstændigt selvforskyldt - eller rettere, at forældrene har gjort det svært for deres børn, når de har valgt et angelsaksisk navn, men forventer, folk udtaler det på dansk. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Fremad

Hvis man ikke vil opleve at folk udtaler et navn forkert, bør man nok overveje at holde sig væk fra alle de nymoderne navne og stavemåder...fordi man vil være så unik og anderledes...

Hvilket så straffer barnet, netop pga de i beskrivelsen er eller blir et kæmpe problem for forældrene fordi at de ikke kan forstå at hele verden ikke tænker som dem når det kommer til at udtale et navn..... Nogle navne kan faktisk være nærmest umuligt at udtale for nogle mennesker...

Anmeld Citér

1. marts 2016

Stine1989

A. Nonymsen skriver:

Nu synes jeg nu ikke vi har gjort dette ? Da vores jo netop staves som det sige på dansk :-)

MA-TIO :-)? 

Anmeld Citér

1. marts 2016

2babygirls

Anonymor skriver:

Hvorfor har i valgt at kalde hende Madeleine, hvis i udtaler det Madeline?

Fordi jeg elsker måden det staves på, lidt lige som min mor valgte at stave mit mellemnavn Luise uden O ��

Jeg er dansk og bor i Danmark, derfor udtaler jeg min datters navn på dansk!

Anmeld Citér

1. marts 2016

Stine1989

2babygirls skriver:

Fordi jeg elsker måden det staves på, lidt lige som min mor valgte at stave mit mellemnavn Luise uden O ��

Jeg er dansk og bor i Danmark, derfor udtaler jeg min datters navn på dansk!

Ku ikke være mere enig :-) ! 

Jeg ser heller ingen grund til og udtale navnene engelsk , netop fordi vi bor i Danmark :-)  men okay, der er jo kommet rigtig mange engelske navn til, så Lan bestemt godt forstå folk bliver rund forvirret :-)

Anmeld Citér

1. marts 2016

2babygirls

Stine1989 skriver:

Ku ikke være mere enig :-) ! 

Jeg ser heller ingen grund til og udtale navnene engelsk , netop fordi vi bor i Danmark :-)  men okay, der er jo kommet rigtig mange engelske navn til, så Lan bestemt godt forstå folk bliver rund forvirret :-)

Nej, og jeg retter også bare folk hvis de udtaler det forkert! Er det en person vi ikke skal have noget med at gøre, retter jeg dem ikke.

Anmeld Citér

1. marts 2016

TNBC

Stine1989 skriver:

Nu synes jeg nu ikke vi har gjort dette ? Da vores jo netop staves som det sige på dansk :-)

MA-TIO :-)? 

Jeg har aldrig hørt det navn. Jeg ville sige matteo, for jeg ville tro det var det navn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.