Alle udtaler sønnen navn forkert :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Kan godt forstå dine følelser..

Jeg har helt almindeligt dansk navn.. Men bliver kaldt alt muligt andet... Også selvom det står på en seddel... Så man behøver skam ikke have et specielt navn for det..

Jeg overvejede at skifte fornavn, men jeg lader mig ikke gå på af det mere.. Man skal vælge sine kampe...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

Stine1989

Saphiira skriver:

Kan godt forstå dine følelser..

Jeg har helt almindeligt dansk navn.. Men bliver kaldt alt muligt andet... Også selvom det står på en seddel... Så man behøver skam ikke have et specielt navn for det..

Jeg overvejede at skifte fornavn, men jeg lader mig ikke gå på af det mere.. Man skal vælge sine kampe...

Ja det skal man nemlig. Men jeg bliver måske os lidt ked på hans vegne at han skal forklare sig mht til hans navn ligesom du skal ? Det må ds os være træls i længden ;( men havde bsre ikke set "problemet " før alle sagde navnet forkert �� men ja vi må håbe han bliver en type som godt tør og sige til folk at det hedder han altså ikke ��

Anmeld Citér

1. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Sedigfor skriver:

Jeg hedder noget så simpelt som Majbritt men skal stave det bogstav for bogstav hvis det skal staves rigtigt 

Bonusinfo: Jeg har engang læst i et Anders And blad, at Majbritt var ét af de navne i verdens, om kunne staves på flest forskellige måder . Jeg mener at de fandt frem til hele 18 måder... Mvh Klæbehjernen...

Anmeld Citér

1. marts 2016

alenemor42

Jeg har en datter der hedder Nicola .... det kan folk heller ikke sige korrekt det bliver til Nicole og ni-cola og jeg ved ikke hvad.

Men det tager hun i strakt arm og retter dem bare.

Anmeld Citér

1. marts 2016

Diosa85

Stine1989 skriver:

Det har du helt ret i :-) og det har jeg fuld forståelse for. Jeg er bare nysgerrig efter og vide hvordan folk kan læse det som engelsk ��

Det er altså også mig en gåde. Jeg ville nok nærmere sige matjo 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Mor1986

Jeg hedder samantha og selv i dag kan folk ikke udtale det rigtig. Jeg bliver stadig kaldt samanda eller samantra. Og jeg har opgivet at rette folk. Man vænner sig til folk er snot dumme. For det er helt ærlig min mening når de ikke kan udtale et navn rigtig. Og især når de sætter bogstaver på der slet ikke er der. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Stine1989

Diosa85 skriver:

Det er altså også mig en gåde. Jeg ville nok nærmere sige matjo 

Smil den har vi faktisk os hørt ��

Anmeld Citér

1. marts 2016

Ciss

Jeg ville aldrig have udtalt det som Matthew....

Men jeg kunne måske godt være gået i fælden og sagt Mateo i stedet, fordi jeg fra før kender en, som hedder det...

Jeg synes da, det er et fint navn.

Jeg kender også en, som hedder et engelsk navn - men det skal udtales på dansk, og det bliver bare altid forkert, når folk ikke har hørt det udtalt først.

Og så kender jeg en, som har et internationalt navn, men det skal udtales på engelsk, selv om hun er pære dansk. Det bliver også hurtigt udtalt forkert.

Man er vanedyr, også når man skal udtale navn, men heldigvis kan de fleste af os da lære det, i hvert fald når det er navn på personer vi omgås en del. Med enkelte undtagelser.... En veninde af mig hedder Ida. Vores gymnastiklærer kaldte hende konsekvent Ina, selv om det stod rigtignok på klasselisten og hun rettede hende en million gange.  - Det burde da ellers være et normalt nok navn...

Anmeld Citér

1. marts 2016

Stine1989

Ciss skriver:

Jeg ville aldrig have udtalt det som Matthew....

Men jeg kunne måske godt være gået i fælden og sagt Mateo i stedet, fordi jeg fra før kender en, som hedder det...

Jeg synes da, det er et fint navn.

Jeg kender også en, som hedder et engelsk navn - men det skal udtales på dansk, og det bliver bare altid forkert, når folk ikke har hørt det udtalt først.

Og så kender jeg en, som har et internationalt navn, men det skal udtales på engelsk, selv om hun er pære dansk. Det bliver også hurtigt udtalt forkert.

Man er vanedyr, også når man skal udtale navn, men heldigvis kan de fleste af os da lære det, i hvert fald når det er navn på personer vi omgås en del. Med enkelte undtagelser.... En veninde af mig hedder Ida. Vores gymnastiklærer kaldte hende konsekvent Ina, selv om det stod rigtignok på klasselisten og hun rettede hende en million gange.  - Det burde da ellers være et normalt nok navn...

Du har så ret så ret :-)

jeg har opgjort navnet op og ned flere gange og jeg kan bestemt heller ikk få Matio til Matthew ! Men åbenbart jo ��  

ja nogke lære bare aldrig aldrig navnene ordentligt åbenbart ��

altså min mor hedder bettine og min far kalder hende stadig efter 30 år for Bettina ����

Anmeld Citér

1. marts 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Man kan vænne sig til, at folk ikke kan udtale ens navn.

Jeg har et ganske almindeligt, dansk navn, men jeg har boet i udlandet i efterhånden mange år, og jeg er så ligeglad med, hvordan folk udtaler mit navn, for ingen kan sige det korrekt alligevel. Der er heller ingen grænser for, hvordan folk staver det 

Jeg tager det med et smil, og retter kun folk, hvis de skal skrive det ned til noget officielt eller lignende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.