Uenige om vacciner!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Kender du til begrebet Herd Immunity? Det har vi nemlig i DK pga af vaccinerne. 

Oversat hedder det Flok Immunitet. Det går ud på at fordi største delen af samfundet er vaccineret (og derfor immune) er risikoen for at blive smittet med sygdommene meget små. Det gør at de der ikke har mulighed for at få vacciner (f.eks. pga af alvorlig sygdom, der svækker immunforsvaret) alligevel er beskyttet mod sygdommene (til en vis grad). Når forældre med raske børn fravælger vacciner svækker de Flok Immuniteten. Og udsætter ALLE der ikke er vaccineret for en større risiko for at blive smittet med sygdomme der kan have store efterfølger for resten af livet. 

Derudover var flere af sygdommene stort set udryddet på et tidspunkt, pga af vaccinerne, men er på tilbagetog pga den forholdsvis store gruppe af forældre der fravælger vacciner til deres børn (særligt i USA).

Godt råd, den vil jeg sige videre! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2016

Miti's mama

Min lærer mistede sin 3 uger gamle datter til kighoste. Vacciner er ikke for sjov, men nu ser vi dem så sjældent her i landet at vi nok ikke forstår hvor grælt det er. Snak med en læge eller sygepleje studerende og spørg dem om de har set konsekvenser af stivkrampe osv. En personlig beretning gør mere end noget andet. Held og lykke

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

Tatarata skriver:

Min lærer mistede sin 3 uger gamle datter til kighoste. Vacciner er ikke for sjov, men nu ser vi dem så sjældent her i landet at vi nok ikke forstår hvor grælt det er. Snak med en læge eller sygepleje studerende og spørg dem om de har set konsekvenser af stivkrampe osv. En personlig beretning gør mere end noget andet. Held og lykke

Jeg er selv sygeplejerkse - sjovt nok - men han "køber" ikke mine argumenter, derfor jeh lidt leder efter nogle nye!

Anmeld Citér

22. januar 2016

sandramor

ja puuuh altså... selvom jeg normalt ikke siger det så lige når jeg tænker på vacciner så var jeg på det område glad for jeg var alene med min datter.. og at det var mig der havde både bopæl og fuld forældremyndighed da faderen var meget imod vacciner

Så det var heldigvis mig der traf den beslutning

Men ja jeg forstår bestemt godt din frustration..... jeg har en bror som også mener jeg absolut ikke bør vaccinere min store datter med HPV....... han er heller ikke begejstret for vacciner......

Men kan godt se det er svært hvis du ikke engang som sygeplejeske kan få ham til at forstå vigtigheden i vacciner

Anmeld Citér

22. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
sandramor skriver:

ja puuuh altså... selvom jeg normalt ikke siger det så lige når jeg tænker på vacciner så var jeg på det område glad for jeg var alene med min datter.. og at det var mig der havde både bopæl og fuld forældremyndighed da faderen var meget imod vacciner

Så det var heldigvis mig der traf den beslutning

Men ja jeg forstår bestemt godt din frustration..... jeg har en bror som også mener jeg absolut ikke bør vaccinere min store datter med HPV....... han er heller ikke begejstret for vacciner......

Men kan godt se det er svært hvis du ikke engang som sygeplejeske kan få ham til at forstå vigtigheden i vacciner

Sjovt at du lige nævner HPV og det er ikke noget noget negativt/ fordømmende fra min side af, men den vacine er den eneste som mine børn ikke har fået. De var så gamle da den kom frem af de selv har fået valget om de vil ha den, for jeg er selv meget i tvivl om netop den

Anmeld Citér

22. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er totalt uenige ang. de basic vaccinerer til børn. Han er totslt i mod - jeg er klart for.

det er som at snakke til en dør når vi snakker om det. 

HJÆLP, hvad gør jeg? 

hvad med at tage sammen til lægen og spørge om råd. Godt nok helt sikkert at vedkommende er Pro vaccine

Anmeld Citér

22. januar 2016

Bshizzle

Jeg må indrømme at jeg er i dyb chok over de folk der mener man bare skal gå bag ens mands ryg og ta til lægen med ungerne og få de sprøjter de "skal" ha 

Seriøst ??! 

Jeg har den mening at man snakker om tingene og så skal der nok blive en enighed bagefter. 

Jeg vil ikke komme med råd til om du skal vælge de vaccinationer eller ej.. Dette er noget i skal snakke sammen i fællesskab, læs grundigt om tingene OG bivirkninger samt ta en snak med lægen. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Men hvis jeg får vaccineret vores barn uden ham - finder han så ikke id af det? 

Er umiddelbart mest vild med ideen at tale om tingene, self hvis han ikle giver sig så gør jeg det bare. 

Jeg ville uden tvivl finde en løsning med ham, går du ud og får dem vaccineret får han det afvide før eller siden, og det kan ende med at ødelægge jeres forhold.. Man skal være enige om sådanne ting, men det kræver også dialog. Man kan ikke bare gennemtvinge sådan en handling, og man er lidt et usselt menneske hvis man gør det alligevel.. 

Du kan kræve at han i det mindste tager ned og snakker med lægen, så han for forklaret hvor vigtigt det er. Så der er en form for kompromi.. Måske hvis han er så meget imod, kan man tage nogle af de vaccinationer som er lidt unødvendige væk fra planen.. Men ja jeg er en af dem der står og svejer lidt omkring det, fordi jeg nemlig tænker der er ting i de vacciner der er unødvendige og måske kan gøre en syg på anden vis.. Men på den anden side vil jeg gerne have vaccineret for de dødelige sygdomme.. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg må indrømme at jeg er i dyb chok over de folk der mener man bare skal gå bag ens mands ryg og ta til lægen med ungerne og få de sprøjter de "skal" ha 

Seriøst ??! 

Jeg har den mening at man snakker om tingene og så skal der nok blive en enighed bagefter. 

Jeg vil ikke komme med råd til om du skal vælge de vaccinationer eller ej.. Dette er noget i skal snakke sammen i fællesskab, læs grundigt om tingene OG bivirkninger samt ta en snak med lægen. 

Lige præcis  

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville uden tvivl finde en løsning med ham, går du ud og får dem vaccineret får han det afvide før eller siden, og det kan ende med at ødelægge jeres forhold.. Man skal være enige om sådanne ting, men det kræver også dialog. Man kan ikke bare gennemtvinge sådan en handling, og man er lidt et usselt menneske hvis man gør det alligevel.. 

Du kan kræve at han i det mindste tager ned og snakker med lægen, så han for forklaret hvor vigtigt det er. Så der er en form for kompromi.. Måske hvis han er så meget imod, kan man tage nogle af de vaccinationer som er lidt unødvendige væk fra planen.. Men ja jeg er en af dem der står og svejer lidt omkring det, fordi jeg nemlig tænker der er ting i de vacciner der er unødvendige og måske kan gøre en syg på anden vis.. Men på den anden side vil jeg gerne have vaccineret for de dødelige sygdomme.. 

Tak for dit svar det vil jeg tænke over

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.