Anonym skriver:
Jeg ved godt hvad betydningen har når man ikke får vaccineret sit barn - derfor jeg selv er for dem!
Men han er bare meget meget MEGET mod autoriteter og vil ikke snakke med en læge. Og de statistikker en snakker om har jeg haft fremme men dem negligerer han fuldstændigt - han siger de ikke er pålidelige da dem der står bag jo er Pro medicin industrien. Jeg er SÅ PROVOKERET at hans tankegang.
Hmm ... Hvis han er så meget på afveje, kunne det så hjælpe at hive det tunge skyts frem? Fx spørge, om børnene må komme til læge, når de så faktisk bliver syge? Hospitalet, når de brækker et ben? Om de må gå i skole? Om de må tage offentlig transport?
Jeg tænker noget i retning af, at tydeliggøre for ham, hvad det vil sige at melde sig ud af samfundet og dets forpligtelser..
Alternativt gå ham på klingen, og spørge hvordan han mener, at han ved bedre end en lægen som har dedikeret sit liv og sin uddannelse til at forstå hvordan menneskekroppen fungerer, og hvorfor medicin virker som den gør. Forklar, at personer, som har brugt deres liv på at forske i disse ting, nødvendigvis på have et bedre funderet vidensgrundlag, end hans sølvpapirs-hat og evt en Facebook-gruppe fuld af konspirations-teoretikere, som har adgang til Google. Evt mind ham om, at Google og Facebook også er en del af "det etablerede system" som han opponerer så meget imod.
Går det fuldstændig galt, og er han overhovedet ikke til at tage en ærlig snak med, så ville jeg nok ... Tja, få ungerne vaccineret bag hans ryg, og/eller få ham undersøgt for om der skulle ligge en uopdaget psykisk sygdom til grund for hans paranoia. Men så er vi selvfølgelig også ude i ekstremerne. Det håber jeg oprigtigt ikke bliver aktuelt.
Anmeld
Citér