Uenige om vacciner!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2016

LouiseEm

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er totalt uenige ang. de basic vaccinerer til børn. Han er totslt i mod - jeg er klart for.

det er som at snakke til en dør når vi snakker om det. 

HJÆLP, hvad gør jeg? 

Altså difteri, som er en af de sygdomme børnene vaccineres imod, er netop blevet konstateret hos 2 flygtninge i Danmark. Vis ham eventuelt denne artikel:

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/sjaelden-sygdom-kom-med-flygtninge-saadan-skal-du-forholde-dig/5915540

Jeg havde uden tvivl fået vaccineret mit barn uanset hvad min anden halvdel / barnets far sagde. Synes der er en fuldstændigt TÅBELIG tankegang. 

Håber i finder ud af det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

ønskebørn74

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er totalt uenige ang. de basic vaccinerer til børn. Han er totslt i mod - jeg er klart for.

HJÆLP, hvad gør jeg? 

Du får dine børn vaccineret bum. Længere er den ikke.

Anmeld Citér

21. januar 2016

Chellie

Anonym skriver:

Jeg ved godt hvad betydningen har når man ikke får vaccineret sit barn - derfor jeg selv er for dem! 

Men han er bare meget meget MEGET mod autoriteter og vil ikke snakke med en læge. Og de statistikker en snakker om har jeg haft fremme men dem negligerer han fuldstændigt - han siger de ikke er pålidelige da dem der står bag jo er Pro medicin industrien. Jeg er SÅ PROVOKERET at hans tankegang. 

Hmm ... Hvis han er så meget på afveje, kunne det så hjælpe at hive det tunge skyts frem? Fx spørge, om børnene må komme til læge, når de så faktisk bliver syge? Hospitalet, når de brækker et ben? Om de må gå i skole? Om de må tage offentlig transport? 

Jeg tænker noget i retning af, at tydeliggøre for ham, hvad det vil sige at melde sig ud af samfundet og dets forpligtelser..

Alternativt gå ham på klingen, og spørge hvordan han mener, at han ved bedre end en lægen som har dedikeret sit liv og sin uddannelse til at forstå hvordan menneskekroppen fungerer, og hvorfor medicin virker som den gør. Forklar, at personer, som har brugt deres liv på at forske i disse ting, nødvendigvis på have et bedre funderet vidensgrundlag, end hans sølvpapirs-hat og evt en Facebook-gruppe fuld af konspirations-teoretikere, som har adgang til Google. Evt mind ham om, at Google og Facebook også er en del af "det etablerede system" som han opponerer så meget imod.

Går det fuldstændig galt, og er han overhovedet ikke til at tage en ærlig snak med, så ville jeg nok ... Tja, få ungerne vaccineret bag hans ryg, og/eller få ham undersøgt for om der skulle ligge en uopdaget psykisk sygdom til grund for hans paranoia. Men så er vi selvfølgelig også ude i ekstremerne. Det håber jeg oprigtigt ikke bliver aktuelt.

Anmeld Citér

21. januar 2016

Anonym trådstarter

Men hvis jeg får vaccineret vores barn uden ham - finder han så ikke id af det? 

Er umiddelbart mest vild med ideen at tale om tingene, self hvis han ikle giver sig så gør jeg det bare. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Du får dine børn vaccineret bum. Længere er den ikke.

Det var Mpske ikke et så brugbart svar  

Anmeld Citér

21. januar 2016

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Hmm ... Hvis han er så meget på afveje, kunne det så hjælpe at hive det tunge skyts frem? Fx spørge, om børnene må komme til læge, når de så faktisk bliver syge? Hospitalet, når de brækker et ben? Om de må gå i skole? Om de må tage offentlig transport? 

Jeg tænker noget i retning af, at tydeliggøre for ham, hvad det vil sige at melde sig ud af samfundet og dets forpligtelser..

Alternativt gå ham på klingen, og spørge hvordan han mener, at han ved bedre end en lægen som har dedikeret sit liv og sin uddannelse til at forstå hvordan menneskekroppen fungerer, og hvorfor medicin virker som den gør. Forklar, at personer, som har brugt deres liv på at forske i disse ting, nødvendigvis på have et bedre funderet vidensgrundlag, end hans sølvpapirs-hat og evt en Facebook-gruppe fuld af konspirations-teoretikere, som har adgang til Google. Evt mind ham om, at Google og Facebook også er en del af "det etablerede system" som han opponerer så meget imod.

Går det fuldstændig galt, og er han overhovedet ikke til at tage en ærlig snak med, så ville jeg nok ... Tja, få ungerne vaccineret bag hans ryg, og/eller få ham undersøgt for om der skulle ligge en uopdaget psykisk sygdom til grund for hans paranoia. Men så er vi selvfølgelig også ude i ekstremerne. Det håber jeg oprigtigt ikke bliver aktuelt.

Ja du har ret, tak.

han lider skam ikke af nogen psykisk sygdom. Hans mor som han er opvokset med er derimod psykisk syg og ualmindeligt skeptisk og paranoid - derfor han har de ideer han har. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Chellie

Anonym skriver:

Ja du har ret, tak.

han lider skam ikke af nogen psykisk sygdom. Hans mor som han er opvokset med er derimod psykisk syg og ualmindeligt skeptisk og paranoid - derfor han har de ideer han har. 

Det ville selvfølgelig også forklare en del af årsagen til hans skepsis. Men brug det, som en del af din argumentation, medmindre det kommer til at virke "under bæltestedet" - Sig, at du har mere tiltro til en uddannet læge, som har dedikeret sit liv til netop dét, end du har til hans mor, der som bekendt var skeptisk fordi hun var syg - IKKE, fordi hun vidste bedre.

Det er en grim argumentation, så den skal nok ikke frem som første skyts. Men omvendt, hvis han ikke engang vil tale med en læge om fordele og ulemper, så kunne det godt blive nødvendigt i sidste instans...

Anmeld Citér

21. januar 2016

migxher

Jeg havde nok bare vaccineret ungerne og så ladet være med at fortælle ham om det.

Når det kommer til vacciner er der jo ikke rigtig et kompromis. Jo så skal i evt blive enige om at udskyde og lade ham vaccinere når han er lidt ældre. Det ved jeg nogen gør for at immunforsvaret er mere udviklet.

Nu ved jeg jo ikke om han er sådan en der kunne finde på at tjekke det. Men her hjemme er det mig der står for alt der der praktiske med vores dreng. Sørger for at at kom til 5 ugers undersøgelse, 3 måneder osv. Min kæreste har ikke på noget tidspunkt tænkt over det.

Jeg kunne sådan set have valgt at lade være med at få knægten vaccineret og han ville ikke have opdaget det ��

Der kan jo selvfølgelig komme lidt feber efter vaccinen og rødme der hvor han er blevet stukket. Og så kan han jo få mistanke medmindre han ikke tænker mere over det og du så bare siger at baby nok bare er syg.

Anmeld Citér

21. januar 2016

Skouboe

Hvorfor skal du overtale HAM til at ungerne skal vaccineres? Fortæl ham at DINE børn bliver vaccineret, medmindre han kan overbevise DIG om at det skal de ikke. Hvis han er så sikker I sin sag, så må kunne komme med noget videnskabelig dokumentation fra pålidelige kilder.... og ikke bare den der gamle modbeviste artikel om MFR og autisme eller hans konspirationsteorier. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Christine

Anonym skriver:

HJÆLP, hvad gør jeg? 

Hvis de almindelige argumenter, som at det offentlige har lavet et gratis vaccinationsprogram for at sikre befolkningens sundhed så vidt muligt, ikke virker... Ja så ved jeg godt nok ikke.

For mig virker det nogle gange mest som paranoide argumenter der kommer fra anti-vaccine folkene. Jeg er da altid lidt nervøs når de små skal vaccineres, men jeg synes bare ikke der er anden fornuftig udvej.

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre hvis vi ikke var enige om det herhjemme. Kan virkelig godt forstå det er frustrerende.

Kan du måske finde nogle brochurer at give ham? Der findes også meget info på nettet, altså hos sundhedsstyrelsen osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.