Uenige om vacciner!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2016

charthys

Skovrup skriver:

Synes bare det var meget irrelevant at nævne han var et af Jehovas vidner, som var det relevant i forhold til vaccinationer generelt. Og at han så tilmed faktisk overhovedet ikke var et af Jehovas vidner, da han tydeligvis var udelukket og derfor på ingen måde levede som et Jehovas vidne og derved ikke kan betragtes som et.

Men en teologisk diskution kan man nok godt få ud fra emnet. Men i forbindelse med vacciner og andre medicinske behandlinger og operationer er det jo ikke en det må man og det må man ikke debat, det hele er ikke sort og hvidt, hvad den ene beslutter sig for at kunne tillade sig og ikke tillade sig er op til den enkelte. Det er altsammen noget man må tage stilling til personligt og ud fra det man har lært og har med i sin habitus, som samvittigheden er dannet udfra.

selvom jeg kan høre, at det er personligt for dig, var det nu ikke min mening at træde nogen specielt over tæerne.

Nok om det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2016

ønskebørn74

charthys skriver:

intet, (for så vidt, selv om jeg er sikker på at man kunne få interessante teologiske diskussioner ud af det også, specielt hvis vaccinen er dyrket på en eller anden menneskelig bakteriekultur )

Men det var mere et eksempel på at tåbelighed omkring at redde vores børn liv kan bygge på mange forskellige ideologier.

Deres børn må godt modtage vaccine.. 

Anmeld Citér

24. januar 2016

charthys

ønskebørn74 skriver:

Deres børn må godt modtage vaccine.. 

det ved jeg skam godt, - jeg sagde også bare at det kunne føre til nogle interessante diskussioner hvis man forestillede sig en vaccine der var dyrket på menneskeceller.

jeg slår ikke ud efter JV generelt, for jeg har mødt masser af dem som var hyggelige mennesker, - vi behøves jo heldigvis ikke være enige i alt.

og endelig var det jo ikke en diskussion omkring JV og hvad de står for ;-)

Anmeld Citér

26. januar 2016

Miti's mama

Anonym skriver:

Jeg er selv sygeplejerkse - sjovt nok - men han "køber" ikke mine argumenter, derfor jeh lidt leder efter nogle nye!

Så skal han måske selv se nogen dø af stivkrampe før han tror på dig? Hvis han ikke engang tror på dine egne oplevelser ved jeg ikke rigtig hvad man skal gøre. Jeg ville nu nok have tvunget det igennem og gjort det alligevel, men det er heller ikke det bedste for et forhold.

Anmeld Citér

27. januar 2016

Chellie

TS, kunne denne lille tegneserie være en hjælp? 

http://static.damnlol.com/i/df0f29b839c0925f81120f5cfbf10d0e.jpg

Den virker til at være ganske faktuel, så din mand kan jo evt. sætte sig ned, læse den, og så prøve at modbevise den, hvis han kan..? Og hvis han ikke kan, må han jo ét eller andet sted forholde sig til realiteten... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.