Uenige om vacciner!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2016

migxher

Men i sådan en situation her er det vel ikke rigtig noget kompromis hvis ingen vil give sig? Enten bliver de vaccineret ellers gør de ikke. (:
Er det rigtig forstået, at du kun er gravid, altså i har ikke noget barn endnu?
Fordi så tænker jeg, hvad med den k-vitamin sprøjte barnet normalt får efter fødslen, er han så også imod den? Eller hører det ikke ind under hans fjollede konspirationsteori?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2016

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Men i sådan en situation her er det vel ikke rigtig noget kompromis hvis ingen vil give sig? Enten bliver de vaccineret ellers gør de ikke. (:
Er det rigtig forstået, at du kun er gravid, altså i har ikke noget barn endnu?
Fordi så tænker jeg, hvad med den k-vitamin sprøjte barnet normalt får efter fødslen, er han så også imod den? Eller hører det ikke ind under hans fjollede konspirationsteori?

Nej nok ikke et kompromis jeg vil bare ha min vilje, haha. Ej, jeg vil selvfølgelig vinde den her uenighed - derfor jeg søger efter gode argumenter  

ja det er rigtigt forstået, jeg er gravid med vores første barn. Ved faktisk ik om den sprøjte det har han ikke tænkt over tror jeg. Det viser også bare hvor tosset hans holdning er, den ee totalt diffus. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg synes bestemt ikke du skal gå bag om ryggen på din mand og vaccinere uden han ved det. Det kan ødelægge jeres forhold. Tænk nu hvis jeres barn var en af de meget få der vil få varige bivirkninger? Så vil det jo ikke kunne holdes hemmeligt. 

Men du skal gøre det klart for ham at i er nød til at finde en løsning sammen. 

Vi gjorde det at vi hver især fandt forskning og forskellige artikler for hvorfor vi havde vores mening og gav dem til modparten for at læse. Da vi havde læst det gik vi igennem vores udsagn og kom på en løsning. 

Vi venter med at give vores yngste søn 15. Mdr vaccinen til han er over 2 år. Ved 12. Måneders viste han tydelige tegn på begyndende aluminiumsallergi. Så derfor besluttede vi at vente til hans immunforsvar er bedre. Så krydser vi fingre for at hans krop har fået nok ro på til ikke at angribe aluminiumet eller noget af det andet i vaccinerne. 

Håber i finder en løsning. ��

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym

MummiT skriver:

Kender du til begrebet Herd Immunity? Det har vi nemlig i DK pga af vaccinerne. 

Oversat hedder det Flok Immunitet. Det går ud på at fordi største delen af samfundet er vaccineret (og derfor immune) er risikoen for at blive smittet med sygdommene meget små. Det gør at de der ikke har mulighed for at få vacciner (f.eks. pga af alvorlig sygdom, der svækker immunforsvaret) alligevel er beskyttet mod sygdommene (til en vis grad). Når forældre med raske børn fravælger vacciner svækker de Flok Immuniteten. Og udsætter ALLE der ikke er vaccineret for en større risiko for at blive smittet med sygdomme der kan have store efterfølger for resten af livet. 

Derudover var flere af sygdommene stort set udryddet på et tidspunkt, pga af vaccinerne, men er på tilbagetog pga den forholdsvis store gruppe af forældre der fravælger vacciner til deres børn (særligt i USA).

Min søn fik mæslinger på trods af vaccine - efter første stik dækker den kun 95%. Han var så dårlig den lille nus. Så jeg bliver så vred når folk ikke vil vaccinere. Specielt når man tænker på flygtninge strømmen som ikke følger børnevacc. Program.

Anmeld Citér

23. januar 2016

Sprit25

Jeg synes simpelten at man er så egoistisk hvis man ikke vaccinere sit barn bare fordi man ved bedre end lægen. Din mand sætter andre ikke vaccineret børn i fare. 

Ja, der er bivirkninger og ja de kan være livsvarige men det er døden også. Og ja jeres barn kan gå hen og dø af de her børnesygdomme. Ellers ville man ikke vaccinere imod. 

Normalt er jeg også typen, der mener man skal snakke om tingene men lige her havde jeg skidt højt og flot på det hele og fået vores barn vaccineret. Så måtte han blive sur og gå hvis han ville. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Min søn fik mæslinger på trods af vaccine - efter første stik dækker den kun 95%. Han var så dårlig den lille nus. Så jeg bliver så vred når folk ikke vil vaccinere. Specielt når man tænker på flygtninge strømmen som ikke følger børnevacc. Program.

Ej det er jeg ked af at høre.

Men ja, det er lige netop det der er med til at svække flok immuniteten hvilke jo desværre udsætter alle der ikke er vaccineret, af forskellige grunde, for større risiko. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

alenemor42

Jeg forstår ikke folk bliver forarget over at der bliver rådet til at få det gjort uden mandens viden.

Der er en beslutning der helt sort/hvidt i yderste konsekvens kan betyde døden for eget barn og ikke mindst andres! 

Det er noget jeg aldrig aldrig ville debatere!  Hvis en sådan handling kunne sætte parforholdet i fare fordi man vil beskytte sit barn. Så vil jeg mene der er noget helt galt.

Aldrig om jeg ville udsætte mit eller andres børn for den fare. Hvis mit barn blev smittet med en af de sygdomme og døde fordi en eller anden idiot ikke vil tage ansvar så kunne jeg nok ikke svare for følgerne.

Hans argumenter er uholdbare og det er da dybt bekymrende at han vil udsætte sit barn og andres for fare.

Ja beklaget tonen, men jeg forstår slet ikke at det er til debat uanset hvad han syntes!

Anmeld Citér

23. januar 2016

charthys

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er totalt uenige ang. de basic vaccinerer til børn. Han er totslt i mod - jeg er klart for.

det er som at snakke til en dør når vi snakker om det. 

HJÆLP, hvad gør jeg? 

jeg har fået mine to ældste børn med et tidligere Jehovas vidne, tidligere i den forstand, at han ikke er medlem af en kreds, men stadig tror på hvad de står for.

Og selv om der er rigtigt mange gode ting i den religion også, for det er det faktisk, så er deres politik i forhold til blod og organer OG mine børn ikke noget der skulle diskuteres i samme sætning.

Det gjorde jeg ham det klart FØR vi fik børn, - at hvis han så meget som overvejede at stille sig på bagbenene her, så ville jeg forlade ham og sørge for at han aldrig så sine børn igen (eller noget i den retning ;-) ... )

Jeg tror jeg ville have nogenlunde samme holdning, hvis det var min min kæreste vi her snakkede om.

Mine børns sundhed, (og andres for den sags skyld) er ikke til diskussion pga. en idiologisk holdning. Og kan man ikke se ud over sin egen næsetip, skal man bare ikke have børn.

Men nu er jeg også ret kontant hvis der virkelig er noget der bringer mig i harnisk.

Anmeld Citér

23. januar 2016

lineog4

alenemor42 skriver:

Jeg forstår ikke folk bliver forarget over at der bliver rådet til at få det gjort uden mandens viden.

Der er en beslutning der helt sort/hvidt i yderste konsekvens kan betyde døden for eget barn og ikke mindst andres! 

Det er noget jeg aldrig aldrig ville debatere!  Hvis en sådan handling kunne sætte parforholdet i fare fordi man vil beskytte sit barn. Så vil jeg mene der er noget helt galt.

Aldrig om jeg ville udsætte mit eller andres børn for den fare. Hvis mit barn blev smittet med en af de sygdomme og døde fordi en eller anden idiot ikke vil tage ansvar så kunne jeg nok ikke svare for følgerne.

Hans argumenter er uholdbare og det er da dybt bekymrende at han vil udsætte sit barn og andres for fare.

Ja beklaget tonen, men jeg forstår slet ikke at det er til debat uanset hvad han syntes!

Men de som er imod vaccinen har jo samme dybe overbevisning som du har om, vaccinen er farlig for barnet og han oplever jo netop han beskytter sit barn fra fare - og ja så kan man være uenig, men man skal da lytte og argumentere og man ejer jo ikke barnet fordi man selv mener man har ret, eller rettere så ejer faren vel barnet lige så meget. 

Jeg vil sige det bekymrende mere er begge står så stejlt for synes virkelig man så er sat i er kæmpe dilemma. Glad for vi begge var famlende med vores første barn sammen og kunne opsøge oplysninger sammen, tale for og imod sammen, og ikke mødes af den andens: sådan er det!

Som skrevet synes jeg det er et forfærdeligt dilemma, for jeg ville aldrig lade mine børn vaccinere bag min mands ryg, men jeg ville heller ikke acceptere hans mening var bestemmende bare fordi jeg havde "nemmere" ved at bøje mig. Nu er vi begge to heldigvis meget kompromis søgende og har ikke haft: sådanerdetbare ideer. Men hvis jeg var ts ville jeg nok være hundrede procent ærlig når tid kom: nu har jeg bestilt tid hos lægen og jeg lader lille Ib vaccinere, for jeg vurderer risikoen for Ib er større ved ikke at blive vaccineret og nu tænker jeg på Ib før jeg tænker på dig, men aldrig i skjul det har jeg for stor respekt for min mand til at gøre

Anmeld Citér

23. januar 2016

lineog4

Sikke er dilemma - for hvor er kompromiset mellem vaccine og ikke vaccine: halvt vaccine 

Men alligevel er der et måske kompromis, man kan udskyde vaccinations programmet en smule så barnet er blevet det lidt større, der er fx mange der udskyder MFR til efter to år og jeg skal her ikke kloge mig på hvorfor for det har jeg ikke læst nok til at gøre. Der er også nogle der først giver den første vaccinationen når de er 6 mnd og igen har jeg ikke de rigtige argumenter men det kan man jo Google.

For snart 13 år siden da vi fik vores første fælles barn var der enormt meget skal om autisme og vaccinationen (og det er tilbagevist), og vi talte også meget frem og tilbage - ingen konspirationsteorier men alligevel en famlende usikkerhed. Vi valgte at opstille det som: hvis nu vi leger noget går galt hvad kan vi så bedst leve med? Og vi vurderede sammen, at vi bedst kunne leve med vi aktivt havde forsøgt at beskytte vores datter og det gik galt, end vi passivt havde krydset fingre og så var det gået galt. 

Faktum er begge valg har en risiko, mine fakta som nok er anderledes end din kærestes er, at risikoen er størst ved at undlade at vaccinere. 

Og så fremtidsmæssigt tænker jeg din kæreste skal arbejde lidt med sin tro på autoriteter, for han vil møde nogle stykker som far 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.